Remoncik silnika.

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Remoncik silnika.

#61 Post autor: maly »

Damian tak na przyszłość nie czyść świecy szczotką drucianą można szybko uszkodzić świece wtedy iskra nie będzie tam gdzie powinna :)) z tym dymieniem stawiam na pierścienie olejowe.

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#62 Post autor: damian »

Kurcze a myślałem, że da się po taniości zrobić ale jednak musi poczekać do następnego sezonu. Czy myślicie, że to jest "bezpiecznie" tak jeździć dolewając olej w miarę spalania? ?

A może dać gęstszy olej?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1504
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Remoncik silnika.

#63 Post autor: melon1968 »

Ile spala oleju?

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#64 Post autor: damian »

Nie wiem dokładnie ale pewnie coś około 100ml/100km z tego co pamiętam.
Nie no chyba przegiąłem. Nie pamiętam ile ale raczej nie bierze litra na 1000km. Może z połowę tego.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#65 Post autor: płock1964 »

dbopl pisze:
damian pisze:Kopci na biało idealnie na biało. Od początku do końca. Po rozgrzaniu kopci trochę mniej.

Skąd wiem, że to olej? A no stąd, że jak wykręciłem świece to była mokra, dotknąłem i ewidentnie olej (kolor i tłusty).

Płyn chłodniczy czysty i go nie ubywa.

Ogólnie to, że kopci mi nie przeszkadza ale ten spalony olej osadza się na świecy a to już nie jest zdrowe.

I wiem, że taniej byłoby dolewać oleju ale szkoda świec. Ostatnio aż iskra uciekała mi bokiem bo przestrzeń pomiędzy elektrodami była cała zapchana. Moczenie przez noc w Pb i delikatne ruchy szczotką drucianą załatwiły sprawę.
No to jeśli jest to olej i dymi cały czas kompresja natomiast jest ok wynika na to przepuszczają pierścienie olejowe.
Ja najpierw wymieniłbym uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, dopiero później pierścienie.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#66 Post autor: damian »

A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k. :)

Awatar użytkownika
Marcin
Udaje motocyklistę
Posty: 104
Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
Marka motocykla: Hooonda
Model: XL 125 V
Rocznik: 2008

Re: Remoncik silnika.

#67 Post autor: Marcin »

No wymień te uszczelniacze i będzie wiadomo :) Dużo nie wydasz a może pomoże.

A jak to pierścienie, to tu masz zestaw

http://www.lingshondaparts.com/honda_mo ... ck_03=7085

Można też kupić oryginalny nadwymiarowy tłok Hondy i zrobić szlif ;D Ale to raczej nie będzie konieczne heh

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#68 Post autor: dbopl »

damian pisze:A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k. :)

W moim starym moto rozsypały się pierścienie co prawda wszystkie były do wymiany uszczelniacze natomiast były ok
no ale z racji tego iż silnik był rozebrany i tak uszczelniacze wymieniłem koszt nie wielki pierścienie założyłem nowe i moto śmiga do dzisiaj
kompresja z 5 wzrosła do 11 czyli książkowo i działa do dzisiaj.

Objawy które u Ciebie występują wskazują na pierścienie olejowe szlif przy takiej kompresji jak masz raczej potrzebny nie będzie :)
no i mając zdemontowaną głowice i cylindry grzechem było by nie wymienić jednak uszczelniaczy kosztują grosze.

Póki co jeździj tylko pilnuj oleju ;)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#69 Post autor: płock1964 »

dbopl pisze:
damian pisze:A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k. :)

W moim starym moto rozsypały się pierścienie co prawda wszystkie były do wymiany uszczelniacze natomiast były ok
no ale z racji tego iż silnik był rozebrany i tak uszczelniacze wymieniłem koszt nie wielki pierścienie założyłem nowe i moto śmiga do dzisiaj
kompresja z 5 wzrosła do 11 czyli książkowo i działa do dzisiaj.

Objawy które u Ciebie występują wskazują na pierścienie olejowe szlif przy takiej kompresji jak masz raczej potrzebny nie będzie :)
no i mając zdemontowaną głowice i cylindry grzechem było by nie wymienić jednak uszczelniaczy kosztują grosze.

Póki co jeździj tylko pilnuj oleju ;)
Niezależnie od tego, czym jest spowodowane, długotrwałe, nadmierne zużycie oleju skutkuje jeszcze odkładaniem się dużych ilości nagaru na zaworze wydechowym , a to powoduje miejscowe zużycie prowadnic. Więc przy wymianie pierścieni warto w budżecie umieścić sprawdzenie luzów zaworów w prowadnicach przez fachowca i przewidzieć awaryjne środki na czyszczenie i szlif zaworów, frezowanie gniazd i wymianę prowadnic oraz dotarcie zaworów( gdyby jednak naprawa głowicy była konieczna ).

A co do zakupu silnika - nigdy nie wiesz, co kupisz i czy to coś nie jest w gorszym stanie niż twoje.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#70 Post autor: dbopl »

damian pisze:A może z praktyki ktoś jest w stanie podpowiedzieć co prędzej siada? Pierścionki czy uszczelniacze?

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale w tej chwili raczej nie dam rady. Poza tym o wiele taniej byłoby kupić używany silnik z przebiegiem do 20k. :)
Tak sobie myślę jeszcze że mogły się zapiec pierścienie wtedy za dużo oleju trafia na ścianki cylindra i dymi Ci moto.
Sprawdził bym jeszcze ten trop. Zapieczone pierścienie można próbować reanimować bez rozbierania silinika kosztować Cię to będzie nie wiele mianowicie będziesz potrzebował naftę. Do początku sezonu jeszcze daleko więc może warto spróbować jeśli nie chcesz rozbierać silnika.
Po całym zabiegu wymiana oleju.

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#71 Post autor: damian »

Poczytałem o tej nafcie i można spróbować. Oleju kupiłem 5 L więc mam co wymieniać. Hmm.. Może i głupie ale gdzie się kupuje naftę?

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Remoncik silnika.

#72 Post autor: płock1964 »

damian pisze:Poczytałem o tej nafcie i można spróbować. Oleju kupiłem 5 L więc mam co wymieniać. Hmm.. Może i głupie ale gdzie się kupuje naftę?
Ja kupuję w hurtowni chemicznej, bywa też w marketach, ale droższa - z tym, że ja biorę w 5-kach.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

dbopl
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:28 am

Re: Remoncik silnika.

#73 Post autor: dbopl »

damian pisze:Poczytałem o tej nafcie i można spróbować. Oleju kupiłem 5 L więc mam co wymieniać. Hmm.. Może i głupie ale gdzie się kupuje naftę?
Stacja benzynowa :)

Awatar użytkownika
maly
Zapalony motocyklista
Posty: 1061
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:50 am
Imię: Wojtek
Marka motocykla: honda varadero
Model: xl1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Remoncik silnika.

#74 Post autor: maly »

w BRIKO

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Remoncik silnika.

#75 Post autor: damian »

W Jula też jest 9.9 pln za 0.5 l. Ok kilku godzin już w cylku. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”