Handbary - regeneracja i naprawa
- krz24
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz cze 28, 2015 5:01 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Handbary - regeneracja i naprawa
Handbary - regeneracja i naprawa
Poziom trudności - łatwy
Czas wykonania - ok 1 godzz
Z racji że w zimowe wieczory trochę nudno, postanowiłem ( zanim kupiłbym nowe ) naprawić moje handbary.
Jeden był grubo porysany z głębokimi bruzdami a drugi pęknięty na odcinku ok 7cm.
Oczywiście koszt takiej naprawy jest śmieszny w porównaniu do ceny nowych handbarów, wymaga jedynie trochę czasu i chęci.
Co potrzebujemy
Materiały:
1. papier ścierny ok 150 - koszt groszowy
2. Szpachla do plastiku - 15 do 20 zł
3. Spray lakier strukturalny do zderzaków od 15 do 25 zł
Naprawiane elementy
Mój pierwszy handbar - ten porysany lekko zmatowiłem, nałożyłem cienką warstwę szpachli i wyrównałem
Drugi handbar dałem do sklejenia do Pana który się zajmuje klejeniem plastików - koszt 15zł
efekt jak poniżej:
oczywiście miejsce klejenia tylko z zewnątrz lekko wyrównałem szpachlówką
Tak przygotowane handbary przetarłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem 3 warstwy farby.
Efekt zaraz po malowaniu
Farba po ok godzinie, powłoka twarda i porowata w strukturze.
Oryginalne handbary mają powłokę bardzo wrażliwą na zarysowania i każda rysa wygląda nieładnie.
Farba strukturalna jest naprawdę twarda a rysy na takiej powłoce będa mało widoczne, a nawet gdyby
to za niewielkie pieniądze można co sezon ją odnowić.
Koszt tej operacji ok 70zł
Nowe handbary ponad 400zł
Poziom trudności - łatwy
Czas wykonania - ok 1 godzz
Z racji że w zimowe wieczory trochę nudno, postanowiłem ( zanim kupiłbym nowe ) naprawić moje handbary.
Jeden był grubo porysany z głębokimi bruzdami a drugi pęknięty na odcinku ok 7cm.
Oczywiście koszt takiej naprawy jest śmieszny w porównaniu do ceny nowych handbarów, wymaga jedynie trochę czasu i chęci.
Co potrzebujemy
Materiały:
1. papier ścierny ok 150 - koszt groszowy
2. Szpachla do plastiku - 15 do 20 zł
3. Spray lakier strukturalny do zderzaków od 15 do 25 zł
Naprawiane elementy
Mój pierwszy handbar - ten porysany lekko zmatowiłem, nałożyłem cienką warstwę szpachli i wyrównałem
Drugi handbar dałem do sklejenia do Pana który się zajmuje klejeniem plastików - koszt 15zł
efekt jak poniżej:
oczywiście miejsce klejenia tylko z zewnątrz lekko wyrównałem szpachlówką
Tak przygotowane handbary przetarłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem 3 warstwy farby.
Efekt zaraz po malowaniu
Farba po ok godzinie, powłoka twarda i porowata w strukturze.
Oryginalne handbary mają powłokę bardzo wrażliwą na zarysowania i każda rysa wygląda nieładnie.
Farba strukturalna jest naprawdę twarda a rysy na takiej powłoce będa mało widoczne, a nawet gdyby
to za niewielkie pieniądze można co sezon ją odnowić.
Koszt tej operacji ok 70zł
Nowe handbary ponad 400zł
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Trochę się napracowałeś. Minusem tej struktury jest mała odporność na benzynę. Jak zachlapiesz, dotkniesz ręką po tankowaniu pocieknie.
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 679
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Wygląda to ładnie. Ciekawe jak będzie się zachowywć podczas ekspoloatacji - jaka będzie trwałość, jaka łatwość czyszczenia np ze zwłok owadzich, co po kontakcie z benzyną jak pisze LukasW. Zrób jakąś próbę powłoki na wrazliwość na paliwo i zarysowania.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- krz24
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz cze 28, 2015 5:01 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Zrobię test, jednak jaki byłby sens robienia farby do regeneracji zderzaków nie odpornej na benzynę, gdzie ten element jakby nie patrzeć jest narażony na czynniki zewnętrzne. Ale zrobię próbkę jutroLukasW pisze:Trochę się napracowałeś. Minusem tej struktury jest mała odporność na benzynę. Jak zachlapiesz, dotkniesz ręką po tankowaniu pocieknie.
Pracy tak naprawdę jest niewiele i zrobiłem to z nudów i ciekawości.
- krz24
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz cze 28, 2015 5:01 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Zrobiłem mały test 1,5 godz po malowaniu, benzyna ekstrakcyjna nie rozpuściła powłoki i nawet nie było śladu że się rozpuszcza. Jutro zwykła PB 95. Paznokciami pociąłem zdrowo i farba nie zeszła. Pisze że po 12 godz farba osiąga swoją twardość więc jutro testy dalej.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 752
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Benzyną ekstrakcyjną można czyścić nawet delikatne powierzchnie, żadnego lakieru nie rozpuści a po co lać etyliną po handbarach podczas tankowania?
Dobra robota
Mnie tylko ciekawi jak zachowa się szpachla po ugięciu handbaru.
Dobra robota
Mnie tylko ciekawi jak zachowa się szpachla po ugięciu handbaru.
- ELPeter
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: pn kwie 27, 2015 11:39 am
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Identyczny zabieg zrobiłem na handbarach przed zeszłorocznym sezonem,dodatkowo robiłem jeszcze pokrywę w starym kufrze.LukasW pisze:Ciekawe jak będzie się zachowywć podczas ekspoloatacji
Wyszło mi trochę taniej,bo poniosłem koszty zakupu "szklanego klucza" dla kolegi.
Powłoka trwała,odporna na benzynę ekstrakcyjną, na pianki,spraye do zmywania owadów.
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Ja mam u siebie coś takiego tylko czarne.
Są z grubego plastiku i wydaje mi się ,że przy upadku powinny klamkę uchronić przed połamaniem. Ale to tylko tak mi się zdaje
Co do benzyny to różnie to może być . Jak lejesz z dystrybutora i masz kierownicę przekręconą w stronę zbiornika to zawsze coś tam może skapnąć. Ogólnie ja raczej sceptycznie nastawiony jestem do lakierowania sprayem. Chociaż czarny półmat akrylowy Motipa mam zawsze pod ręką w garażu i jak mi się nie chce pistoletu brudzić jest ok.
Są z grubego plastiku i wydaje mi się ,że przy upadku powinny klamkę uchronić przed połamaniem. Ale to tylko tak mi się zdaje
Co do benzyny to różnie to może być . Jak lejesz z dystrybutora i masz kierownicę przekręconą w stronę zbiornika to zawsze coś tam może skapnąć. Ogólnie ja raczej sceptycznie nastawiony jestem do lakierowania sprayem. Chociaż czarny półmat akrylowy Motipa mam zawsze pod ręką w garażu i jak mi się nie chce pistoletu brudzić jest ok.
- krz24
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz cze 28, 2015 5:01 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Podczas nakładania sprawiała wrażenie gumowej, po stwardnieniu w obróbce nie sypałaMnie tylko ciekawi jak zachowa się szpachla po ugięciu handbaru.
się tak jak zwykła tylko papier się ślizgał po niej. Oczywiście też po wyszlifowaniu wyginałem handbara
i nie pękła.
Dzisiaj po 24h powłoka o dziwo jest bardzo twarda. Wyginałem lekko handabry nic się nie dzieje.
Zmywacz do paznokci i benzyna zwykła nic nie zrobiły. Wg mnie jest to dobra alternatywa.
Jednak po sezonie będę mógł coś więcej napisać czy warto było i czy ta metoda się sprawdza w eksploatacji.
- darekzz
- Sympatyk
- Posty: 285
- Rejestracja: pt paź 25, 2013 11:00 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Nowosielce k/Sanoka
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Z czego wy tankujecie swoje ślicznotki że lejecie benzynką po kierownicyLukasW pisze:Trochę się napracowałeś. Minusem tej struktury jest mała odporność na benzynę. Jak zachlapiesz, dotkniesz ręką po tankowaniu pocieknie.
Jeżeli nie pozwolimy obsłudze stacji na tankowanie to nie wyobrażam sobie aby oblać siebie (tym bardziej po rękach) a jak już to po co od razu paćkać po handbarach i tak łapki trzeba umyć bo jak takie wsadzić w rękawice.
Nie szukajmy dziury w całym Super robota !!!
No może też się jednak czepię może lepiej wygląda, ale śliska powierzchnia jak już ktoś wspomniał jest jednak lepsza na insekty
https://www.facebook.com/Az-Dar-2003522066558135/
Bagażniki Motocyklowe
Bagażniki Motocyklowe
- ropa2
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 338
- Rejestracja: pt kwie 24, 2015 11:37 pm
- Imię: Roman
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: FJR
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Zgadzam sie z przedmówcą, zawsze sam leje paliwo do motocykiela....ZAWSZE. Nie powinna kropla Pb spaść na motocykl a tym bardziej kierownicę. Uważam że kolega zrobił fajną robotę, bardzo podoba mi się ....tak 3mać
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
ropa2 pisze:Zgadzam sie z przedmówcą, zawsze sam leje paliwo do motocykiela....ZAWSZE. Nie powinna kropla Pb spaść na motocykl a tym bardziej kierownicę. Uważam że kolega zrobił fajną robotę, bardzo podoba mi się ....tak 3mać
Ale jaja jak my się wy...bali na połoninie na UA to się waha lała ....
licznik rowerowy na kierownicy to zmatowiał w 2 sekundy
A to wiadro widziałem na żywo do sprzedazy w 2015 wiosną na moto weteran w łodzi wielka sztuka . amen
A w sercu zawsze XL600V
- darekzz
- Sympatyk
- Posty: 285
- Rejestracja: pt paź 25, 2013 11:00 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Nowosielce k/Sanoka
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Podziwiam..!!! Varaderką po Połoninach, jak tam na piechtę chadzam, mniejszy moto także nie ma problemu ale wiadrem.... szacun !!!
https://www.facebook.com/Az-Dar-2003522066558135/
Bagażniki Motocyklowe
Bagażniki Motocyklowe
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
To takie małe niedomówienie tam byłem TA póżniej AT waraderem nie polecam ogólnie ze mnie taki cwaniak gawędziarz co to Varaderem nigdzie dalej nie był
na ten sezon znów planuje Rumunie-Czarnogóre na starej poczciwej xtz660 a waradero do pracy tylko
na ten sezon znów planuje Rumunie-Czarnogóre na starej poczciwej xtz660 a waradero do pracy tylko
A w sercu zawsze XL600V
- darekzz
- Sympatyk
- Posty: 285
- Rejestracja: pt paź 25, 2013 11:00 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Nowosielce k/Sanoka
Re: Handbary - regeneracja i naprawa
Tak już lepiej bo coś mi nie pasowało z tym viaderkiem na połoninach ale nigdy nie mów nigdy.
https://www.facebook.com/Az-Dar-2003522066558135/
Bagażniki Motocyklowe
Bagażniki Motocyklowe