Cewka alternatora?
- Jakubek123
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 14, 2015 3:37 am
- Imię: Kuba
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 99
Cewka alternatora?
Witam wszystkich. Posiadam varadero 1000 SD01 z 2001 roku , dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie ładowania akumulatora bo dość często miałem problem z odpaleniem po dłuższej przerwie od jeżdżenia (słaba bateria) , aku wymieniłem w zimie temu tez chciałem posprawdzać czy aby problem nie leży w regulatorze etc..
Wynik moich poszukiwań jest taki ze napięcie przy 5000 obr. na włączonych długich światłach wynosi 12.2-12.5V więc wydaje mi się ze trochę niskie ale w normie według serwisówki (napięcie przy wyłączonym silniku 12.2V). Kolejnym krokiem było sprawdzenie napięcia jakie wychodzi prosto z alternatora i tu pojawił się problem na dwóch cewkach napięcie było okej od 20 do 60 V prądu zmiennego, proporcjonalnie do obrotów. a na jednej nic... pytanie czy to normalne? jeśli nie to jakie wyjścia mam... wymiana całego alternatora ? jakieś przewinięcie? jest kto kto się takim czymś trudni? ile takie przyjemności mniej więcej kosztują?
Pozdrawiam wszystkich , z góry dzięki z a jakieś cenne porady
Wynik moich poszukiwań jest taki ze napięcie przy 5000 obr. na włączonych długich światłach wynosi 12.2-12.5V więc wydaje mi się ze trochę niskie ale w normie według serwisówki (napięcie przy wyłączonym silniku 12.2V). Kolejnym krokiem było sprawdzenie napięcia jakie wychodzi prosto z alternatora i tu pojawił się problem na dwóch cewkach napięcie było okej od 20 do 60 V prądu zmiennego, proporcjonalnie do obrotów. a na jednej nic... pytanie czy to normalne? jeśli nie to jakie wyjścia mam... wymiana całego alternatora ? jakieś przewinięcie? jest kto kto się takim czymś trudni? ile takie przyjemności mniej więcej kosztują?
Pozdrawiam wszystkich , z góry dzięki z a jakieś cenne porady
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Cewka alternatora?
Do przewinięcia
Szukaj kogoś koło domu kto przewija silniki
Paweł.
Szukaj kogoś koło domu kto przewija silniki
Paweł.
A w sercu zawsze XL600V
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Cewka alternatora?
Poczytaj np.: tu:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=4&t=6158
Masz tam namiary na fachmana, miewa już gotowe.
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=4&t=6158
Masz tam namiary na fachmana, miewa już gotowe.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- Jakubek123
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 14, 2015 3:37 am
- Imię: Kuba
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 99
Re: Cewka alternatora?
Dzięki dzięki, za kilka dni wyjmuje alternator i najprawdopodobniej pojedzie do fachowca w Jastrzębiu
dam znać po wszystkim jaki będzie finał. Pozdrawiam
dam znać po wszystkim jaki będzie finał. Pozdrawiam
- Jakubek123
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: pn gru 14, 2015 3:37 am
- Imię: Kuba
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 99
Re: Cewka alternatora?
No i temat zakończony pozytywnie. Alternator przewinięty , ładowanie 14.6-14.4 V. Szczególnie polecam speca od alternatorów z Jastrzębia , masa informacji przy zakupie i do zakończenia sprawy cały czas kontakt z tym gościem miałem żeby doprowadzić wszystko do takiego stanu. Tak ze z tematem prądu w motocyklu można śmiało do niego bić pozdrawiam
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd02
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Chełmża
Re: Cewka alternatora?
Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: Cewka alternatora?
Cienkie masz to ładowanie , powinno być przynajmniej 14V na światłach najlepiej pomiędzy 14-15V
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Cewka alternatora?
Pod lewą owiewką wtyczka z trzema żółtymi przewodami. Rozpiąć, wyczyścić, zwrócić uwagę, czy nie przypalone.borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Pomierzyć napięcie każdy z każdym. Musi być równo, szczytowo pow. 6k obrotów do 80 V.
Jeśli nie jest równo lub wtyczka była przypalona, alternator do przewinięcia.
Jeśli równo i czysto, regulator do kontroli.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Cewka alternatora?
Mam takie same wartości ładowania od 5 lat i jest ok.borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd02
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Chełmża
Re: Cewka alternatora?
Dzięki za pomoc jeśli dobrze trafiłem to wczoraj rozczepiałem wtyczkę pod lewą tylną owiewką. Czy to ta wtyczka na kablu do regulatora? Jeśli tak to była w dobrym stanie. Jutro przeprowadzę pomiary.płock1964 pisze:Pod lewą owiewką wtyczka z trzema żółtymi przewodami. Rozpiąć, wyczyścić, zwrócić uwagę, czy nie przypalone.borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
Pomierzyć napięcie każdy z każdym. Musi być równo, szczytowo pow. 6k obrotów do 80 V.
Jeśli nie jest równo lub wtyczka była przypalona, alternator do przewinięcia.
Jeśli równo i czysto, regulator do kontroli.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd02
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Chełmża
Re: Cewka alternatora?
O to mnie trochę pocieszyłeś. Martwi mnie jednak że jazda z dodatkowym oświetleniem w trasce rozładuje mi aku. Zauważyłem też, że pokrywa alternatora jest gorąca w porównaniu z prawą. Nigdy wcześniej tego nie sprawdzałem a to moje trzecie viadro. Też tak macie rocznik moto 2006melon1968 pisze:Mam takie same wartości ładowania od 5 lat i jest ok.borys pisze:Dziś założyłem nowy akumulator i pomierzyłem trochę ładowanie.
Nie wiem czy będzie dobrze na przyszłość.
- wolne obroty ok 13.74 z długimi trochę spada potem wraca do 13,74 (z halogenami niecałe 13)
-5000 obrotów ok 13.74 z długimi j.w.(z halogenami niecałe 13)
-bez świateł po wypięciu żarówek 14v na wolnych i 14v przy 5000
Ogólnie widzę niewielkie wahania napięcia podczas zmiany obrotów.
Oczyściłem styk instalacjii, styk regulatora do masy. Nic się nie zmieniło.
Boję się że niepotrzebnie zmieniłem akumulator a może takie napięcie jest w normie?
Chciałbym sprawdzić alternator ale nie wiem zbytnio jak. Przewód masowy na tylnm cylindrze wygląda bardzo czysto więc nie ruszałem.
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Cewka alternatora?
Alternator w viadrze jest cienki 420W.Jak włączę halogeny też mam 13V z haczykiem.Nie macałem dekli jak są gorące .