Prośba o pomoc - nie odpala
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Prośba o pomoc - nie odpala
Szanowni forumowicze – potrzebuję fachowej porady.
Problem 1.
Po zatankowaniu i przejechaniu 130km musiałem się zatrzymać. Delikatnie szarpało. Zatrzymałem się – zgasł. Motor na stopce, wyłączony – odpalam i nic, kręci ale nie odpala. No to kręcę aż do skutku, około 12-15 razy aż padł aku. Zapchałem do garażu, prostownik i od razu odpalam – zapalił…………….?! Silnik był rozgrzany, aku naładowany – nie zapalił, prąd z prostownika jakby go ożywił…?! Czy mogło wystąpić zapowietrzenie? Czy to pompa, czy raczej coś z elektryką, masa, albo co innego?
Do tego, jak dopchałem do garażu i podłączyłem prostownik spostrzegłem, że godzina, tripy i wszystko inne się wyzerowały…!?
Problem 2.
Mam też wrażenie, że konfliktuje wyłącznik zapłonu w sekwencji: moto na stopce i wrzucam bieg – reakcja prawidłowa - gaśnie, wrzucam luz - nie odpala… dopiero po kilu (tak mi się wydaje) bieg, luz, bieg, luz, stopka rozłożona, złożona, itd. – po chwili odpala - ?! Czasem mi się przydarzy, że stanę, trzymam sprzęgło i rozłożę stopkę - zgaśnie, ale potem ciężko z rozruchem. Odpala, ale coraz rzadziej.
Problem 3.
Interesujące jest położenie lewego kranika – opis ma u górze ON, na prawo OFF, na dole NIC, a prawidłowa pozycja, to ponoć właśnie da dole. Czy w VARADERO występuje REZERWA…!? Jakie jest prawidłowe położenie kranika?
Jeśli spotkaliście się z podobnymi problemami lub znacie rozwiązanie – proszę o info.
Problem 1.
Po zatankowaniu i przejechaniu 130km musiałem się zatrzymać. Delikatnie szarpało. Zatrzymałem się – zgasł. Motor na stopce, wyłączony – odpalam i nic, kręci ale nie odpala. No to kręcę aż do skutku, około 12-15 razy aż padł aku. Zapchałem do garażu, prostownik i od razu odpalam – zapalił…………….?! Silnik był rozgrzany, aku naładowany – nie zapalił, prąd z prostownika jakby go ożywił…?! Czy mogło wystąpić zapowietrzenie? Czy to pompa, czy raczej coś z elektryką, masa, albo co innego?
Do tego, jak dopchałem do garażu i podłączyłem prostownik spostrzegłem, że godzina, tripy i wszystko inne się wyzerowały…!?
Problem 2.
Mam też wrażenie, że konfliktuje wyłącznik zapłonu w sekwencji: moto na stopce i wrzucam bieg – reakcja prawidłowa - gaśnie, wrzucam luz - nie odpala… dopiero po kilu (tak mi się wydaje) bieg, luz, bieg, luz, stopka rozłożona, złożona, itd. – po chwili odpala - ?! Czasem mi się przydarzy, że stanę, trzymam sprzęgło i rozłożę stopkę - zgaśnie, ale potem ciężko z rozruchem. Odpala, ale coraz rzadziej.
Problem 3.
Interesujące jest położenie lewego kranika – opis ma u górze ON, na prawo OFF, na dole NIC, a prawidłowa pozycja, to ponoć właśnie da dole. Czy w VARADERO występuje REZERWA…!? Jakie jest prawidłowe położenie kranika?
Jeśli spotkaliście się z podobnymi problemami lub znacie rozwiązanie – proszę o info.
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
buksan, tu jest wytryskowe a w topicu, który podałeś problem tyczy się gaźnikowca.
Wiktoria16006, jak tak kręciłeś go tyle czasu, cofnąłeś kluczyk tj wyłączyłeś zapłon i ponownie załączyłeś czy nie sprawdzałeś??
Przy odpalaniu lampka FI zapewne świeciła się cały czas ?
HISS czasami blokuje pompę paliwa przy odpalaniu, trzeba cofnąć kluczyk lub pstryknąć heblem przy manetce gazu. Jest to "norma" w Hondach, milem tak w Transalpie, kolega ma takie cyrki też w CBR 600 RR.
Zegary Ci się wyzerowały, gdyż aku padł lub spadło znacząco napięcie przy rozruchy - prądu braknie.
Mi się zegary zerowały również, na gorącym silniku czasami nie dał rady odpalić n agorącym silniku. Miałem aku żelowy 14 ah i był sprawny ale za mały był (do wersji z ABS rzeba właśnie 18 ah). Kupiłem kwasowy z wkłądkami absorbującymi 18 ah i chyba już 3 lub 4 lata zegary już się nie zerują i zawsze odpala czy zimny czy gorący nie licząc kaprysów HISSa przy odpalaniu (kluczyk wtedy trzeba cofnąć i znowu pompa paliwa pracuje i moto pali od "szczała")
No chyba, że u Ciebie coś zupełnie innego dolega....
Wiktoria16006, jak tak kręciłeś go tyle czasu, cofnąłeś kluczyk tj wyłączyłeś zapłon i ponownie załączyłeś czy nie sprawdzałeś??
Przy odpalaniu lampka FI zapewne świeciła się cały czas ?
HISS czasami blokuje pompę paliwa przy odpalaniu, trzeba cofnąć kluczyk lub pstryknąć heblem przy manetce gazu. Jest to "norma" w Hondach, milem tak w Transalpie, kolega ma takie cyrki też w CBR 600 RR.
Zegary Ci się wyzerowały, gdyż aku padł lub spadło znacząco napięcie przy rozruchy - prądu braknie.
Mi się zegary zerowały również, na gorącym silniku czasami nie dał rady odpalić n agorącym silniku. Miałem aku żelowy 14 ah i był sprawny ale za mały był (do wersji z ABS rzeba właśnie 18 ah). Kupiłem kwasowy z wkłądkami absorbującymi 18 ah i chyba już 3 lub 4 lata zegary już się nie zerują i zawsze odpala czy zimny czy gorący nie licząc kaprysów HISSa przy odpalaniu (kluczyk wtedy trzeba cofnąć i znowu pompa paliwa pracuje i moto pali od "szczała")
No chyba, że u Ciebie coś zupełnie innego dolega....
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
...tak, cofałem kluczyk, nawet wyjmowałem...FI chyba faktycznie się cały czas paliło, ale tego już dokładnie nie pamiętam, nie sądziłem, że to ma jakieś znaczenie.
Przy odpalaniu, a w zasadzie po przekręceniu kluczyka zawsze jest takie charakterystyczny dźwięk 1-2 sek. (takie tryk-ssssssy)- wydaje mi się, że wtedy tego nie było...
AKU sprawdzę i być może zakupię nowy, bo ten już dość często ładuję...
wyszukałem:
1. http://allegro.pl/akumulator-ytx20a-bs- ... 47472.html
lub
2. http://allegro.pl/akumulator-yuasa-ytx2 ... 08909.html
chyba, że polecasz jeszcze coś innego...!?
- co to "pstryknąć heblem" - !?
Przy odpalaniu, a w zasadzie po przekręceniu kluczyka zawsze jest takie charakterystyczny dźwięk 1-2 sek. (takie tryk-ssssssy)- wydaje mi się, że wtedy tego nie było...
AKU sprawdzę i być może zakupię nowy, bo ten już dość często ładuję...
wyszukałem:
1. http://allegro.pl/akumulator-ytx20a-bs- ... 47472.html
lub
2. http://allegro.pl/akumulator-yuasa-ytx2 ... 08909.html
chyba, że polecasz jeszcze coś innego...!?
- co to "pstryknąć heblem" - !?
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Pstryknąć heblem - pstryknąć ten czerwony guzik do gaszenia motocykla znajdujący się przy prawej manetce rolgazu
Jak się świeciło FI podczas kręcenia, i nie było słychać pompy paliwa to na moje oko HISSa w tym wina. A lampka HISS (ta mała czerwona kropka) pamiętasz jak się zachowywała ? Świeciła się ciągle przy kręceniu rozrusznikiem ?
Ja mam aku EXIDE, nie jest to nie wiadomo jaka cena (raczej chyba budżetowy?) ale w moim przypadku sprawdza się doskonale (oby nie wykrakać :P )
Mam coś takiego, mój jest z matami absorbującymi więc kwas nie chlupie się w aku (ten w linku to tylko dla przykładu)
http://allegro.pl/akumulator-exide-yb18 ... 19743.html
Masz moto z 2005r - jest ABS ?
Przy wyborze aku jest ważne czy masz ABS czy nie.
Bez ABS wystarczy 14ah z ABS 18ah
Jak się świeciło FI podczas kręcenia, i nie było słychać pompy paliwa to na moje oko HISSa w tym wina. A lampka HISS (ta mała czerwona kropka) pamiętasz jak się zachowywała ? Świeciła się ciągle przy kręceniu rozrusznikiem ?
Ja mam aku EXIDE, nie jest to nie wiadomo jaka cena (raczej chyba budżetowy?) ale w moim przypadku sprawdza się doskonale (oby nie wykrakać :P )
Mam coś takiego, mój jest z matami absorbującymi więc kwas nie chlupie się w aku (ten w linku to tylko dla przykładu)
http://allegro.pl/akumulator-exide-yb18 ... 19743.html
Masz moto z 2005r - jest ABS ?
Przy wyborze aku jest ważne czy masz ABS czy nie.
Bez ABS wystarczy 14ah z ABS 18ah
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
aaa - no to heblem pstrykałem...na pewno, bo nawet sprawdzałem, czy czasem "niechcący" go nie wcisnąłem, ale nic to nie dało.
Jak zachowywała się kontrolka HISS - raaany, ja byłem za bardzo w szoku, że nie odpala i chyba nawet o niej nie pomyślałem.
TAK - mam ABS i już teraz wiem, że tylko 18Ah.
Ja obstawiam na pompę paliwa, ale nie znam się na tym, może faktycznie HISS.
A z tym czujnikiem w stopce - nie sądzisz, że gdzieś tam jest problem, coś nie odbija, albo co...!?
- a pozycja kranika: - !?
Jak zachowywała się kontrolka HISS - raaany, ja byłem za bardzo w szoku, że nie odpala i chyba nawet o niej nie pomyślałem.
TAK - mam ABS i już teraz wiem, że tylko 18Ah.
Ja obstawiam na pompę paliwa, ale nie znam się na tym, może faktycznie HISS.
A z tym czujnikiem w stopce - nie sądzisz, że gdzieś tam jest problem, coś nie odbija, albo co...!?
- a pozycja kranika: - !?
- Załączniki
-
- Kranik.jpg (48.08 KiB) Przejrzano 11481 razy
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
-
- Sympatyk
- Posty: 1507
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Jeśli hiss świeci to pompa nie działa i moto nie zapali.Może zbieg okoliczności ale u mnie zrobiło się tak jak moto gasiłem kluczykiem a nie włącznikiem.Od kiedy gaszę włącznikiem hiss zawsze gaśnie.
Na innym forum kolo pisał że to szwankuje czujnik położenia wału.
Kranik zawsze dzyndzlem do dołu ustawiam.
Na innym forum kolo pisał że to szwankuje czujnik położenia wału.
Kranik zawsze dzyndzlem do dołu ustawiam.
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
czyli...wg kolejności:
1. HISS
2. Pompa paliwa
3. Czujnik położenia wału
4. Czujnik w stopce
5. Akumulator
1. HISS
2. Pompa paliwa
3. Czujnik położenia wału
4. Czujnik w stopce
5. Akumulator
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Witam,
Sobota - moto tydzień stał, poszedłem odpaliłem - jest OK, no to na próbę około 15km...
Wróciłem, było ok - luz, stopka, schodzę i idę otwierać garaż - 30 sekund na wolny i......zgasł!?!?!!?
Przekręcam kluczyk - HISS gaśnie razem z FI, ale nie mam tego charakterystycznego dźwięku wstępnego ciśnienia pompy - odpalam - nie odpala.
Zapchałem do garaż i po kolei i jeszcze raz - stacyjka, bez dźwięku, próba odpalenia - NIC.
Po kilku razach NAGLE dźwięk jest - odpalił, pochodził z 15 sekund - zgasł...
No to na nowo, stacyjka, rozrusznik............bez dźwięku, jednak staram się odpalić - NIC.
Średnio tak co 5-7 przekręcenie kluczyka - pompa reaguje...
Czyli co teraz? czy od razu pokusić się o wymianę, czy to HISS się blokuje, czy to coś gdzieś na stykach...
Przeczyściłem wszystkie bezpieczniki, ale nic to nie zmieniło..
Poniżej foto, ale czy dźwięk pompy jest, czy go nie ma - dla mnie nie ma różnicy - zapala się wszystko co trzeba, gaśnie, jest ten charakterystyczny PSTRYK, tylko pompa..............wrrr
Co myślicie - gdzie zacząć szukać, jaka diagnoza, cóż to jest przyczyną?
Sobota - moto tydzień stał, poszedłem odpaliłem - jest OK, no to na próbę około 15km...
Wróciłem, było ok - luz, stopka, schodzę i idę otwierać garaż - 30 sekund na wolny i......zgasł!?!?!!?
Przekręcam kluczyk - HISS gaśnie razem z FI, ale nie mam tego charakterystycznego dźwięku wstępnego ciśnienia pompy - odpalam - nie odpala.
Zapchałem do garaż i po kolei i jeszcze raz - stacyjka, bez dźwięku, próba odpalenia - NIC.
Po kilku razach NAGLE dźwięk jest - odpalił, pochodził z 15 sekund - zgasł...
No to na nowo, stacyjka, rozrusznik............bez dźwięku, jednak staram się odpalić - NIC.
Średnio tak co 5-7 przekręcenie kluczyka - pompa reaguje...
Czyli co teraz? czy od razu pokusić się o wymianę, czy to HISS się blokuje, czy to coś gdzieś na stykach...
Przeczyściłem wszystkie bezpieczniki, ale nic to nie zmieniło..
Poniżej foto, ale czy dźwięk pompy jest, czy go nie ma - dla mnie nie ma różnicy - zapala się wszystko co trzeba, gaśnie, jest ten charakterystyczny PSTRYK, tylko pompa..............wrrr
Co myślicie - gdzie zacząć szukać, jaka diagnoza, cóż to jest przyczyną?
- Załączniki
-
- Zegary.jpg (52.35 KiB) Przejrzano 11386 razy
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
-
- Sympatyk
- Posty: 1507
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Na początek spróbuj wyeliminować włącznik na kierownicy(zmostkować go).
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
To nic nie da.
Dziś moto odpala za każdym razem, ale na pewno dopiero po rozgrzaniu i wyłączeniu na chwilę, by nie odpalił, jednak nie miałem czasu sprawdzić - szczerze, to boję się wyjechać gdzieś dalej, bo jak go zapcham z powrotem...
Dziś moto odpala za każdym razem, ale na pewno dopiero po rozgrzaniu i wyłączeniu na chwilę, by nie odpalił, jednak nie miałem czasu sprawdzić - szczerze, to boję się wyjechać gdzieś dalej, bo jak go zapcham z powrotem...
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
no OK - dziś elektromechanik po sprawdzeniu wszystkiego stwierdził, że to na 100% pompa.
Pytanie: czy ktoś wie, gdzie nabyć pompę do SD02, 2005r. i nie chodzi mi o ASO, czy serwis Hondy, bo tam pompa NOWA to ponad 800,00 EURO - dziś takie info dostałem.
Pytanie: czy ktoś wie, gdzie nabyć pompę do SD02, 2005r. i nie chodzi mi o ASO, czy serwis Hondy, bo tam pompa NOWA to ponad 800,00 EURO - dziś takie info dostałem.
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Wiktoria16006 pisze:no OK - dziś elektromechanik po sprawdzeniu wszystkiego stwierdził, że to na 100% pompa.
Pytanie: czy ktoś wie, gdzie nabyć pompę do SD02, 2005r. i nie chodzi mi o ASO, czy serwis Hondy, bo tam pompa NOWA to ponad 800,00 EURO - dziś takie info dostałem.
Na Allegro była pompa "Hiszpańska" za około 400 PLN. Podpuściłem sprzedającego, że jestem zainteresowany, twierdził, że te pompy montują serwisy Hondy przy naprawach. Poprosiłem o numery seryjne i markę tej pompy.... okazało się, że to NO NAME bez żadnych numerów i podejrzewam, że made in china. Zapytałem się też skąd te pompy bierze - TAJEMNICA (a myślałem, że z serwisu Hondy je kupuje ) Zapytałem też oo pisemną gwarancję - BRAK takowej. Także lepiej chyba szukać oryginalnej z jakiegoś ebaya z rozbitka niż kupować tego typu chiński wynalazki
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Podpasować od auta .
Z tego co kojarzę to wystarczy najsłabsza samochodowa .
Jak wygląda ta od varadero ?
Jak jest mocowana?
Z tego co kojarzę to wystarczy najsłabsza samochodowa .
Jak wygląda ta od varadero ?
Jak jest mocowana?
A w sercu zawsze XL600V
- Wiktoria16006
- Sympatyk
- Posty: 207
- Rejestracja: ndz gru 11, 2016 10:22 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda V XL
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Prośba o pomoc - nie odpala
Mechanik wymieniał tą część poniżej zdjęcia pompy, wewnątrz pompy (260,00PLN) - i wszystko działa!
Nowe pompy, zamienniki są na ebuy - około 400,00PLN z przesyłką z Niemiec.
Nowe pompy, zamienniki są na ebuy - około 400,00PLN z przesyłką z Niemiec.
- Załączniki
-
- new.JPG (201.36 KiB) Przejrzano 11182 razy
-
- Pompa.jpg (129.65 KiB) Przejrzano 11182 razy
Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć już zębów...!