Biały sd01 kilka nurtujących pytań
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Otóż mam świerzo kupione viaderko z 1999 roku i zastanawia mnie kilka rzeczy i mam nadzieje na wyrozumiałość bo po moim poprzednim motorku już chyba nic mnie nie zdziwi (bmw r1100rt)
1) Zauważyłem dziwne falowanie jak jade spokojnie tak 2-3 tyś obrotów na 2,3,4 biegu (dle wiedzących o co chodzi to powiem ze podobnie do boksera bmw) luz na łańcuchu 4 cm, silnik równo pracuje
2) dziwny objaw to strzelanie z wydechu, zawsze jak zejde do 3 tys obrotów, ale to zawsze (wydech troche dułbnięty, napewno nie seria)
3) spalanie 7l (mieszana jazda, 120,130 ciągłe wyprzedzanie, w tym 50km jazda 180 ciągle, 3 kufry metalowe)
4) pulsowanie przy wciśnięciu przedniego hamulca (to zauważyłem czesty problem)
5) i co mnie zastanawia to bardzo krótki zakres pracy klamki sprzęgła(dosłownie z 3 cm bo blokada jakas jest zalozona)
Powiedzcie mi czy oprócz przedniego hamulca to normalne zachowania motka, mój poprzedni bmw nauczyl mnie tak dziwnych objawów pracy wszystkich podzespołów ze chyba nic mnie nie zdziwi...
1) Zauważyłem dziwne falowanie jak jade spokojnie tak 2-3 tyś obrotów na 2,3,4 biegu (dle wiedzących o co chodzi to powiem ze podobnie do boksera bmw) luz na łańcuchu 4 cm, silnik równo pracuje
2) dziwny objaw to strzelanie z wydechu, zawsze jak zejde do 3 tys obrotów, ale to zawsze (wydech troche dułbnięty, napewno nie seria)
3) spalanie 7l (mieszana jazda, 120,130 ciągłe wyprzedzanie, w tym 50km jazda 180 ciągle, 3 kufry metalowe)
4) pulsowanie przy wciśnięciu przedniego hamulca (to zauważyłem czesty problem)
5) i co mnie zastanawia to bardzo krótki zakres pracy klamki sprzęgła(dosłownie z 3 cm bo blokada jakas jest zalozona)
Powiedzcie mi czy oprócz przedniego hamulca to normalne zachowania motka, mój poprzedni bmw nauczyl mnie tak dziwnych objawów pracy wszystkich podzespołów ze chyba nic mnie nie zdziwi...
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 237
- Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Poza pulsowaniem przy hamowaniu To wszystko raczej ok. No prawie bo nie wiem o co chodzi z tym sprzęgłem.
-
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2016 9:14 pm
- Imię: Marian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd01
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Jeśli chodzi o strzelanie z wydechow to ja na fabrycznych zalozylem koncowki basowe i juz zaczelo strzelac glosniej wczesniej na to nie zwaraclem uwagi wiec jak sa kombinowane to nie ma sie czym martwic. Pulsowanie przy hamowaniu to moze byc krzywa tarcza lub cos z klockami, sprzeglo to moze sprawdz linke czy z nia wszysto ok ? a spalanie bywa rozne przy takiej jezdzie jak piszesz to nie ma sie czym przejmowac
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Panowie dziekuje za odpowiedzi.
A z tym sprzeglem to chodzi o to ze w bmw klamka schodzila do samej manetki, a tu jest krotki zakres jej pracy, ale ogólnie perfekcyjnie chodzi sprzegło.
A strzelanie z wydechu to jakby ktos z kapiszona strzelił hehhe
-aha wrzucanie 2 biegu to jakas masakra taki strzał jest (choc słabszy niż w bmw hehe).z tego co czytalem to normalka tak?
A w porównaniu do poprzednika to super motocykl , dobrze ze jest tak jak ma być...
A z tym sprzeglem to chodzi o to ze w bmw klamka schodzila do samej manetki, a tu jest krotki zakres jej pracy, ale ogólnie perfekcyjnie chodzi sprzegło.
A strzelanie z wydechu to jakby ktos z kapiszona strzelił hehhe
-aha wrzucanie 2 biegu to jakas masakra taki strzał jest (choc słabszy niż w bmw hehe).z tego co czytalem to normalka tak?
A w porównaniu do poprzednika to super motocykl , dobrze ze jest tak jak ma być...
- Gregor
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1656
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
- Imię: Grzesiek
- Marka motocykla: Triumph
- Model: Tiger 1200
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Strzelanie przy zmianie biegów to kwestia wyuczenia. Często udaje mi się bez strzału choć nie zawsze hehehheLeszek1985 pisze: -aha wrzucanie 2 biegu to jakas masakra taki strzał jest (choc słabszy niż w bmw hehe).z tego co czytalem to normalka tak?
A w porównaniu do poprzednika to super motocykl , dobrze ze jest tak jak ma być...
https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Kolego dlaczego nie polecasz 1100 RT
Bo ja wlasnie chce zamienic Varadero na BMW 1150 RT
Co do pulsowania- krzywe tarcze?
Co do falowania, moga byc winne wydechy, nie ustawione gazniki.
Co do sprzegla to ja mam wiecznie z nim problemy. Jak silnik sie nagrzeje to ro i sie duzy luz na klamce itp cuda
Sprobuj ustawic linke, oraz rozbierz wyslrzeglik i wyczysc wszysmtko porzadnie. U mnie wiecznie jest tam syf i ze 2-3 razy w roku musze to wszystko rozebrac i przeczyscic bo np sprzeglo od syfu nie odbija
Bo ja wlasnie chce zamienic Varadero na BMW 1150 RT
Co do pulsowania- krzywe tarcze?
Co do falowania, moga byc winne wydechy, nie ustawione gazniki.
Co do sprzegla to ja mam wiecznie z nim problemy. Jak silnik sie nagrzeje to ro i sie duzy luz na klamce itp cuda
Sprobuj ustawic linke, oraz rozbierz wyslrzeglik i wyczysc wszysmtko porzadnie. U mnie wiecznie jest tam syf i ze 2-3 razy w roku musze to wszystko rozebrac i przeczyscic bo np sprzeglo od syfu nie odbija
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: czw kwie 06, 2017 1:51 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2001
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Ogolnie wszystkie pkty to samo oprocz bicia na klamce, ktore tez mialem i wyeliminowalem poprzez zmienienie tarcz
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Kolego messix. Bmw to fajne maszyny... ale zamieniajac viaderko na rt-ka poprostu strzelisz sobie kulke w łeb. Uwierz, dwa lata jezdze na bmw i wiem co jest co. Jak chcesz to wpadaj dam ci posmigac bo mam na sprzedaz zadbanego rt-ka wlasnie. Ale komfort jaki daje varadero jest nieporownywalnie lepszy.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Varadero górą.Leszek1985 pisze:Kolego messix. Bmw to fajne maszyny... ale zamieniajac viaderko na rt-ka poprostu strzelisz sobie kulke w łeb. Uwierz, dwa lata jezdze na bmw i wiem co jest co. Jak chcesz to wpadaj dam ci posmigac bo mam na sprzedaz zadbanego rt-ka wlasnie. Ale komfort jaki daje varadero jest nieporownywalnie lepszy.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Oj bmw ma mnóstwo zalet np. Spalanie przy srednio 160/180 ciagle wyniosło 6 litrow. Oczywiscie mowa o r850/1100rt
A bez problemu schodzilem do 4 l
A bez problemu schodzilem do 4 l
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 75
- Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
1 falowanie nie do końca powiem
2 jak zchodzi z obrotów i strzeli wydech to na 99% nieszczelny układ wydechowy i zaciąga lewe powietrze
3 spalanie w normie przy takiej jeździe
4 pulsowanie przy hamowaniu przodem jeśli pulsuje klamka hamulca to któraś tarcza ma bicie jeśli pulsowanie odczuwalne na kierownicy to łożysko główki ramy do sprawdzenia
5 klamka sprzęgła powinna dojść do spodu może regylacje są podciągnięte na max i dlatego krótki skok został
6 drugi bieg ma podobnie jak jedynka z czasem lepsza wprawa będzie lepiej a i zmiana oleju może pomorze (temat oleju opisany na forum)
2 jak zchodzi z obrotów i strzeli wydech to na 99% nieszczelny układ wydechowy i zaciąga lewe powietrze
3 spalanie w normie przy takiej jeździe
4 pulsowanie przy hamowaniu przodem jeśli pulsuje klamka hamulca to któraś tarcza ma bicie jeśli pulsowanie odczuwalne na kierownicy to łożysko główki ramy do sprawdzenia
5 klamka sprzęgła powinna dojść do spodu może regylacje są podciągnięte na max i dlatego krótki skok został
6 drugi bieg ma podobnie jak jedynka z czasem lepsza wprawa będzie lepiej a i zmiana oleju może pomorze (temat oleju opisany na forum)
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Mam dlubniety wydech i troszke nieszczelny wiec dzieki za podpowiedz, naprawie
A pulsuje caly motocykiel tak jakby jak to powiedziec tarcza byla krzywa lub w ktoryms miejscu grubsza
klamka do spodu? Hm idealnie pracuje tylko ze na krotkim zakresie ale oki
A pulsuje caly motocykiel tak jakby jak to powiedziec tarcza byla krzywa lub w ktoryms miejscu grubsza
klamka do spodu? Hm idealnie pracuje tylko ze na krotkim zakresie ale oki
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 752
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Przy zmianie lub modyfikacji wydechów konieczna jest zwykle regulacja gaźników, jej brak jest przyczyną strzelania w gaźnik. Nieszczelność wydechów nie ma nic do rzeczy.
Może być jeszcze przestawiony lekko zapłon.
Może być jeszcze przestawiony lekko zapłon.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Ojjj nieszczelnosc ma duzo do gadania. Przede wszystkim mniejsza moc. Silnik moze nierowno pracowac i dziwnie sie zachowywac. Uklad wydechowy to bardzo wazna czesc ukladu.
Zreszta to dane nie z kosmosu ale z wlasnej pracy.
W samochodzie V8 wyraznie spadl moment kiedy wywalilo mi uszczelke na kolektorze.
W Varadero silnik mi gasl i strzelal w wydechy jak mi wywalilo slynne uszczelki na kolektorach. A oprocz ich wymiany nie zrobilem NIC a silnik pracuje miodzio.
Kurde troche mnie zalamales tym BMW. Zdawami mi sie ze taki turystyk jak 1150 to wygoda pobije viadro na glowe.
W varadero denwrwuje mnie
Kosmiczne spalanie 10/100 przy emerytowaniu
Brak walu
Gazniki
Strasznie niewygodna kanapa
Brak komputerow bajerow
Slaba oslona przed wiatrem i deszczem
Na plusy to to ze jak sie skonczy asfalt to idzie dalej, swietnie sie prowadzi
Zreszta to dane nie z kosmosu ale z wlasnej pracy.
W samochodzie V8 wyraznie spadl moment kiedy wywalilo mi uszczelke na kolektorze.
W Varadero silnik mi gasl i strzelal w wydechy jak mi wywalilo slynne uszczelki na kolektorach. A oprocz ich wymiany nie zrobilem NIC a silnik pracuje miodzio.
Kurde troche mnie zalamales tym BMW. Zdawami mi sie ze taki turystyk jak 1150 to wygoda pobije viadro na glowe.
W varadero denwrwuje mnie
Kosmiczne spalanie 10/100 przy emerytowaniu
Brak walu
Gazniki
Strasznie niewygodna kanapa
Brak komputerow bajerow
Slaba oslona przed wiatrem i deszczem
Na plusy to to ze jak sie skonczy asfalt to idzie dalej, swietnie sie prowadzi
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Biały sd01 kilka nurtujących pytań
Słuchaj co do bmw to one wygrywaja testy porównawcze przez spalanie niskie i kosmiczne technologie w porównaniu do japoni. Co do komfortu to rzeczywiscie sama kanapa jest troche wygodniejsza, bmw ma wszystko ustawiane (kanape, szybe, nawet dzwignie sprzegla). Ochrona przed wiatrem calkowita (w zimie plus, latem tragediaaaa).
Komfort zawieszenia, no tu varadero bije na łeb bo bmw troche sztywne na wybojach.
Tam fenomenem jest silnik (wojek ma 180tys nalatane i silnik igla dalej) rezzta nie idzie w parze, kardan stuka puka gorzej jak lancuch, skrzynia to ogolna porazka firmy (chyba celowy marketing).
Sam decyduj ale ja majac jeszcze bmw nie zamienie surowego wiaderka na nabajerowane bmw spowrotem.
Jakbym mial wybierac na takie turystyki to bym szukał albo kawasaki gtr1400 albo suzuki gsx1250 (obudowany bandit).
ENDURO TO JEST TO
Komfort zawieszenia, no tu varadero bije na łeb bo bmw troche sztywne na wybojach.
Tam fenomenem jest silnik (wojek ma 180tys nalatane i silnik igla dalej) rezzta nie idzie w parze, kardan stuka puka gorzej jak lancuch, skrzynia to ogolna porazka firmy (chyba celowy marketing).
Sam decyduj ale ja majac jeszcze bmw nie zamienie surowego wiaderka na nabajerowane bmw spowrotem.
Jakbym mial wybierac na takie turystyki to bym szukał albo kawasaki gtr1400 albo suzuki gsx1250 (obudowany bandit).
ENDURO TO JEST TO