Czy ktoś z forumowiczów wymieniał może membranę w gaźniku? U mnie po rozbiórce okazało się, że pod światłem widoczne są drobne spękania, co z kolei tłumaczy falujące obroty i zupełny brak współpracy ze świecą diagnostyczną ColorTune.
Zamienników nie znalazłem, a Honda życzy sobie ponad 700 zł/szt. Kupowanie używanych gaźników to z kolei loteria, bo guma i tak będzie miała swoje lata...
Tym samym tegoroczny sezon na moto został przeze mnie zamknięty
Membrana podciśnienia gaźnika
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Membrana podciśnienia gaźnika
Może kogoś zainteresuje temat. Nawiązałem kontakt z brytyjską firmą, która zajmuje się produkcją membran podciśnieniowych do motocykli. Nie posiadają w ofercie części do Varadero... jeszcze. Dostałem propozycję, aby wykonać dla nich wszystkie niezbędne pomiary, a oni przygotują membranę i wprowadzą ją do seryjnej produkcji.
Orientacyjna cena za sztukę to 30 funtów, czyli grosze w stosunku do oryginału. Materiał jest też nieporównywalnie lepszy od fabrycznego (Viton). Jest tylko jeden haczyk - wymiana membrany w gaźnikach SD01 jest dość problematyczna. W tym modelu widać już pierwsze działania księgowych i przez to zastosowano klejone, plastikowe prowadzenie (przepustnicę podciśnieniową). Jest ona niesamowicie krucha i łatwo ją połamać (jedną sztukę załatwiłem). Starsze jednoślady posiadały je aluminiowe i wymiana była po prostu mniej inwazyjna/łatwiejsza.
W temacie - kupiłem sprawne gaźniki i z dwóch zestawów mam zamiar złożyć jeden, porządny
Orientacyjna cena za sztukę to 30 funtów, czyli grosze w stosunku do oryginału. Materiał jest też nieporównywalnie lepszy od fabrycznego (Viton). Jest tylko jeden haczyk - wymiana membrany w gaźnikach SD01 jest dość problematyczna. W tym modelu widać już pierwsze działania księgowych i przez to zastosowano klejone, plastikowe prowadzenie (przepustnicę podciśnieniową). Jest ona niesamowicie krucha i łatwo ją połamać (jedną sztukę załatwiłem). Starsze jednoślady posiadały je aluminiowe i wymiana była po prostu mniej inwazyjna/łatwiejsza.
W temacie - kupiłem sprawne gaźniki i z dwóch zestawów mam zamiar złożyć jeden, porządny
- PEPE64
- Sympatyk Weteran
- Posty: 998
- Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Re: Membrana podciśnienia gaźnika
Witam james. Jak już coś grzebiesz przy wiadrze, to prosiłbym o fotorelację Każda informacja, jak już się posiada ten sprzęt będzie przydatna, jak nie teraz, to w przyszłości. Pozdrawiamjames pisze:Może kogoś zainteresuje temat. Nawiązałem kontakt z brytyjską firmą, która zajmuje się produkcją membran podciśnieniowych do motocykli. Nie posiadają w ofercie części do Varadero... jeszcze. Dostałem propozycję, aby wykonać dla nich wszystkie niezbędne pomiary, a oni przygotują membranę i wprowadzą ją do seryjnej produkcji.
Orientacyjna cena za sztukę to 30 funtów, czyli grosze w stosunku do oryginału. Materiał jest też nieporównywalnie lepszy od fabrycznego (Viton). Jest tylko jeden haczyk - wymiana membrany w gaźnikach SD01 jest dość problematyczna. W tym modelu widać już pierwsze działania księgowych i przez to zastosowano klejone, plastikowe prowadzenie (przepustnicę podciśnieniową). Jest ona niesamowicie krucha i łatwo ją połamać (jedną sztukę załatwiłem). Starsze jednoślady posiadały je aluminiowe i wymiana była po prostu mniej inwazyjna/łatwiejsza.
W temacie - kupiłem sprawne gaźniki i z dwóch zestawów mam zamiar złożyć jeden, porządny
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.