CBS - po wymianie klockow przestal dzialac!
CBS - po wymianie klockow przestal dzialac!
wymienilem przednie klocki chamulcowe a w zasadzie zrobil mi to "SPEC", ktory jest wlascicielem warsztatu motocyklowego lecz po wymianie zauwazylem ze uklad CBS przestal dzialac i motocykl nurkuje i to dosyc silnie przy probie chamowania przednim chamulcem, czego nie odczuwalem tak bardzo przed wymiana. po konsultacji czlowiek przekonuje mnie ze to przez to iz z przodu mam nowe a z tylu stare klocki choc tez sa prawie nowe. Przekonuje mnie iz nie ma tam nic do ustawienia bo uklad jest szczelny i takie tam lecz CBS niestety nie dziala. Troche niedowierzam iz nie ma mozliwosci rozkladu cisnienia pomiedzy tylnim a przednim kolem podczas chamowania. Nie sadze iz nie istnieje wywazenie tych ze proporcji chociazby poprzez odpowietrzanie jednego z ukladow chamulcowych.
Jezeli ktokolwiek wie jak rozwiklac moj problem prosze o pomoc:)
Jezeli ktokolwiek wie jak rozwiklac moj problem prosze o pomoc:)
No chamować to chyba powinien tak samo lub gorzej (na początku).
Ja wymieniałem sam klocki zarówno z przodu jak i z tyłu i nie ma potrzeby ingerowania w system hydrauliczny (chyba, że wymieniany był płyn).
Polecam lekturę:
http://www.hondavaradero.pl/mambo2/inde ... Itemid=162
Najłatwij sprawdzić CBS na postoju na centralnej nóżce w dwie osoby lub więcej.
1.Obydwa koła w powietrzu. Kręcimy przednim i tylnim kołem i hamujemy ręcznym. Powinny obydwa koła stanąć. (jak zakręcisz tylko tylnim i zahamujesz ręcznym to CBS nie zadziała gdyż pompa uruchamiana jest przez przednie koło).
2. Kręcimy przednim kołem i hamujemy nożnym hamulcem. Przednie koło powinno stanąć.
Co do proporcji i regulacji sił hamowania przodu i tyłu to trudno mi coś powiedzieć bo tym kieruje zawór proporcjonalny.
W 2004-2005 roku honda robiła darmowy przegląd pewnych roczników (napewno 2004) i kontrolowała wyciek z tego własnie zaworu. Zdarzały się przypadki, że był wadliwy i go wymieniano na gwarancji.
Zrób test i zobaczać czy wogóle działa.
Pozdr
Pretor
Ja wymieniałem sam klocki zarówno z przodu jak i z tyłu i nie ma potrzeby ingerowania w system hydrauliczny (chyba, że wymieniany był płyn).
Polecam lekturę:
http://www.hondavaradero.pl/mambo2/inde ... Itemid=162
Najłatwij sprawdzić CBS na postoju na centralnej nóżce w dwie osoby lub więcej.
1.Obydwa koła w powietrzu. Kręcimy przednim i tylnim kołem i hamujemy ręcznym. Powinny obydwa koła stanąć. (jak zakręcisz tylko tylnim i zahamujesz ręcznym to CBS nie zadziała gdyż pompa uruchamiana jest przez przednie koło).
2. Kręcimy przednim kołem i hamujemy nożnym hamulcem. Przednie koło powinno stanąć.
Co do proporcji i regulacji sił hamowania przodu i tyłu to trudno mi coś powiedzieć bo tym kieruje zawór proporcjonalny.
W 2004-2005 roku honda robiła darmowy przegląd pewnych roczników (napewno 2004) i kontrolowała wyciek z tego własnie zaworu. Zdarzały się przypadki, że był wadliwy i go wymieniano na gwarancji.
Zrób test i zobaczać czy wogóle działa.
Pozdr
Pretor
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"
zrobilem test, ktory mowiles juz wczesniej tyle ze nie z przednim kolem. teraz po sprawdzeniu obydwu okazalo sie iz kiedy wciskam norzny kolo przednie hamuje ale kiedy wciskam przedni tylne nie reaguje wcale
postaram sie upuscic troche plynu hamulcowego bo przedni reaguje mi zbyt silnie. moze kiedy zmniejsze pojemnosc, badz odpowietrze go powturnie to cos da
dzieki pretor za wskazowki napisze jak mi poszlo za niedlugo
pzdr
Mattik
postaram sie upuscic troche plynu hamulcowego bo przedni reaguje mi zbyt silnie. moze kiedy zmniejsze pojemnosc, badz odpowietrze go powturnie to cos da
dzieki pretor za wskazowki napisze jak mi poszlo za niedlugo
pzdr
Mattik
Obejrzyj pompę przy przednim lewym zacisku hamulcowym- może jest zapieczona albo w jakiś inny sposób unieruchomiona. Lub uszkodzona, bo objawy choroby którą opisałeś wskazuję na niedomaganie tego elementu.Pretor pisze:MATIK.
że aby sprawdzić tylnie koło czy hamuje za pomocą hamulaca ręcznego musi kręcić się również jednocześnie w tym samym czasie koło przednie. Inaczej tył nie zahamuje.
A Dual-CBS jest w Varadero montowany od urodzin modelu. Przeszczepiony z CBR 1000F Dual.
>> Skierniewice's Brotherhood of Beer <<
Odpowiedź masz w tym wątku.Badmen pisze:cześć
czy ktoś może podać sposób wymiany płynu hamulcowego i kolejność odpowietrzenia układu ?