Regulator napięcia

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia

#121 Post autor: Rafik »

Mam dokładnie taki sam teraz zamontowany, już oglądałem na alledrogo są po 270zł. Jutro sprawdzę innymi miernikami, ale powoli godzę się z myślą kolejnego wydatku.. :(

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#122 Post autor: james »

Kupiłeś kiedyś nówkę, czy już był zamontowany?

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia

#123 Post autor: Rafik »

james pisze:Kupiłeś kiedyś nówkę, czy już był zamontowany?
Kupiłem z mot rok temu, a moto jest z 1999r. Przebieg licznikowy 63tysia z czego ja zrobiłem około 6-7tyś.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#124 Post autor: james »

W takim razie, sprawdź jeszcze temperaturę regulatora. Jeżeli da się go dotknąć przy włączonych światłach mijania, na rozgrzanym silniku to jest bardzo dobrze (aż dziwnie :p ), jeśli trochę parzy, ale da się go chwilę przytrzymać to jest dobrze a jeżeli pomimo kilku prób nie jesteś w stanie go dotknąć to już znasz prawdopodobny powód usterki :) Napisz później, która z tych opcji występuje u Ciebie, to będziemy szukali ew. winowajcę ;)

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#125 Post autor: YACCO1 »

coś chyba u mnie się dzieje z regulatorem.
znowu /za późno zrobione chłodzenie/.
na wolnych obrotach i światłach 12-13v /skoki napięcia/
ostatnio zauważyłem stojąc w korku że gdy spadło napięcie ładowania motor przestał palić na jeden gar !!!
czy może być przyczyną że motor pali na jeden gar - regulator napięcia ???? / za niskie napięcie /
czy po prostu kończą się świeczki lub kłania się regulacja gaźników?
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#126 Post autor: james »

Hmm... U mnie to alternator był winowajcą jak skakało 12-13V. Było tak, że najpierw zgasły światła, przestały działać zegary a później zaczął tracić moc i przygasać. Kostkę przy bezpieczniku 30A, masz sprawdzoną?

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#127 Post autor: YACCO1 »

james pisze:Hmm... U mnie to alternator był winowajcą jak skakało 12-13V. Było tak, że najpierw zgasły światła, przestały działać zegary a później zaczął tracić moc i przygasać. Kostkę przy bezpieczniku 30A, masz sprawdzoną?
tak. kostka jest ok.
wyczyszczę jeszcze kostkę przy regulatorze.
ale nie powinna być zaśniedziała, czyściłem jakieś dwa miesiące temu.
wymienię jednak chyba świeczki.
bo nie wiem kiedy wymieniał poprzednik.
koszty nie są aż tak duże. 150zł
i jeszcze jedno:
motor jak już zgasł to nie mógł odpalić.
jak już łapał to na jeden gar.
czuć było paliwo.
a pięć minut potem normalnie odpalił.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#128 Post autor: james »

YACCO1 pisze:
james pisze:Hmm... U mnie to alternator był winowajcą jak skakało 12-13V. Było tak, że najpierw zgasły światła, przestały działać zegary a później zaczął tracić moc i przygasać. Kostkę przy bezpieczniku 30A, masz sprawdzoną?
tak. kostka jest ok.
wyczyszczę jeszcze kostkę przy regulatorze.
ale nie powinna być zaśniedziała, czyściłem jakieś dwa miesiące temu.
wymienię jednak chyba świeczki.
bo nie wiem kiedy wymieniał poprzednik.
koszty nie są aż tak duże. 150zł
i jeszcze jedno:
motor jak już zgasł to nie mógł odpalić.
jak już łapał to na jeden gar.
czuć było paliwo.
a pięć minut potem normalnie odpalił.
Wątpie, żeby to była wina kostki.
Świeczki proponuję kupić w ASO i porozmawiać o rabacie. Z NGK były (są?) niezłe problemy, jak chińczycy zaczeli je podrabiać. Możesz o tym znaleźć wiele artykułów w sieci.
Ja miałem przez 2 sezony zapchaną dyszę wolnych obrotów w tylnym gaźniku i problemów z odpalaniem nie było. Silnik chodził trochę nierówno na wolnych i nie miał mocy do 3/3,5tys obrotów.

Zanim wejdziesz w koszty, proponuję jeszcze raz sprawdzić elementy układu ładowania (alternator, regulator, akumulator), wszystkie połączenia i ostatecznie - ale nie wiem jak - cewki zapłonowe i przewody. Jeżeli wszystko będzie okej to jest szansa, że albo gaźniki coś psują, albo faktycznie świece.

Wykręć świece i zrób zdjęcia. Będzie można coś powiedzieć na podstawie ich koloru.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#129 Post autor: YACCO1 »

james pisze:
YACCO1 pisze:
james pisze:Hmm... U mnie to alternator był winowajcą jak skakało 12-13V. Było tak, że najpierw zgasły światła, przestały działać zegary a później zaczął tracić moc i przygasać. Kostkę przy bezpieczniku 30A, masz sprawdzoną?
tak. kostka jest ok.
wyczyszczę jeszcze kostkę przy regulatorze.
ale nie powinna być zaśniedziała, czyściłem jakieś dwa miesiące temu.
wymienię jednak chyba świeczki.
bo nie wiem kiedy wymieniał poprzednik.
koszty nie są aż tak duże. 150zł
i jeszcze jedno:
motor jak już zgasł to nie mógł odpalić.
jak już łapał to na jeden gar.
czuć było paliwo.
a pięć minut potem normalnie odpalił.
Wątpie, żeby to była wina kostki.
Świeczki proponuję kupić w ASO i porozmawiać o rabacie. Z NGK były (są?) niezłe problemy, jak chińczycy zaczeli je podrabiać. Możesz o tym znaleźć wiele artykułów w sieci.
Ja miałem przez 2 sezony zapchaną dyszę wolnych obrotów w tylnym gaźniku i problemów z odpalaniem nie było. Silnik chodził trochę nierówno na wolnych i nie miał mocy do 3/3,5tys obrotów.

Zanim wejdziesz w koszty, proponuję jeszcze raz sprawdzić elementy układu ładowania (alternator, regulator, akumulator), wszystkie połączenia i ostatecznie - ale nie wiem jak - cewki zapłonowe i przewody. Jeżeli wszystko będzie okej to jest szansa, że albo gaźniki coś psują, albo faktycznie świece.

Wykręć świece i zrób zdjęcia. Będzie można coś powiedzieć na podstawie ich koloru.
a czy słabe ładowanie może mieć wpływ na to że nie raz nie pali na jeden gar?
raczej sam nie będę wymieniał świec.
w swoim życiu urwałem już parę ważnych śrub.
potem same problemy. :cenzored:
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#130 Post autor: james »

YACCO1 pisze:
james pisze:
YACCO1 pisze:
james pisze:Hmm... U mnie to alternator był winowajcą jak skakało 12-13V. Było tak, że najpierw zgasły światła, przestały działać zegary a później zaczął tracić moc i przygasać. Kostkę przy bezpieczniku 30A, masz sprawdzoną?
tak. kostka jest ok.
wyczyszczę jeszcze kostkę przy regulatorze.
ale nie powinna być zaśniedziała, czyściłem jakieś dwa miesiące temu.
wymienię jednak chyba świeczki.
bo nie wiem kiedy wymieniał poprzednik.
koszty nie są aż tak duże. 150zł
i jeszcze jedno:
motor jak już zgasł to nie mógł odpalić.
jak już łapał to na jeden gar.
czuć było paliwo.
a pięć minut potem normalnie odpalił.
Wątpie, żeby to była wina kostki.
Świeczki proponuję kupić w ASO i porozmawiać o rabacie. Z NGK były (są?) niezłe problemy, jak chińczycy zaczeli je podrabiać. Możesz o tym znaleźć wiele artykułów w sieci.
Ja miałem przez 2 sezony zapchaną dyszę wolnych obrotów w tylnym gaźniku i problemów z odpalaniem nie było. Silnik chodził trochę nierówno na wolnych i nie miał mocy do 3/3,5tys obrotów.

Zanim wejdziesz w koszty, proponuję jeszcze raz sprawdzić elementy układu ładowania (alternator, regulator, akumulator), wszystkie połączenia i ostatecznie - ale nie wiem jak - cewki zapłonowe i przewody. Jeżeli wszystko będzie okej to jest szansa, że albo gaźniki coś psują, albo faktycznie świece.

Wykręć świece i zrób zdjęcia. Będzie można coś powiedzieć na podstawie ich koloru.
a czy słabe ładowanie może mieć wpływ na to że nie raz nie pali na jeden gar?
raczej sam nie będę wymieniał świec.
w swoim życiu urwałem już parę ważnych śrub.
potem same problemy. :cenzored:
Tego nie wiem. Jakoś trzeba naładować cewkę zapłonową, ale jak to w praktyce wygląda (jakie napięcie) to nie mam pojęcia. Potrzebna jest tu wypowiedź jakiegoś eksperta :)

Swoją drogą, masę z silnikiem sprawdzałeś? To w kontekście niższego, skokowego ładowania.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#131 Post autor: YACCO1 »

dzisiaj znalazłem trochę czasu i przeczyściłem wtyczkę przy regulatorze napięcia.
drugą / pod bakiem/ nie udało mi się rozpiąć.
była stopiona a kable sztywne i bez izolacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wycięciu kostki i zlutowaniu przewodów.

Obrazek

napięcie bez załączonych świateł:

Obrazek

załączone światła:

Obrazek

filmik pokazujący napięcia przy włączonym motorze oraz załączonymi światłami i bez.
sorry za jakość. kręcone kiepskim telefonem

Ostatnio zmieniony pt sie 30, 2013 3:54 pm przez YACCO1, łącznie zmieniany 3 razy.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#132 Post autor: james »

YACCO1 pisze:dzisiaj znalazłem trochę czasu i przeczyściłem wtyczkę przy regulatorze napięcia.
drugą / pod bakiem/ nie udało mi się rozpiąć.
była stopiona a kable sztywne i bez izolacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wycięciu kostki i zlutowaniu przewodów.

Obrazek

napięcie bez załączonych świateł:

Obrazek

załączone światła:

Obrazek

filmik pokazujący napięcia przy włączonym motorze oraz załączonymi światłami i bez.
sorry za jakość. kręcone kiepskim telefonem


http://www.youtube.com/watch?v=3nVSwdCWLQg
I bardzo ładnie. Jeżeli na światłach, przy wyższych obrotach tj. 4-5tys masz coś około 14.3-14.5V to jest idealnie :)
Swoją drogą sprawdź napięcie na regulatorze napięcia (zielony i czerwony przewód). Jeżeli jest to samo co na aku to nie ma strat w układzie elektrycznym i wszystko musi działać :)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Regulator napięcia

#133 Post autor: płock1964 »

I bardzo ładnie. Jeżeli na światłach, przy wyższych obrotach tj. 4-5tys masz coś około 14.3-14.5V to jest idealnie :)
Swoją drogą sprawdź napięcie na regulatorze napięcia (zielony i czerwony przewód). Jeżeli jest to samo co na aku to nie ma strat w układzie elektrycznym i wszystko musi działać :)
Ten post bardzo dobrze pokazuje - zanim kupisz cokolwiek - najpierw posprawdzaj okolice i zastanów się. Wyrzucić forsę łatwo, ale niczego to nie zmieni.
Powodzenia.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia

#134 Post autor: YACCO1 »

james pisze:
YACCO1 pisze:dzisiaj znalazłem trochę czasu i przeczyściłem wtyczkę przy regulatorze napięcia.
drugą / pod bakiem/ nie udało mi się rozpiąć.
była stopiona a kable sztywne i bez izolacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wycięciu kostki i zlutowaniu przewodów.

Obrazek

napięcie bez załączonych świateł:

Obrazek

załączone światła:

Obrazek

filmik pokazujący napięcia przy włączonym motorze oraz załączonymi światłami i bez.
sorry za jakość. kręcone kiepskim telefonem


http://www.youtube.com/watch?v=3nVSwdCWLQg
I bardzo ładnie. Jeżeli na światłach, przy wyższych obrotach tj. 4-5tys masz coś około 14.3-14.5V to jest idealnie :)
Swoją drogą sprawdź napięcie na regulatorze napięcia (zielony i czerwony przewód). Jeżeli jest to samo co na aku to nie ma strat w układzie elektrycznym i wszystko musi działać :)
strat nie ma.
mam zrobiony "mostek" między "+" akumulatora a regulatorem /czerwony/.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia

#135 Post autor: james »

YACCO1 pisze:
james pisze:
YACCO1 pisze:dzisiaj znalazłem trochę czasu i przeczyściłem wtyczkę przy regulatorze napięcia.
drugą / pod bakiem/ nie udało mi się rozpiąć.
była stopiona a kable sztywne i bez izolacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wycięciu kostki i zlutowaniu przewodów.

Obrazek

napięcie bez załączonych świateł:

Obrazek

załączone światła:

Obrazek

filmik pokazujący napięcia przy włączonym motorze oraz załączonymi światłami i bez.
sorry za jakość. kręcone kiepskim telefonem


http://www.youtube.com/watch?v=3nVSwdCWLQg
I bardzo ładnie. Jeżeli na światłach, przy wyższych obrotach tj. 4-5tys masz coś około 14.3-14.5V to jest idealnie :)
Swoją drogą sprawdź napięcie na regulatorze napięcia (zielony i czerwony przewód). Jeżeli jest to samo co na aku to nie ma strat w układzie elektrycznym i wszystko musi działać :)
strat nie ma.
mam zrobiony "mostek" między "+" akumulatora a regulatorem /czerwony/.
Też mam i polecam! Czy problem jest finalnie rozwiązany? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”