Witam!
Przeglądałem wątki z elektryką, lecz nic nie znalazłem na temat mojego problemu, może przeoczyłem, za co z góry sorki!
Mianowicie moja Hania SD03 ma czasami taki problem, że po przekręceniu kluczyka - zapłonu i włączeniu pompy nie słychać jej, jakby w ogóle nie załączyła się.
Zdarza się to rzadko i w nieokreślonym momencie. Czasami kilka razy pod rząd wszystko śmiga bez zarzutu, a czasami muszę dwa razy wyłączyć i włączyć przełącznik od pompy.
Słyszałem, że to spotykany temat... lecz nie znalazłem odpowiedzi czy idzie to zwalczyć.
Słyszałem, że to nie problem jak sobie dwa razy " pstryknę przełącznikiem" niby tak, lecz czy za którymś razem może już to nie zadziałać i co wtedy???
Słyszałem także aby wyłącznik zostawić w spokoju, włączony i tylko używać kluczyka, ale to też nie pomogło, ponieważ problem wraca....
Smaruję styki w przełączniku preparatem do konserwacji, oczyszczania i poprawiania przewodność lecz zapewne za jakiś czas wróci problem.
Moje pytanie.
Czy ktoś rozwiązał ten problem raz a skutecznie???
Pozdro
Problem z niezałączającą się pompa paliwa
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem z niezałączającą się pompa paliwa
To jest podobno czujnik położenia wału. Jak rozumiem pompy nie słychać i nie zapala ? Jeśli tak to ja miałem taki sposób, Stacyjka na off, włączasz czerwony kil na on , wciskasz przycisk rozrusznika i przekręcasz stacyjkę na zapłon. Zawsze to zadziałało.
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Problem z niezałączającą się pompa paliwa
Kolego. Znana sprawa:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=4&t=9516
Poczytać, potestować i się nie stresować.
Osobiście polecam sposób:
Kluczyk na ON, jeśli nie słychać pompy to czerwony hebel na OFF i kręcąc rozrusznikiem dosłownie "jeden obrót" pstryknąć hebel z powrotem na ON.
Pompa zaczyna pracować i można ponownie, tym razem już skutecznie odpalić .
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=4&t=9516
Poczytać, potestować i się nie stresować.
Osobiście polecam sposób:
Kluczyk na ON, jeśli nie słychać pompy to czerwony hebel na OFF i kręcąc rozrusznikiem dosłownie "jeden obrót" pstryknąć hebel z powrotem na ON.
Pompa zaczyna pracować i można ponownie, tym razem już skutecznie odpalić .
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: wt maja 17, 2022 7:29 pm
- Imię: Hubert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2010
Re: Problem z niezałączającą się pompa paliwa
Hej.
Sympatyk, tak pompy w ogóle nie słychać, mogę kręcić rozrusznikiem i tak Moto nie zapali.
A wystarczy że wyłączę i włączę przełącznik pompy i od razu działa pompa .
Nawet jest tak samo jak za pierwszym strzałem nie uruchomi się pompa i zostawię przelicznik pompy na ON i przekrece jeszcze raz kluczyk, też zadziała.
Tylko że ten problem jest denerwujący i mam obawy że czasami kiedyś pompa nie zaskoczy w ogóle.
Sympatyk, tak pompy w ogóle nie słychać, mogę kręcić rozrusznikiem i tak Moto nie zapali.
A wystarczy że wyłączę i włączę przełącznik pompy i od razu działa pompa .
Nawet jest tak samo jak za pierwszym strzałem nie uruchomi się pompa i zostawię przelicznik pompy na ON i przekrece jeszcze raz kluczyk, też zadziała.
Tylko że ten problem jest denerwujący i mam obawy że czasami kiedyś pompa nie zaskoczy w ogóle.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: wt maja 17, 2022 7:29 pm
- Imię: Hubert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2010
Re: Problem z niezałączającą się pompa paliwa
Witam.
Widzę po twoim linku że wiele osób przerabia ten temat.
Czyli pozostaje kombinacja przyciskiem awaryjnym i stacyjka oraz przesmarowac styki.
Ogarnę.
Posiadam wyświetlacz biegów i po nim wiem kiedy pompa działa a kiedy nie.
Tzn. jak zaskoczy pompa to wyświetlacz załaduje się do 6 i skoczy do 0 a jeśli pompa nie zadziałała to zatrzyma się na 6. Wiem wtedy że muszę użyć kombinacji
Rozumiem także że wielu z was długo już jeździ z tym problemem.?
Widzę po twoim linku że wiele osób przerabia ten temat.
Czyli pozostaje kombinacja przyciskiem awaryjnym i stacyjka oraz przesmarowac styki.
Ogarnę.
Posiadam wyświetlacz biegów i po nim wiem kiedy pompa działa a kiedy nie.
Tzn. jak zaskoczy pompa to wyświetlacz załaduje się do 6 i skoczy do 0 a jeśli pompa nie zadziałała to zatrzyma się na 6. Wiem wtedy że muszę użyć kombinacji
Rozumiem także że wielu z was długo już jeździ z tym problemem.?
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Problem z niezałączającą się pompa paliwa
Tak jak pisał melon1968 - to wina czujnika położenia wału. Smarowanie i czyszczenie styków nic tu nie da (choć jak lubisz, nie zaszkodzi ). Wymiana czujnika oczywiście pomaga. Jednak jest bardzo pracochłonna, a "dolegliwość" wraca relatywnie szybko. Było opisywane na forum. Przy nabraniu wprawy, ta "procedura" to zaledwie chwila. Dla nowicjusza faktycznie jest to stresujące, po przyzwyczajeniu się, kompletnie przestaje przeszkadzać. Pompa się od tego "nie skończy". Ludzie jeżdżą z tym latami.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: wt maja 17, 2022 7:29 pm
- Imię: Hubert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2010
Re: Problem z niezałączającą się pompa paliwa
O taką odpowiedź mi chodziło.
Dzięki Staszek
Dzięki Staszek