Nieprzyjemna "awaria" w trasie

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
cichy
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 9:19 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Nieprzyjemna "awaria" w trasie

#1 Post autor: cichy »

Witam,
niestety miałem nieprzyjemną usterkę. Naszczęście stało sie to podczas powrotu kilkanaście km od domu. Pierwszym objawem była nierówna praca na biegu jałowym, ale kilkakrotne otwarcie przepustnicy rozwiązało problem. Udało się ruszyć bez żadnych problemów, przejechałem może kilometr-dwa gdy nagle zaczął schodzić z obrotów, redukcje nic nie pomogły. Motocykl sie zatrzymał, zgasł, kaplica. Na początku nie reagował na kręcenie rozrusznikiem, później troche załapywał ale tak jakby na jeden gar. Myślałem, że to może coś z podciśnieniem w zbiorniku, otwierałem wlew, przechylałem motocykl, paliłem z ssaniem ale nic to nie dawało. Po kilku minutach walki, gdy raz łapał innym razem przez kilka sekund nie dawał żadnych oznak życia poddałem się i wezwałem busa. Gdy już spychałem motocykl w miejsce bezpieczne do załadunku, opadając z sił postanowiłem pomóc sobie chociaż troche pracującym silnikem. W tedy motocykl odpalił beż żdnego problemu. Równa praca na obu garach, wkręca się bez problemu. Czy wie ktoś co mogło być powodem tego niedomagania?! Chciałbym wybrać sie z żoną na Majówkę i chciałbym wyeliminować ryzyko jakichkolwiek problemów.

Awatar użytkownika
KrzesieK
Udaje motocyklistę
Posty: 124
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 9:45 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125 V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Marki

#2 Post autor: KrzesieK »

Być może to pompa paliwa już się kończy.

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#3 Post autor: Przemek »

Miałem kiedyś podobnie. Po dłuższej chwili jak nieco przestygł odpalał bez problemu. Wymieniłem świeczki i przeszło. Ale to co napisal Krzysiek o pompie też może być przyczyną.
nieaktualne

cichy
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 9:19 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria

#4 Post autor: cichy »

Czekam teraz na filtr powietrza, przy wymianie ogarne także świece.

Czy na diagnostykę pompy jest jakis sposób?! Czy poprostu przestanie pracować?!

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#5 Post autor: Przemek »

Jeśli styki się skończą to pompa odmówi dalszej współpracy. Można awaryjnie zrobić bajpas z zbiornika wprost do gaźnika ale trzeba utrzymywać wysoki stan paliwa żeby było jakieś ciśnienie.
Styki można wymienić. Zestaw naprawczy można kupić w Larssonie.
nieaktualne

Awatar użytkownika
boras
Uczy się jeździć
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:58 pm
Imię: Maciek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Świnoujście

#6 Post autor: boras »

Ja bym obstawiał świece. U mnie jak postał trochę to miał podobnie i nie równo chodził ale po przegazowaniu odzyskał moce.
Nie wiem jak się zachowuje jak pompa siada ale wygląda na świece. Spróbuj może wykręcić je i sprawdź szczelinę powinna być blisko 1mm.

cichy
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 9:19 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria

#7 Post autor: cichy »

Czyli nie pada sama pompa tylko styki?!

Zmieniając filtr powietrza będe musiał zdjąć zbiornik, a więc dostęp do pompy będzie. Czy wyczyszczenie styków i potraktowanie jakimś kontaktem da doraźny efekt?!

Domyślam się, że w tej chwili jazda Hondą to czysta loteria?! Może pracować jeszcze długo, może się zawieszać tak jak ostatnio lub padnie na amen?!

Jeszcze ostatnie ważne pytanie, czy wie ktoś ile kosztuje taki zestaw naprawczy oraz czy jest ktoś z okolic Otwocka, Konstancina, Piaseczna lub przyległych dzielnic Warszawy kto w najbliższym czasie będzie w Larssonie?!

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#8 Post autor: Czarny »

Jutro się dowiem czy mają, jak nie zapomnę.
Zadzwoń jakoś koło południa.

cichy
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 9:19 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria

#9 Post autor: cichy »

OK, będe wdzięczny!

kolim
Zapalony motocyklista
Posty: 797
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#10 Post autor: kolim »

bylem dzisiaj :D

Jak bedziesz potrzebowal to w przyszlym tygodniu tez bede :)
Obrazek

cichy
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 9:19 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria

#11 Post autor: cichy »

Ok, super, dam znak sygnał...

cichy
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 9:19 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria

#12 Post autor: cichy »

Udało się zastosować zestaw naprawczy, mam nadzieje, że teraz nie będzie już żadnych problemów. Dodatkowo świece i filtr powietrza, tak że przygotowany jestem w pełni.

Chciałbym podziękować Czarnemu i Lord Wiaderowi za znaczącą pomoc przy tej"operacji".Dzięki!

Czarny
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 758
Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000VA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa Wawer

#13 Post autor: Czarny »

cichy pisze:Udało się zastosować zestaw naprawczy, mam nadzieje, że teraz nie będzie już żadnych problemów. Dodatkowo świece i filtr powietrza, tak że przygotowany jestem w pełni.

Chciałbym podziękować Czarnemu i Lord Wiaderowi za znaczącą pomoc przy tej"operacji".Dzięki!
Drobiazg i po drodze.
Takie info dla kolegów: Cichemu warto pomagać.

Awatar użytkownika
lord wiader
Uczy się jeździć
Posty: 76
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
Lokalizacja: Józefosław

#14 Post autor: lord wiader »

nie ma o czym gadać :)
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V

Ralph
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 24, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Otwock

#15 Post autor: Ralph »

Moim zdaniem problem nie dotyczy świec ani filtra powietrza. Pompy w Hondach lubią się psuć, a w Varadero nie może być inaczej gdyż umiejscowienie tej pompy jest nie zbyt korzystne. W Hondowych pompach faktycznie przepalają się styki i często ich wymiana przynosi efekt (na jakiś czas), natomiast w Varadero dochodzi jeszcze problem zamoczenia takiej pompy i zwarcia.
Sama pompa jest teoretycznie wodoszczelna ale zdarza się, że gumowy O-ring pod czarną pokrywą styków puszcza wodę.
Według mnie aby na zawsze zapomnieć o problemie pompy trzeba zamontować pompę podciśnieniową, której nie straszne warunki atmosferyczne.
Sam jeżdżę z taką pompą i mam pewność, że nie stanę z powodów paliwowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”