3 do 4 tys obrotów nierówna praca.

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Pazuzu
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 25, 2010 2:20 pm
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

3 do 4 tys obrotów nierówna praca.

#1 Post autor: Pazuzu »

Cześć,
Przeszukałem posty i nie znalazłem.
Co prawda było troche podobnych ale niestety nie daje odpowiedzi na moje pytanie.
Mam SD02. Przy obrotach około 3 do 4 tys niezależnie od tego czy stoje czy jadę silnik nierówno pracuje.
Nie jest tak, że przerywa czy wypadaja zaplony, ale silnik ma jakby arytmię ;-)
Na wolnych obrotach chodzi równo, na wiekszych niż 4 tys też.
A w przedziale srodkowym jakoś dziwnie chodzi. Jak jade sobie osiedlową uliczka na 1 biegu z takimi obrotami to wyraźnie czuje jak szarpie.
Miał tak ktoś?
Jaka może być przyczyna?

A poza tym przy hamowaniu silnikiem zdarza sie przepał i stzrelenie w wydech. Czy przy moto z wtryskiem może tak być? Wydawało mi sie ze tylko w gaźnikowcach. Co o ty sądzicie?
Jak zabawa to w błocie, albo na szosie ;-)

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#2 Post autor: vipkojot »

U mnie jest podobnie z tym strzelaniem z wydechow.
jak mialem wolne obroty ustawione na 1100 to waliło non stop,
jak wyregolowalem jak mowi podrecznik na 1300.. dalem nawet 1400
to przestał.. no moze od czasu do czasu troche strzeli :)

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#3 Post autor: zalmen3 »

Za strzelanie przy hamowaniu silnikiem moga byc odpowiedzialne wydmuchane uszczelki wydechu - jest to dosc czesta usterka w Viaderkach. Do ukladu wydechowego jest wtedy zasysane lewe powietrze co powoduje detonacyjne spalanie resztek paliwa w spalinach - usterka ta moze zaklocac prace ECU i wplywac negatywnie na prace calego silnika (np. szarpanie). Uszczelki sa 3 - po jednej w miejscu gdzie tlumiki lacza sie z kolektorami i jedna na laczeniu krotkiego kolektora wychodzacego z tylnego cylindra z kolektorem glownym. Uszczelki sa tanie (oklo 15 zl sztuka - oryginalne Honda), jednak czesto przy rozbieraniu ukladu wydechowego ulegaja uszkodzeniu obejmy (poprostu sie rozlatuja, bo sa przezarte przez korozje), ktorych ceny sa okolo 10x wyzsze niz ceny uszczelek. Co ciekawe sruby do obejm nie sa w komplecie z samymi obejmami - jest to dodatkowy koszt, jednak stare sruby z reguly daje sie wykorzystac w nowych obejmach. Sama wymiana jest prosta, trzeba byc przygotowanym na "rozginanie" gniazd uszczelek, bo po wyjeciu starych nowe sa wieksze niz otwory. Wszystko dognie sie spowrotem podczas zaciskania obejm (obejmy przy tlumikach 26 Nm, obejma przy kolektorze tylnego cylindra 21 Nm). Przy wymianie uszczelki kolektora tylnego cylindra niestety trzeba wymontowac cala reszte kolektora (odkrecic od przedniego cylindra, wyjac sade lambda {jezeli ja masz}; dokrecamy potem sruby przy cylindrze 12 Nm, sonda lambda 44 Nm). Po zalozeniu nowych uszczelek, podczas skladania wszystkiego do kupy nalezy bardzo uwazac by nie uszkodzic nowych - sa one zrobione z grafitu wzmocnionego miedziana siatka, warstwa grafitowa jest bardzo podatna na uszkodzenia co moze skutkowac nieszczelnosciemi ukladu i cala praca moze pojsc na marne.

Pozdraiwam
Ostatnio zmieniony śr sie 04, 2010 1:57 pm przez zalmen3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
oko
Udaje motocyklistę
Posty: 109
Rejestracja: śr sty 28, 2009 1:56 pm
Lokalizacja: Gdynia

#4 Post autor: oko »

Strzelanie z wydechów to raczej problem uszczelek wydechu. Z reguły tylny cylinder uszczelka między kolanem od cylindra o "portkami" czyli kolektorem.
U mnie waliło jak dzikie op wyminie uszczelek jest jak trzeba.
Co do nierównej pracy też to zauważyłem przy stałym gazie i jeździe na jeden lub dwa moto nieznacznie szarpie. Na wyższych biegach i większych obrotach jest dobrze.

kolim
Zapalony motocyklista
Posty: 797
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5 Post autor: kolim »

A kiedy napęd wymieniany?? wiemm że na postoju to nie ma różnicy ale u Mnie własnie szarpało przy stałej prędkości przy starym napędzie (regulacji jeszcze było między połową a 3/4 regulacji)... wymieniłem napęd, zupełnie inna jazda ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

#6 Post autor: olo »

u mnie też waliło z wudechu, przyczyną były lekko już wypalone zawory wydechowe...wystarczyło lekko je dotrzeć, pomogło :twisted:

Awatar użytkownika
kam1l_slij
Udaje motocyklistę
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 1:08 pm
Imię: Kamil
Marka motocykla: Honda
Model: Xl1000 v2
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Żory

#7 Post autor: kam1l_slij »

Co do obejm polecam obejmy samochodowe do wydechu fi45mm za 3zł sztuka z pręta 8mm (podobne do mocowania anteny telewizyjnej 8) ), jak na razie 3kkm i się sprawdzają .POZDRAWIAM
Prąd, paliwo, woda, olej ;)

Pazuzu
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 25, 2010 2:20 pm
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

#8 Post autor: Pazuzu »

Co do napędu to jest OK.
Jest wymieniony rok temu, swieżutki.
Szarpanie ewidentnie od silnika.
Z tego co piszecie to uszczelki wydechu do wymiany.
Jak zabawa to w błocie, albo na szosie ;-)

Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

#9 Post autor: Artb100 »

Witam i odświeżam. I jakie były powody szarpania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”