Scottoiler touring kit

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
jawa
Rekrut
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:02 pm
Lokalizacja: Birmingham - UK
Kontakt:

Scottoiler touring kit

#1 Post autor: jawa »

Witam,
W zakupionym przeze mnie viaderku byl juz zamontowany Scottoiler Touring kit za tablica rejestracyjna...
Niestety nie mam instrukcji zadnej do tego wiec prosilbym o podpowiedzi jak to napelnic ponownie (bo zbliza sie do zera zawartosc zbiorniczka).
Jak odkrece tablice rejestracyjna to jest jakis kawalek rurki w ktora chyba nalezaloby sie wpiac zakupiona buteleczka, ale sam nie wiem. Do tego w sklepie mi cos mowili ze to trzeba jakos tak napelnic zeby powietrze sie nie dostalo, ale sprzedawca nie byl mechanikiem wiec dokladnie nie wiedzial...
Opisze mi ktos po kroku ?

Awatar użytkownika
Medman
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 466
Rejestracja: pt sty 02, 2009 11:19 pm
Lokalizacja: 3miasto

#2 Post autor: Medman »

Musisz dotrzec do zbiorniczka z olejem. Jest tam gumowa klapka, ktora trzeba podniesc do gory. W zakupionej buteleczce z olejem jest nakretka z wezykiem. Trzeba ja nakrecic na buteleczke z olejem. Koncowke rurki nacisnac na krociec w zbiorniczku z olejem i mocno uciskajac buteleczke przelac olej do zbiorniczka. :D :D

Ot i cala sprawa!!!!
Jutro to dziś tyle że jutro !! (Lem)

jawa
Rekrut
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:02 pm
Lokalizacja: Birmingham - UK
Kontakt:

#3 Post autor: jawa »

a trzeba jakos tez odezssac powietrze ? bo mi cos ten sprzedawca mowil o tym zeby zwrocic uwage na odpowietrzenie, na koncu wsysajac powietrze do butelki..... ale moj scottoiler sie nie zapowietrzyl bo jeszcze jest olej w zbiorniczku...
No i dlatego nie kumam...albo sprzedawca byl glabem, albo ze mna cos nie tak.
Jako ze mam wersje Touring to tego malego walcowatego zbiornika sie nie rusza, tylko trzeba sie skupic na tym wiekszym zbiorniku... masz tez wersje Touring ?

golliat
Rekrut
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Jugow/Dublin

smarowanko

#4 Post autor: golliat »

mam taka wersje tuning będziesz musiał odkręcić tablice w górnej części tego zbiorniczka powinnes mieć taki mały kawałek rurki zaślepiony gumowym zaworkiem który wyciągasz i porostu przez te rurkę napełniasz ten zbiornik troszkę czasu to zajmuje bo olej nie chce się łatwo wymienić z powietrzem (może kolesiowi o to chodziło) ale nic wielkiego tylko czas jak już nalejesz do tego zbiornika to dolej do tego małego jeśli będzie trzeba przy tej okazji sprawdź czy nigdzie nie ma wyciekowy z tego maleństwa a sprawdź czy olej jest podawany na łańcuch :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jawa
Rekrut
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:02 pm
Lokalizacja: Birmingham - UK
Kontakt:

Re: smarowanko

#5 Post autor: jawa »

golliat pisze:mam taka wersje tuning będziesz musiał odkręcić tablice w górnej części tego zbiorniczka powinnes mieć taki mały kawałek rurki zaślepiony gumowym zaworkiem który wyciągasz i porostu przez te rurkę napełniasz ten zbiornik troszkę czasu to zajmuje bo olej nie chce się łatwo wymienić z powietrzem (może kolesiowi o to chodziło) ale nic wielkiego tylko czas jak już nalejesz do tego zbiornika to dolej do tego małego jeśli będzie trzeba przy tej okazji sprawdź czy nigdzie nie ma wyciekowy z tego maleństwa a sprawdź czy olej jest podawany na łańcuch :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hejka.. Dzieki za odpowiedz. Wlasnie tak myslalem ze ta rurka to sie wlewa. Czyli poprostu wlac i nie przejmowac sie powietrzem.

jak to najlepiej sprawdzic czy idzie na lancuch ? Problem jest taki ze bylo to juz zamontowane jak kupowalem motocykl. Zakladal to dealer Hondy.
Ogolnie lancuch wyglada na "mokry", czyli smarowanie chyba jest ... bo wkoncu ze zbiorniczka tez plynu ubywa.

Zastanawiam sie jeszcze czy jesli jade do Hiszpanii pod koniec sierpnia to czy zalac standartowy plyn (zolta butelka i niebieska naklejka) czy moze ten z czerwona naklejka. Ten standartowy jest niby do +30stopni... no i chyba w Hiszpnani w takich temp bedzie to oscylowalo - no moze troche wyzsze.

golliat
Rekrut
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Jugow/Dublin

smarowanko

#6 Post autor: golliat »

wiesz ja używam tego (niebieskiego) ale tylko dlatego ze mieszkam w troszkę innym klimacie :oops: tak do pelna zalany moze ci wystarczyc od 3000-7000 wiec hiszpanie przelecisz na tym co masz a jak ci zabraknie to nawet przekladniowy tam przejdzie :lol: ale to w ostateczności życzę milej i szerokiej drogi

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: MaG »

Odgrzeję temat. Mam też Scottoilera v-system Touring Kit i zalany w nim standardowy niebieski Scottoil. Wszystko działa, olej jest podawany na zębatkę, gra muzyka...:)
Jako, że nie mam żadnej instrukcji to odwołam się do waszych doświadczeń z tym systemem - jakie ustawienia tego pokrętła regulacji ilości podawanego oleju stosujecie? Czyli wskaźnik na jaką cyferkę przy jakich warunkach użytkowania?
W poprzednich motocyklach smarowałem spray-em więc nie ma doświadczenia w ocenie czy łańcuch jest już "wystarczająco mokry", "za suchy" czy "zbyt mokry"...
oderint dum probent

Awatar użytkownika
Midmere
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 7:36 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Gliwice

#8 Post autor: Midmere »

W zasadzie kryterium, że dobrze jest gdy łańcuch "nie świeci się jak psu jaj**" jest najlepsze.
Honda Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
dario
Uczy się jeździć
Posty: 70
Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
Imię: Dariusz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Gdynia

#9 Post autor: dario »

słuchajcie mam taki problem, kupiłem wiaderko z zamontowanym SCottoilerem, ale nie kapało nic z niego pomimo, że był w pojemniczku olej, jak się okazało w przewodzie był wsadzony blisko 10cm pręcik, który zatykał przepływ( nie wiem czy tam powinien on być czy nie?) wyciągnąłem go i olej zaczął normalnie smarować łańcuch i zębatkę, ale pojawił się inny problem bo po napełnieniu pojemnika na full, po 2 czy 3 dniach olej cały wyciekł przez przewód...czy to normalne?

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#10 Post autor: zalmen3 »

Nie, to nie jest normalne - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór podciśnieniowy w scottoilerze. Olej powinien lecieć tylko przy odpalonym silniku - po jego wyłączeniu w scott'cie powinien zamykać się zawór podciśnieniowy i olej nie powinien lecieć. Pewnie poprzedni właściciel zauważył usterkę i w taki sposób sobie z nią poradził, że zatkał przewód olejowy. Niestety nie powiem Ci jak naprawić zaworek, bo nigdy nie rozbierałem scott'a, więc nie wiem jak to tam wygląda w środku.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”