Odpowietrzenie hamulców

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

Odpowietrzenie hamulców

#1 Post autor: adam3911 »

Witam, przygotowując Viaderko (Sd02 2003 rok, bez ABSu) do sezonu i zmieniając płyn hamulcowy zauważyłem że środkowy tłoczek w tylnym zacisku niemrawo się rusza. Musiałem zdjąć zaciski chcąc, niechąc zapowietrzyłem układ.
Laikiem nie jestem, nie raz takie rzeczy robiłem ale... nie w tak zakręconym układzie :oops:
Mimo wysiłków i przelaniu sporo płynu tylny hamulec jest zapowietrzony, druga rzecz to czy nie powinien ów tłoczek działać z hamulcem przednim, czy tylko działa on po wciśnięciu zaworka (tłoczka, pompki, czy jak to zwał) przy lewym przednim zaciku hamulcowym?
MIał ktoś taką przygodę, ma w tym temacie wiedzę?

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

#2 Post autor: olo »

układ hamulcowy to zmora wszystkich mechaników :lol:
mi się jakoś udało;
2 butelki płynu, 2 godziny, 4 browary 8)

Awatar użytkownika
50g
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 1
Rejestracja: pn sty 24, 2011 8:59 pm
Lokalizacja: Jasło

#3 Post autor: 50g »

Zasada jest taka , że pompa hamulcowa musi być płynem zalana , niektórzy zalewają płyn i zostawiają na noc . Pompujemy przy zakręconym odpowietrzniku jak się zaczyna robić twardy to wciskamy do końca i odkręcamy trzymając hamulec i tak do całkowitego odpowietrzenia . Polecam zrobić butelkę z wężykiem .
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,ham ... ,7986.html - tu jest mniej więcej pokazane .
PS. Jak nadal będzie zapowietrzone i nie będzie robił hamulec twardy to napisze jakiś inny sposób .

To co napisałem dotyczy układu hamulcowego bez , żadnych udziwnień typu pompa > przewód > zacisk .

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#4 Post autor: adam3911 »

50g pisze:Zasada jest taka , że pompa hamulcowa musi być płynem zalana , niektórzy zalewają płyn i zostawiają na noc . Pompujemy przy zakręconym odpowietrzniku jak się zaczyna robić twardy to wciskamy do końca i odkręcamy trzymając hamulec i tak do całkowitego odpowietrzenia . Polecam zrobić butelkę z wężykiem .
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,ham ... ,7986.html - tu jest mniej więcej pokazane .
PS. Jak nadal będzie zapowietrzone i nie będzie robił hamulec twardy to napisze jakiś inny sposób .

To co napisałem dotyczy układu hamulcowego bez , żadnych udziwnień typu pompa > przewód > zacisk .
Pisałem, że zasady znam, że nie jeden układ robiłem. Ale nie w Viaderku, tu jest baaardzo nietypowy i te zasady w łeb biorą jeśli przeoczy się jakiś mały myk...

Ralph
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 24, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Otwock

#5 Post autor: Ralph »

Witaj. Zależy czy któraś z pomp jest twarda(ręczna lub nożna) czy może obie są zapowietrzone. Nożną pompą odpowietrzasz skrajne tłoczki tylnego zacisku i środkowe tłoczki przednich zacisków. Odpowietrzenie tego ukladu jest łatwiejsze. Drugi układ to pompa ręczna którą odpowietrzasz skrajne tłoczki przednich zacisków i środkowy tłoczek tylnego zacisku. odpowietrzasz klasyczną metodą, a jeśli nie ma efektów wspomagaj się pompując lewym przednim zaciskiem, który jest ruchomy i zaciskając się na tarczy działa jak pompa. Ewentualnie odpowietrzacz podciśnieniowy i inne zabiegi.

Jestem mechanikiem motocyklowym, mam swój warsztat, jeżdżę wiadrem służę pomocą. Mój telefon w każdej innej sprawie 514 050 100

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#6 Post autor: adam3911 »

Ralph pisze:Witaj. Zależy czy któraś z pomp jest twarda(ręczna lub nożna) czy może obie są zapowietrzone. Nożną pompą odpowietrzasz skrajne tłoczki tylnego zacisku i środkowe tłoczki przednich zacisków. Odpowietrzenie tego ukladu jest łatwiejsze. Drugi układ to pompa ręczna którą odpowietrzasz skrajne tłoczki przednich zacisków i środkowy tłoczek tylnego zacisku. odpowietrzasz klasyczną metodą, a jeśli nie ma efektów wspomagaj się pompując lewym przednim zaciskiem, który jest ruchomy i zaciskając się na tarczy działa jak pompa. Ewentualnie odpowietrzacz podciśnieniowy i inne zabiegi.

Jestem mechanikiem motocyklowym, mam swój warsztat, jeżdżę wiadrem służę pomocą. Mój telefon w każdej innej sprawie 514 050 100
No właśnie, to jest sprzeczność. Z tego co się dowiedziałem środkowe tłoczki chodzą tylko z tylnej pompy. W przednim zacisku bezpośrednio z niej a w tylnym dopiero jak pompka (zwór) przy lewym przednim dojdzie do lagi (wtedy podawane jest ciśnienie na srodkowy tłoczek) i to by raczej się zgadzało, naciskając przedni hamulec niema ciśnienia w tylnym zacisku...
Dzięki za kontakt, odezwe się, szkoda że wcześniej nie miałem kontaktu, w sobote byłem Viaderkiem w Otwocku :)

Ralph
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 24, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Otwock

#7 Post autor: Ralph »

Ok. Zapraszam.
Jestem mechanikiem, jeżdżę wiadrem, chętnie pomogę. Mój numer 514 050 100

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#8 Post autor: Kuba-car »

Po wymianie tylnych klocków w mojej Hondzie zaczęło się podobnie do opisywanych problemów-blokowanie tylnego środkowego tłoczka.Efekt następuje po użyciu przednich hebli-więc jest to napędzane tym pływającym zaciskiem.Kupiłem już następny zacisk i pewnie z 2ch jeden złożę-kolega podpowiedział mi że każdy z tłoczków musi lśnić jak pupka niemowlaka bo każdy syfek to problem. :shock:

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#9 Post autor: zalmen3 »

To ja Ci jeszcze podpowiem, że jak już wypolerujesz tłoczki (tylko miękką ściereczką nasączoną spirytusem rektyfikowanym lub denaturatem, bez żadnych past polerskich!) to przed wciśnięciem ich w zacisk należy je nasmarować smarem do tłoczków (lub smarem silikonowym), to Ci zagwarantuje, że przez kilka sezonów nic się nie zapiecze :wink:

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#10 Post autor: Kuba-car »

:D To co ja biedny będę robił w te długie zimowe wieczory?? :wink: :wink:
Dawnemi czasy [tzn era WSK,Jawy,itp] na jedną godzinę jazdy było trzeba ze 4 popracować nad sprzętem-teraz tylko lać i jechać :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Mabi
Rekrut
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 11, 2010 5:15 pm
Lokalizacja: Warszawa, Ursynów

#11 Post autor: Mabi »

No! bez przesady. Tak źle to nie było.
Mabi

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

#12 Post autor: Kuba-car »

Tak z ciekawości,czy smar do samochodowych tłoczków np Lucas 106-będzie ok?Bo on raczej gęsty jest. :roll:

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#13 Post autor: zalmen3 »

Nie ma różnicy między smarem do tłoczków samochodowych i smarem do tłoczków motocyklowych - będzie ok :wink:

Awatar użytkownika
Mr.Lisek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 9:22 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000 VA
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Solec Kujawski

#14 Post autor: Mr.Lisek »

Witam
Również przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego a moim viaderku. I chciałem się zapytać czy wymiana jest taka sama płynu w układzie CBS dual - CBS dual + ABS?. Czyli przez pompowanie lewego przedniego zacisku?

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#15 Post autor: zalmen3 »

Można spokojnie pompować nożnym hamulcem, a przednim lewym zaciskiem tylko co 4-5 odkręceń odpowietrznika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”