jaka zębatka.....

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

jaka zębatka.....

#1 Post autor: YACCO1 »

witam wszystkich.
mam pytanko....
gość od którego kupiłem wiaderko jeździł po całym świecie i zamontował tylną zębatkę 43 zęby.
przy sprzedaży dał mi również oryginalną 47 zębów.
na której zębatce lepiej jeździć?
nie jeżdżę w dalekie trasy.
czy nie szkoda silnika na 43 zęby?
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#2 Post autor: Kuba-car »

Gosć od którego moto kupiłeś,zrobił domowym sposobem przejściowy model pomiędzy 5cio a 6cio biegowym rozwiązaniem.
Sam musisz zdecydować co dla Ciebie lepsze-czy atomowy start,czy też ciut mniejsze zużycie paliwa.Do miasta chyba bardziej przydatna będzie oryginalna konfiguracja-czyli ta większa zębatka.
A jak wymieniać się jednak zdecydujesz-to wpisz poproszę spostrzeżenia-forum to wszakże kopalnia indywidualnych doświadczeń.
Pozdrawiam 8)

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#3 Post autor: YACCO1 »

znalazłem chwilkę i wymieniłem tylną zębatkę na 47.
spostrzeżenia:
1. większe przyspieszenie,
"w warsztacie powiedzieli że różnica 4 zębów to jakieś 8% mocy"
2. krótsze biegi,
3. przy ciasnych zakrętach nie trzeba wrzucać jedynki jak to było przed wymianą. można pokonać bez szarpania na dwójce.
4. co do spalania to muszę zatankować do pełna i sprawdzić.
5. przy tej samej prędkości co wcześniej ma wyższe obroty co za tym idzie jest bardziej elastyczny.
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”