ssanie w motocyklu z wtryskiem

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
bartjast
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 03, 2011 10:03 pm
Lokalizacja: Nowa Sól

ssanie w motocyklu z wtryskiem

#1 Post autor: bartjast »

Witam.
Czy ktoś wie w jakim celu jest zamontowane cięgło ssania w Viaderku z 2005r. na wtrysku oraz w jaki sposób i kiedy się tego ssania używa. Niestety kupiłem motocykl bez książki obsługi. Z góry dziękuję za pomoc.

Kuba-car
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 567
Rejestracja: sob lut 05, 2011 3:41 pm

re

#2 Post autor: Kuba-car »

Cześć
Dźwigienkę naciągasz przy rozruchu zimnego silnika-po uzyskaniu temperatury wyłączasz ssanie.Automatycznego ssania w tym moto nie zamontowano-a zimny silnik spala bogatszą w paliwo mieszankę.
Pozdro! 8)

msparki
Udaje motocyklistę
Posty: 161
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Lokalizacja: ELBLĄG

#3 Post autor: msparki »

to proste :D

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

#4 Post autor: olo »

proste dla kogoś kto się już z tym spotkał...po to jest forum by czerpać widzę od innych 8)

bartjast
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 03, 2011 10:03 pm
Lokalizacja: Nowa Sól

#5 Post autor: bartjast »

Czyli używam ssania dokładnie tak jak w silniku z gaźnikiem. Dzięki Panowie. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam :D

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

#6 Post autor: Wojo »

W varadero jest wiele dziwnych roziwązań a ssanie na dzwignie w nowoczesnym moto który ma wtrysk jest faktycznie wynalzkiem powiedzmy delikatnie - dziwnym. U mnie zaciągam zawsze przy pierwszym rozruchu (choć jak sa ciepłe dni to nawet bez tez chodzi ale na bardzo małych obrotach) co ciekawe czym silnik cieplejszy ssanie samo wraca do punktu zero, wiec raczej nie ma szans na zapomnienie wyłączenia bo samo sie wyłącza.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

#7 Post autor: eneron »

Nie tylko Varadero na wtrysku ma ssanie :D Kumpla Hayabusa też ma ssanie :shock: :twisted: Ciekawo gdy przekraczał 300km/h czy posiłkował się ssaniem coś na wzór NOS'a ? :twisted: :lol:
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

#8 Post autor: MaG »

Raczej by nie pomogło. Nitro się montuje, żeby wzbogacić mieszankę w tlen - przy tej samej objętości jest go dużo więcej.
A ssanie zwieksza nam dawkę paliwa w mieszance, nie tlenu.
oderint dum probent

Awatar użytkownika
moto__dawca
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 208
Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
Lokalizacja: śląsk

#9 Post autor: moto__dawca »

dokładnie tak :)
a jakie powinien miec obroty silnik gdy juz sie nagrzeje ?
mowa o SD02 oczywiscie

Baza
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 237
Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
Lokalizacja: Żywiec

#10 Post autor: Baza »

MaG pisze:Raczej by nie pomogło. Nitro się montuje, żeby wzbogacić mieszankę w tlen - przy tej samej objętości jest go dużo więcej.
A ssanie zwieksza nam dawkę paliwa w mieszance, nie tlenu.
Tak jest przy ssaniu na gaźniku.Przy wtrysku dźwigienka "ssania" ma za zadanie tylko i wyłącznie podnieść obroty żeby silnik się szybciej dogrzał.
Wtrysk sam reguluje skład mieszanki powietrzno-paliwowej.

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#11 Post autor: roadrunner »

Baza pisze:
MaG pisze:Raczej by nie pomogło. Nitro się montuje, żeby wzbogacić mieszankę w tlen - przy tej samej objętości jest go dużo więcej.
A ssanie zwieksza nam dawkę paliwa w mieszance, nie tlenu.
Tak jest przy ssaniu na gaźniku.Przy wtrysku dźwigienka "ssania" ma za zadanie tylko i wyłącznie podnieść obroty żeby silnik się szybciej dogrzał.
Wtrysk sam reguluje skład mieszanki powietrzno-paliwowej.
Niestety nie... Ssanie w naszych Viaderkach działa dokładnie tak jak ssanie w gaźnikowcach, czyli wzbogaca mieszankę. Ten sam układ z resztą służy regulacji wolnych obrotów.
Z tym "automatycznym wyłączaniem" to ja bym uważał... U mnie akurat linka się przycierała i często ssanie było podciągnięte mimo że dźwigienka zwolniona.
Wolne obroty powinne się zawierać między 1100 a 1300 obr.
Natomiast rzeczywiście automatyczne ssanie w sprzętach z wtryskiem działa w ten sposób że uchyla delikatnie przepustnice powodując podniesienie obrotów.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”