prośba o radę
prośba o radę
Witam,
podpowiedźcie gdzie szukać przyczyn pływających obrotów (wyrażnie pływających) jeśli zawory ustawione i sprawdzone, synchronizowane przepustnice, wymieniony filtr powietrza, sprawdzono że pompa podaje własciwą ilość paliwa (nie mozna było sprawdzić ciśnienia), świece nowe, co jeszcze gdzie szukać przyczyn?
Moto z 2004 wtrysk
Pozdrawiam
Artur
podpowiedźcie gdzie szukać przyczyn pływających obrotów (wyrażnie pływających) jeśli zawory ustawione i sprawdzone, synchronizowane przepustnice, wymieniony filtr powietrza, sprawdzono że pompa podaje własciwą ilość paliwa (nie mozna było sprawdzić ciśnienia), świece nowe, co jeszcze gdzie szukać przyczyn?
Moto z 2004 wtrysk
Pozdrawiam
Artur
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Miałem to samo i jeszcze strzelanie/kichanie silnika od czasu do czasu... Wyczyściłem zaworki PAIR w pokrywach rozrządu, wymieniłem linkę ssania bo się przycierała i nie odbijała i wymieniłem uszczelkę wydechu bo między kolankiem tylnego cylindra a kolektorem były przedmuchy. Któraś z tych czynności, albo wszystkie razem spowodowały że przestało falować.
Jeżeli te sprawy są ok, to spróbuj jeszcze zablokować działanie systemu PAIR tzn. zdjąć przewody z kanałów w pokrywach i zatkać jedno i drugie. U kolegi pomógł taki zabieg...
Jeżeli te sprawy są ok, to spróbuj jeszcze zablokować działanie systemu PAIR tzn. zdjąć przewody z kanałów w pokrywach i zatkać jedno i drugie. U kolegi pomógł taki zabieg...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Nie za ma co 8) Generalnie można jeździć z zupełnie zlikwidowanym systemem PAIR. Skutkuje to zwiększeniem toksyczności spalin bo katalizator przestaje je dopalać i w teorii zapchaniem samego katalizatora. Ale może to nastąpić po ok. 200tys. km... :roll:
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
A no to zmienia postać rzeczy...Artb100 pisze:Ok rozumiem, tyle że w moim nie ma sondy lambda a także jak sądze katalizatora.
Sprawdź czy ktoś się nie pozbył sondy lambda z twojego motocykla bo wszystkie europejskie wiaderka wtryskowe (typ G) ja miały...
Może ktoś wymienił układ wydechowy i oszukał komp rezystorem żeby zamarkować obecność sondy... W takiej sytuacji Bóg jeden raczy wiedzieć co tam jeszcze jest "przerobione"
Jeżeli nie masz europejskiego Viaderka (typ G), to nie ma problemu. Bez problemu możesz na stałe wywalić zaworki PAIR, zaślepić ich gniazda i zatkać porty elektrozaworu w airbox-ie. Nie odłączaj tylko elektrozaworu bo komp błąd Ci "wywali"
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
roadrunner mylisz się co do oznaczeń modelowych. W roczniku 2004 (a taki ma Artb 100) oznaczeniu G są przyporządkowane Viaderka przeznaczone na rynek niemiecki, holenderski, belgijski, szwajcarski, te na rynek europy "kontynentalnej" (Holandia, Dania, Hiszpania, Belgia, Portugalia, Włochy, Austria, Szwecja, Finlandia, Norwegia) miały kod ED, ponadto kod F to rynek francuski, E to Wielka Brytania i Irlandia.
Niestety nie wiem, które z nich trafiały do Polski, ale kolega musi sprawdzić skąd pochodzi jego Viaderko (z jakiego rynku i jakim kodem jest oznaczone), bo dokładnie tak jak napisałeś te z oznaczeniem G powinny mieć sondę lambda - reszta nie. Katalizator natomiast jest w każdym europejskim modelu niezależnie czy ma on sondę lambda czy nie.
Fajnym narzędziem do sprawdzenia który mamy regionalny typ modelowy jest wpisanie nr VIN w wyszukiwarkę części na stronie czescihonda.motorista.pl - wyrzuca nam wtedy info o motocyklu, jego roczniku i właśnie regionie przeznaczenia.
Pozdrawiam
Niestety nie wiem, które z nich trafiały do Polski, ale kolega musi sprawdzić skąd pochodzi jego Viaderko (z jakiego rynku i jakim kodem jest oznaczone), bo dokładnie tak jak napisałeś te z oznaczeniem G powinny mieć sondę lambda - reszta nie. Katalizator natomiast jest w każdym europejskim modelu niezależnie czy ma on sondę lambda czy nie.
Fajnym narzędziem do sprawdzenia który mamy regionalny typ modelowy jest wpisanie nr VIN w wyszukiwarkę części na stronie czescihonda.motorista.pl - wyrzuca nam wtedy info o motocyklu, jego roczniku i właśnie regionie przeznaczenia.
Pozdrawiam
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moim zdaniem +/- 100 czy 200 obr/min to żadne pływanie. W "serwisie" autoryzowanym Hondy usłyszałem kiedyś że to nie diesel i trochę zawsze będzie pływał. Ale ja tak dawno nie odpalałem swojego, ze szczerze mówiąc nie wiem jak pływa mój - wiosną sprawdzę :twisted:
A gdzie znalażłeś kod "E" mówiący o rynku przeznaczenia motocykla? Bo jeżeli w nr VIN to to nie to "E" o które chodzi - w VIN nie ma tego oznaczenia.
Pozdrawiam
A gdzie znalażłeś kod "E" mówiący o rynku przeznaczenia motocykla? Bo jeżeli w nr VIN to to nie to "E" o które chodzi - w VIN nie ma tego oznaczenia.
Pozdrawiam