prośba o radę

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

prośba o radę

#1 Post autor: Artb100 »

Witam,
podpowiedźcie gdzie szukać przyczyn pływających obrotów (wyrażnie pływających) jeśli zawory ustawione i sprawdzone, synchronizowane przepustnice, wymieniony filtr powietrza, sprawdzono że pompa podaje własciwą ilość paliwa (nie mozna było sprawdzić ciśnienia), świece nowe, co jeszcze gdzie szukać przyczyn?
Moto z 2004 wtrysk
Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#2 Post autor: roadrunner »

Miałem to samo i jeszcze strzelanie/kichanie silnika od czasu do czasu... Wyczyściłem zaworki PAIR w pokrywach rozrządu, wymieniłem linkę ssania bo się przycierała i nie odbijała i wymieniłem uszczelkę wydechu bo między kolankiem tylnego cylindra a kolektorem były przedmuchy. Któraś z tych czynności, albo wszystkie razem spowodowały że przestało falować.
Jeżeli te sprawy są ok, to spróbuj jeszcze zablokować działanie systemu PAIR tzn. zdjąć przewody z kanałów w pokrywach i zatkać jedno i drugie. U kolegi pomógł taki zabieg...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

#3 Post autor: Artb100 »

Dzięki będziemy więc tak robić, zobaczymy

Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

#4 Post autor: Artb100 »

Wielkie dzięki, pomogło zaślepienie zaworków PAIR. Teraz spróbujemy doprowadzić uklad do stanu funkcjonowania bez zaslepienia.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Artur

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#5 Post autor: roadrunner »

Nie za ma co 8) Generalnie można jeździć z zupełnie zlikwidowanym systemem PAIR. Skutkuje to zwiększeniem toksyczności spalin bo katalizator przestaje je dopalać i w teorii zapchaniem samego katalizatora. Ale może to nastąpić po ok. 200tys. km... :roll:
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

#6 Post autor: Artb100 »

Ok rozumiem, tyle że w moim nie ma sondy lambda a także jak sądze katalizatora.

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#7 Post autor: roadrunner »

Artb100 pisze:Ok rozumiem, tyle że w moim nie ma sondy lambda a także jak sądze katalizatora.
A no to zmienia postać rzeczy...
Sprawdź czy ktoś się nie pozbył sondy lambda z twojego motocykla bo wszystkie europejskie wiaderka wtryskowe (typ G) ja miały...
Może ktoś wymienił układ wydechowy i oszukał komp rezystorem żeby zamarkować obecność sondy... W takiej sytuacji Bóg jeden raczy wiedzieć co tam jeszcze jest "przerobione"
Jeżeli nie masz europejskiego Viaderka (typ G), to nie ma problemu. Bez problemu możesz na stałe wywalić zaworki PAIR, zaślepić ich gniazda i zatkać porty elektrozaworu w airbox-ie. Nie odłączaj tylko elektrozaworu bo komp błąd Ci "wywali"
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#8 Post autor: zalmen3 »

roadrunner mylisz się co do oznaczeń modelowych. W roczniku 2004 (a taki ma Artb 100) oznaczeniu G są przyporządkowane Viaderka przeznaczone na rynek niemiecki, holenderski, belgijski, szwajcarski, te na rynek europy "kontynentalnej" (Holandia, Dania, Hiszpania, Belgia, Portugalia, Włochy, Austria, Szwecja, Finlandia, Norwegia) miały kod ED, ponadto kod F to rynek francuski, E to Wielka Brytania i Irlandia.
Niestety nie wiem, które z nich trafiały do Polski, ale kolega musi sprawdzić skąd pochodzi jego Viaderko (z jakiego rynku i jakim kodem jest oznaczone), bo dokładnie tak jak napisałeś te z oznaczeniem G powinny mieć sondę lambda - reszta nie. Katalizator natomiast jest w każdym europejskim modelu niezależnie czy ma on sondę lambda czy nie.

Fajnym narzędziem do sprawdzenia który mamy regionalny typ modelowy jest wpisanie nr VIN w wyszukiwarkę części na stronie czescihonda.motorista.pl - wyrzuca nam wtedy info o motocyklu, jego roczniku i właśnie regionie przeznaczenia.

Pozdrawiam

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#9 Post autor: vipkojot »

No właśnie coś tutaj mi nie grało. Osobiście nie mam sondy i widziałem jeszcze 2 wiaderka tez bez. Ale teraz już wszystko jasne.

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#10 Post autor: roadrunner »

Hmmm... Wydawało mi się że wersja G jest jedyną "słuszną" europejską...
Całe życie się człowiek uczy, dzięki za sprostowanie! :D
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

#11 Post autor: Artb100 »

Moja ma E ale na 150% pochodzi z Italii

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

#12 Post autor: YACCO1 »

.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Artb100
Rekrut
Posty: 31
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:58 pm
Lokalizacja: Płock

#13 Post autor: Artb100 »

Witam ponownie
i jest tak PAIR zaślepione, wszystko ustawione i mimo to lekkie pływanie obrotów (wydaje się że zdecydowanie mniej niz było wcześniej) jest w zakresie 3-4tyś. Ruchy sięgają ok 100-200 obrotów w górę i w dół.
Jakieś pomysły co to może jeszcze być mile widziane.
Artur

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

#14 Post autor: zalmen3 »

Moim zdaniem +/- 100 czy 200 obr/min to żadne pływanie. W "serwisie" autoryzowanym Hondy usłyszałem kiedyś że to nie diesel i trochę zawsze będzie pływał. Ale ja tak dawno nie odpalałem swojego, ze szczerze mówiąc nie wiem jak pływa mój - wiosną sprawdzę :twisted:

A gdzie znalażłeś kod "E" mówiący o rynku przeznaczenia motocykla? Bo jeżeli w nr VIN to to nie to "E" o które chodzi - w VIN nie ma tego oznaczenia.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zander
Rekrut
Posty: 26
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:12 pm
Lokalizacja: Szczecin

#15 Post autor: Zander »

Czy to moto posiada katalizator?
Jeden CEL jedna MYŚL-WOLNOŚĆ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”