Szlam na stykach pompy paliwa

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#16 Post autor: Chaszek16 »

Dzisiaj kupiłem nowe oringi i zamówiłem reperaturke w larsonie. Cóż zobaczymy ale z opowiadań miejscowego mechanika te reperaturki są bardzo wadliwe.
Kupiłem również przekaźnik w celu przełożenia styków jakiś 10A na 250V i do tego zaraz jeszcze podskoczę po przekaźnik na pompę.

James dzięki za linka :)

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#17 Post autor: Chaszek16 »

A co myślicie na temat filterka na wężyku?
Prawdopodobnie wypalanie się styków jest zainicjowane tym, że nie ma dobrego przepływu prądu czyli kurz i takie tam głupoty hm?
Co o tym sądzicie?

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#18 Post autor: Chaszek16 »

No i jestem w domu... Kupiłem przekaźnik do pompy typ 12VDC 30A/40A.
:)
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#19 Post autor: james »

Chaszek16 pisze:A co myślicie na temat filterka na wężyku?
Prawdopodobnie wypalanie się styków jest zainicjowane tym, że nie ma dobrego przepływu prądu czyli kurz i takie tam głupoty hm?
Co o tym sądzicie?
Ja myślę, że o ile nie jeździ się z otwartym bakiem i tankuje na stacjach o jako takiej renomie to będzie on czysty.
Na temat wypalania styków:
klanol / AfricaTwin Forum

jako że temat pompy zgłębiłem dość mocno to piszę:
(...)
podstawową jednak sprawą jest wypalenie styków w pompie. są tam platynki podobne takie same jak w układach zapłonowych starego typu. ponieważ pompa bierze ok 50 W iskra wytwarzająca się podczas rozłącznia jest na tyle duża, że powoli ale z uporem maniaka wypala ów styki. rozwiązania są dwa: albo sprawdzanie stanu styków przed sezonem i ich kontrola/wymiana albo drugie wyjście w postaci zamontowania przekaźnika do pompy w taki sposób aby styki w pompie rozłączały mały prąd przekaźnika a on sam dopiero duży prąd pompy. przekaźnik zawsze można wozić na zapas a jego wymiana trwa chwilkę. oczywiście najpierw należy sprawdzić czy styki w pompie już nie wymagają wymiany.
Dodam, że pompa w Afryce jest identyczna jak w Viadrze, to tak żeby nie było później nieporozumień :wink:

http://archiwum.africatwin.com.pl/index ... =3&id=2229

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#20 Post autor: Chaszek16 »

tzn chodzi mi o filterek na wężyku odpowietrznika :) Tam bym go ulokował... Ma to sens ?
Fajny link dzięki :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#21 Post autor: james »

Nie mam pojęcia. Może się okazać, że przepływ powietrza będzie utrudniony a co za tym idzie temperatura w "pudle" wyższa.
Znajomy wrócił w nocy z Mołdawii i też w drodze miał problem z pompą - powód: wilgoć. Z tym, że zauważył ciągle świecącą się diodę, zjechał na pobocze, rozebrał, przeczyścił i później problemów już nie było :D

Jako, że bierzesz się za przeróbkę pompy powiem Tobie jak podłączyć diodę, bo ja przez to mam troche pocięte kable. Mianowicie:
Minus - złącze 30
Plus - złącze 85

Powodzenia!

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#22 Post autor: Chaszek16 »

James mam do Ciebie gorącą prośbę :P A mianowicie jutro zbliża się sobota więc prawdopodobnie jutro wezmę się za składanie wszystkiego w całość. Mam już styki, przekaźnik, diody, kable i takie tam. Ale mam jeden dylemat gdzie zamontować diodę? Czy mogę prosić Cię o zdjęcie obrazujące jak wygląda to w twoim moto? :) Jak spotkamy się kiedyś na jakimś zlocie to stawiam piwko :)

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#23 Post autor: james »

Proszę. W razie co pytaj, postaram się w okolicach południa wejść na forum.
Obrazek

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#24 Post autor: Chaszek16 »

Dzięki wielkie. Myślę, że fajnie masz to zrobione.
Na moim zdjęciu z kolei pokarzę Ci jak mam zrobioną kontrolkę świateł przeciwmgłowych. A sprawa wygląda tak, że kontrolka świeci się tylko okresowo, więc nie przeszkadza z kolei gdybym dał od pompy kontrolkę na deskę rozdzielczą to będzie świecić przez cały czas a przez to np. w nocy drażnić? Mam delikatny dylemat czy wyciągnąć ją na deskę rozdzielczą czy jednak zrobić to tak jak Ty masz James zrobione...

Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#25 Post autor: james »

Jeżeli będzie świecić się cały czas to styki wytrzymają max. kolejne 800km :P Pompa pracuje impulsowo, tylko w momencie, kiedy jest taka potrzeba (utrzymanie odpowiedniego ciśnienia na gaźnikach). Przy 2tys/3tys. obrotów mruga może, że z 6 razy na minutę...? Nie liczyłem tego w sumie :)
W nocy nie jechałem, więc się nie wypowiem. Mogę za to powiedzieć, że pierwszy wyjazd to gapienie się na diodę jak na nowy "gadżet" z dozą niepewności - "mrugnie, czy nie? Czemu tak długo nie mruga! Chyba się popsuło :cry: " :D Kolejne to kontrolne spojrzenie na światłach, w korku czy na postoju - w trasie nie rozprasza. :wink:

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#26 Post autor: Chaszek16 »

A to wiele wyjaśnia Panie kolego :) Ja myślałem, że będzie mi dioda mrugała przez cały czas. Jutro będę w garażu to rozplanuje to ładnie. I mam jeszcze pytanko czy jak przekaźnik wyciągnę pod siedzenie to czy taka odległość kabli nie spowoduje nie przewidzianych i nie chcianych sytuacji? Spadek napięcia, grzejące się przewody i tym podobne? :)

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

#27 Post autor: jedras »

Czy duża jest różnica w częstotliwości mrugania podczas jazdy ekonomicznej i dynamicznej? Pytam bo zastanawiam się, czy taką diodę wykorzystać jako ekonomizer.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#28 Post autor: james »

Co do mrugania to zobacz jeszcze jak często zwierają się styki na pompie, przy danych obrotach - będziesz miał pogląd na to jak często będzie mrugała dioda i czy będzie to rozpraszało (każdy ma inne preferencje na to).
Trudno powiedzieć. Znajomy miał już przerobione moto jak kupił, przez ten czas zrobił z 25 tysięcy km i zero jakichkolwiek problemów z instalacją.
Ja u siebie zastosowałem przewody - 230V/żyłka - więc problemów raczej być nie powinno. Jedyny opór jaki może się pojawić to na łączeniach (końcówki męskie-żeńskie), ale w przypadku dobrze zaciśniętych to póki coś się zacznie dziać to miną długie lata!
Zanim jeszcze zabierzesz się do roboty, zakup taśmę izolacyjną do 125 stopni (standardowa jest do 85). Warto, bo niektóre przewody trzeba przeprowadzić blisko karterów - nie dotykają i nie powinny dotykać, ale jak dotkną to może być problem :P

@jedras: z tego co się orientuję (choć to nie musi być prawda) to jeżeli na gaźnikach jest odpowiednia ilość paliwa a pompka jeszcze pompuje to paliwo wraca do zbiornika przelewami. Jeżeli tak faktycznie jest to dioda nie będzie do końca przydatna i "prawdomówna".

Chaszek16
Uczy się jeździć
Posty: 69
Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD01
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Tarnów

#29 Post autor: Chaszek16 »

Jego mać nie mogę tego podłączyć. Coś jest na rzeczy bo zaciąga przeponą i nic nie drga. A jak podłącze normalnie fabrycznie to chodzi jak oszalałe
?

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#30 Post autor: james »

Chwila, chwila w czym jest problem? Konkretnie. Jakby kolega był z okolic Poznania to bym podjechał, ale w takim układzie trzeba radzić sobie w formie e-pomocy :D

Jeżeli posiadasz GG/ICQ to podaj numer na PW i godziny, w których można się kontaktować - wszystko w szczególach opiszesz a ja postaram się pomóc (i nie potrwa to tygodni, bo będziemy obaj "online") :)
Jego mać nie mogę tego podłączyć. Coś jest na rzeczy bo zaciąga przeponą i nic nie drga. A jak podłącze normalnie fabrycznie to chodzi jak oszalałe
Nagraj filmik ilustrujący "zaciąganie" i pracę na fabrycznym połączeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”