Pompka paliwa
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Pompka paliwa
Witam Panów:)
Po zeszłotygodniowej nieudanej próbie odpalenia maszynki dziś wziąłem się za wyjęcie pompy bo wszystko wskazywało na to że to ona jest tego przyczyną (już w zeszłym sezonie chwilami niedomagała) Po rozebraniu okazało się że po stykach pozostał tylko ich ślad a wokół czarny nalot po ich iskrzeniu:/ Związku z tym mam do Panów pytanie co lepiej zrobić?
1. Kupić nową (lub kupić jakiś zamiennik)?
2. Kupić zestaw naprawczy (przerywacz) ? i zabezpieczyć go kondensatorem - jak tak to o jakiej pojemności musiałby być?
3. Zastąpić przerywacz mechaniczny przerywaczem elektronicznym?
Ponieważ za szybko chciałem wymontować pompkę i związku z tym nie zwróciłem uwagi który wężyk to zasilanie a który wyjście:/ i teraz mam problem dlatego mam pytanie o to do was:)
Z góry dziękuje za wszelkie wasze rozwiązania:)
Grzegorz
Po zeszłotygodniowej nieudanej próbie odpalenia maszynki dziś wziąłem się za wyjęcie pompy bo wszystko wskazywało na to że to ona jest tego przyczyną (już w zeszłym sezonie chwilami niedomagała) Po rozebraniu okazało się że po stykach pozostał tylko ich ślad a wokół czarny nalot po ich iskrzeniu:/ Związku z tym mam do Panów pytanie co lepiej zrobić?
1. Kupić nową (lub kupić jakiś zamiennik)?
2. Kupić zestaw naprawczy (przerywacz) ? i zabezpieczyć go kondensatorem - jak tak to o jakiej pojemności musiałby być?
3. Zastąpić przerywacz mechaniczny przerywaczem elektronicznym?
Ponieważ za szybko chciałem wymontować pompkę i związku z tym nie zwróciłem uwagi który wężyk to zasilanie a który wyjście:/ i teraz mam problem dlatego mam pytanie o to do was:)
Z góry dziękuje za wszelkie wasze rozwiązania:)
Grzegorz
- Załączniki
-
- pompka paliwa
- Pompa paliwa1.jpg (54.69 KiB) Przejrzano 6403 razy
Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Nowa pompa to koszt około 700 złotych więc pewnie odpada. Możesz kupić podciśnieniową, kilka osób ją polecało. Ale moja propozycja to...
-kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie,
Sam przerabiałem układ, działa super, jeżeli będę miał czas to w weekand zrobie zdjęcia i wstawie opis do działu zrób to sam
-kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie,
Sam przerabiałem układ, działa super, jeżeli będę miał czas to w weekand zrobie zdjęcia i wstawie opis do działu zrób to sam
- olo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 609
- Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: SD02
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: tarnów
Re: Pompka paliwa
o ile dobrze pamiętam, został mi w garazu zestaw naprawczy do Sd01, poszukam, jak jestes zainteresowany pisz na pw
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: Pompka paliwa
Tak zgadza się:) i dlatego pomysł z nową pompą odpada;)
Będę wdzięczny jak wstawisz oprócz szczegółowego opisu taki krótki tak żebym wiedział jak to zrobić żeby działało mi to poprawnie:) Jeśli chodzi o przekaźnik - to jaki to dokładnie musi być?james pisze: -kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie
Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Opis podrzucę Tobie jakoś w weekand, bo teraz nie mam czasu. Przekaźnik mam taki, tylko, bez mocowania http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=534471#xBenio pisze:Tak zgadza się:) i dlatego pomysł z nową pompą odpada;)
Będę wdzięczny jak wstawisz oprócz szczegółowego opisu taki krótki tak żebym wiedział jak to zrobić żeby działało mi to poprawnie:) Jeśli chodzi o przekaźnik - to jaki to dokładnie musi być?james pisze: -kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: Pompka paliwa
Trochę ogarnąłem temat i znalazłem takie coś:) :
http://archiwum.africatwin.com.pl/index ... orum=3&p=0
http://www.africatwin.ru/africafiles/ma ... elpump.pdf
Myślę że spokojnie każdy samemu sobie poradzi z tematem:)
Postaram się porobić zdjęcia z każdego etapu przeróbki i jak się to uda to wrzucę na forum:)
http://archiwum.africatwin.com.pl/index ... orum=3&p=0
http://www.africatwin.ru/africafiles/ma ... elpump.pdf
Myślę że spokojnie każdy samemu sobie poradzi z tematem:)
Postaram się porobić zdjęcia z każdego etapu przeróbki i jak się to uda to wrzucę na forum:)
Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Materiał z drugiego linku jest dobry - na podstawie tego pdf'a przerabiałem u siebie układ. Zanim zaczniesz cokolwiek robić rozczytaj dobrze schemat, żebyś się później nie "zakręcił" przy składaniu.
- MarS
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: wt kwie 30, 2013 2:28 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Pompka paliwa
Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje , jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje , jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Pozdr.
MarS
Ride ahead, feel free, expect unexpected...
MarS
Ride ahead, feel free, expect unexpected...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje , jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...
Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).
Poza tym zapraszam do powitalni
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Pompka paliwa
Pompka ma pracować nierówno - taka jej uroda - jak zamykają się iglice w zaworkach , wzrasta ciśnienie , membrana odsuwa styk i pompka przestaje chodzić . Po obniżeniu poziomu paliwa iglice otwierają przepływ , ciśnienie maleje i pompka zaczyna pracować .MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje , jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Więc zacząłbym od sprawdzenia gaźników.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Pompka paliwa
Skąd w tym miejscu ma pojawić się 50 volt ?james pisze:Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje , jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...
Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).
Poza tym zapraszam do powitalni
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Wiem, wiem... też mnie to dziwiło. W pompie paliwa jest cewka, która (z tego co pamiętam) rozłącza styki i to ona, po naładowaniu generuje taki "silny impuls". Kiedyś podpiąłem miernik w tym miejscu i tyle pokazał. Później podpiąłem diodę LED (12V) i spaliła się po przekroczeniu 6tys obrotów. Doświadczenie przeprowadził także jeden z kolegów z forum - uzyskał identyczne wyniki.płock1964 pisze:Skąd w tym miejscu ma pojawić się 50 volt ?james pisze:Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje , jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...
Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).
Poza tym zapraszam do powitalni
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Pompka paliwa
A może Tobie już regler pada ?
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
A w sercu zawsze XL600V
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Pompka paliwa
tak to było w "maluchach" i nie tylkonext22 pisze:A może Tobie już regler pada ?
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2207
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Jeżeli pytanie było skierowane do mnie to muszę odpowiedzieć przecząco - wszystko (już) jest dobrze z elektryką. Jeśli masz u siebie założony taki przekaźnik to proponuję zmierzyć napięcie na 85 i 30 pinie. Wyniki mogą Cię zaskoczyćnext22 pisze:A może Tobie już regler pada ?
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?