Pompka paliwa

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

Pompka paliwa

#1 Post autor: Benio »

Witam Panów:)
Po zeszłotygodniowej nieudanej próbie odpalenia maszynki dziś wziąłem się za wyjęcie pompy bo wszystko wskazywało na to że to ona jest tego przyczyną (już w zeszłym sezonie chwilami niedomagała) Po rozebraniu okazało się że po stykach pozostał tylko ich ślad a wokół czarny nalot po ich iskrzeniu:/ Związku z tym mam do Panów pytanie co lepiej zrobić?
1. Kupić nową (lub kupić jakiś zamiennik)?
2. Kupić zestaw naprawczy (przerywacz) ? i zabezpieczyć go kondensatorem - jak tak to o jakiej pojemności musiałby być?
3. Zastąpić przerywacz mechaniczny przerywaczem elektronicznym?

Ponieważ za szybko chciałem wymontować pompkę i związku z tym nie zwróciłem uwagi który wężyk to zasilanie a który wyjście:/ i teraz mam problem dlatego mam pytanie o to do was:)

Z góry dziękuje za wszelkie wasze rozwiązania:)
Grzegorz
Załączniki
pompka paliwa
pompka paliwa
Pompa paliwa1.jpg (54.69 KiB) Przejrzano 6403 razy
Grzegorz

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompka paliwa

#2 Post autor: james »

Nowa pompa to koszt około 700 złotych więc pewnie odpada. Możesz kupić podciśnieniową, kilka osób ją polecało. Ale moja propozycja to...
-kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie,

Sam przerabiałem układ, działa super, jeżeli będę miał czas to w weekand zrobie zdjęcia i wstawie opis do działu zrób to sam ;)

Awatar użytkownika
olo
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2007
Lokalizacja: tarnów

Re: Pompka paliwa

#3 Post autor: olo »

o ile dobrze pamiętam, został mi w garazu zestaw naprawczy do Sd01, poszukam, jak jestes zainteresowany pisz na pw

Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Pompka paliwa

#4 Post autor: Benio »

Tak zgadza się:) i dlatego pomysł z nową pompą odpada;)
james pisze: -kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie
Będę wdzięczny jak wstawisz oprócz szczegółowego opisu taki krótki tak żebym wiedział jak to zrobić żeby działało mi to poprawnie:) Jeśli chodzi o przekaźnik - to jaki to dokładnie musi być?
Grzegorz

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompka paliwa

#5 Post autor: james »

Benio pisze:Tak zgadza się:) i dlatego pomysł z nową pompą odpada;)
james pisze: -kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie
Będę wdzięczny jak wstawisz oprócz szczegółowego opisu taki krótki tak żebym wiedział jak to zrobić żeby działało mi to poprawnie:) Jeśli chodzi o przekaźnik - to jaki to dokładnie musi być?
Opis podrzucę Tobie jakoś w weekand, bo teraz nie mam czasu. Przekaźnik mam taki, tylko, bez mocowania http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=534471#x

Benio
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 50
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Pompka paliwa

#6 Post autor: Benio »

Trochę ogarnąłem temat i znalazłem takie coś:) :

http://archiwum.africatwin.com.pl/index ... orum=3&p=0

http://www.africatwin.ru/africafiles/ma ... elpump.pdf

Myślę że spokojnie każdy samemu sobie poradzi z tematem:)

Postaram się porobić zdjęcia z każdego etapu przeróbki :) i jak się to uda to wrzucę na forum:)
Grzegorz

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompka paliwa

#7 Post autor: james »

Materiał z drugiego linku jest dobry - na podstawie tego pdf'a przerabiałem u siebie układ. Zanim zaczniesz cokolwiek robić rozczytaj dobrze schemat, żebyś się później nie "zakręcił" przy składaniu. :)

Awatar użytkownika
MarS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 30, 2013 2:28 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2001

Re: Pompka paliwa

#8 Post autor: MarS »

Witam

przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje :), jednak nasuwają mi się dwa pytania:

1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?

U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?

moje to SD02, ale z 2001 roku

Pozdr i proszę o rade
MarS
Pozdr.
MarS

Ride ahead, feel free, expect unexpected...

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompka paliwa

#9 Post autor: james »

MarS pisze:Witam

przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje :), jednak nasuwają mi się dwa pytania:

1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?

U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?

moje to SD02, ale z 2001 roku

Pozdr i proszę o rade
MarS
Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.

Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...

Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).

Poza tym zapraszam do powitalni ;)

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Pompka paliwa

#10 Post autor: płock1964 »

MarS pisze:Witam

przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje :), jednak nasuwają mi się dwa pytania:

1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?

U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?

moje to SD02, ale z 2001 roku

Pozdr i proszę o rade
MarS
Pompka ma pracować nierówno - taka jej uroda - jak zamykają się iglice w zaworkach , wzrasta ciśnienie , membrana odsuwa styk i pompka przestaje chodzić . Po obniżeniu poziomu paliwa iglice otwierają przepływ , ciśnienie maleje i pompka zaczyna pracować .
Więc zacząłbym od sprawdzenia gaźników.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Pompka paliwa

#11 Post autor: płock1964 »

james pisze:
MarS pisze:Witam

przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje :), jednak nasuwają mi się dwa pytania:

1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?

U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?

moje to SD02, ale z 2001 roku

Pozdr i proszę o rade
MarS
Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.

Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...

Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).

Poza tym zapraszam do powitalni ;)
Skąd w tym miejscu ma pojawić się 50 volt ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompka paliwa

#12 Post autor: james »

płock1964 pisze:
james pisze:
MarS pisze:Witam

przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje :), jednak nasuwają mi się dwa pytania:

1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?

U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?

moje to SD02, ale z 2001 roku

Pozdr i proszę o rade
MarS
Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.

Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...

Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).

Poza tym zapraszam do powitalni ;)
Skąd w tym miejscu ma pojawić się 50 volt ?
Wiem, wiem... też mnie to dziwiło. W pompie paliwa jest cewka, która (z tego co pamiętam) rozłącza styki i to ona, po naładowaniu generuje taki "silny impuls". Kiedyś podpiąłem miernik w tym miejscu i tyle pokazał. Później podpiąłem diodę LED (12V) i spaliła się po przekroczeniu 6tys obrotów. Doświadczenie przeprowadził także jeden z kolegów z forum - uzyskał identyczne wyniki.

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Pompka paliwa

#13 Post autor: next22 »

A może Tobie już regler pada ? ;D
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
YACCO1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 230
Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: XL1000V
Rocznik: 2000
Lokalizacja: wrocław

Re: Pompka paliwa

#14 Post autor: YACCO1 »

next22 pisze:A może Tobie już regler pada ? ;D
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
tak to było w "maluchach" i nie tylko :)
.... do motoru trzeba czuć respekt .....
... nie zawsze wybacza błędy ....
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompka paliwa

#15 Post autor: james »

next22 pisze:A może Tobie już regler pada ? ;D
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
Jeżeli pytanie było skierowane do mnie to muszę odpowiedzieć przecząco - wszystko (już) jest dobrze z elektryką. Jeśli masz u siebie założony taki przekaźnik to proponuję zmierzyć napięcie na 85 i 30 pinie. Wyniki mogą Cię zaskoczyć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”