Wydech

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
KWINTO

#46 Post autor: KWINTO »

Moim zdaniem jeśli utniemy tę rurkę to nie wyjedzie ona ot tak łatwo.
W hondzie na 99% jest ona przyspawana/ zgrzana łącznie z ostatnią przegrodą tłumika.
Analogicznie więc wykonamy żmudną robotę obcięcia tyłu a środek bez możliwości ingerencji zostanie.

Może ktoś ma bezużyteczny np po szlifie tłumik co by organoleptyczne sprawdzić metodą prób i błędów?
Możemy zrobić zrzutę na używkę po taniości z alledrogo widziałem komplet 2szt za 249 pln. Dla 10 userów wyjdzie składka po 25 pln.
Należałoby rozciąć go w poprzek o omacać wewnątrz.

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#47 Post autor: Pretor »

Kwito masz rację. W Marauderze też to było zgrzane. Należało kobinerkami pomachać ze 100 razy w jedną i drugą i puszczało.:):)
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

KWINTO

#48 Post autor: KWINTO »

Może Honda ma inne patenty? W Shadow miałem identyczny pomysł. Niestety ta rurka była zawzięta bardziej ode mnie. Została na długo w środku, ostatecznie w przegrodzie tłumika (a dostęp był idealny) nawiercając otworki 5mm obok siebie pozbyłem się jej zupełnie.
Po wyjęciu intruza okazało się niemożliwym jej zmęczenie i rozdzielenie rurki od przegrody.
Podobno w Yamahach i Suzuki jest nieco lepiej.

Viktor

#49 Post autor: Viktor »

nie ma co ,zeby to zrobić prawidłowo trzeba mieć identyczny materiał do "badań".... może coś sie trafi po jakiś minimalnych kosztach w niedalekiej przyszłości :D

smutek
Zapalony motocyklista
Posty: 1424
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
Lokalizacja: warszawa

#50 Post autor: smutek »

Zimny miał to testowac , bo dostał odemnie moje oryginalne wydechy ale cos sie ociąga
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz

KWINTO

#51 Post autor: KWINTO »

No nie, Zimny jak tak możesz.
Zrób testy tego wydechu. Ponawiercaj go na 101 sposobów, zajrzyj do środka i prosimy o fotorelację wraz z materiałem instruktażowym jak najlepiej "popsuć" wydech do Wiaderka.

Viktor

#52 Post autor: Viktor »

no prosze... to moze coś z tego bedzie :lol:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#53 Post autor: Pretor »

A ja w GS już zdjąłem układ wydechowy i właśnie wycinam katalizator. Ciężka sprawa ale da się zrobić.
Obrazek
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

KWINTO

#54 Post autor: KWINTO »

W jakim celu Pretorku psujesz układ?

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#55 Post autor: Pretor »

Jeden i podstawowy pretekst:

Przy zalaniu kiepską benzyną z lekka np. zaołowioną można doprowadzić do zapchania się katalizatora. A jak się zapcha układ wydechowy to każdy wie jakie mogą być konsekwencje.
Oczywiście w Europie nic takiego nie nastąpi. Ja wybiegam w przyszłość i wiem, że gdzieś może mnie zagnać gdzie 85 oktanów dziwnej mieszanki może być normą.
Sam silnik sobie poradzi gdyż F800GS ma czujnik spalania stukowego i automatycznie zmienia mapy zapłonu dostosowując do aktualnej sytuacji. Tak więc niskie oktany nie przeszkadzają.

Mam nadzieję, że sonda lambda sobie poradzi. Jest przed katalizatorem. Mogą zmienić się nieco siły ciśnienia w układzie ale czy wpłynie to na odczyt lambdy to nie wiem. Zresztą nawet jeśli wpłynie to lambda zapoda wskazania a komputer to przemieli z zrobi korektę do składu mieszanki.

Powinno grać. Ja to lubię pogrzebać:):):)
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

KWINTO

#56 Post autor: KWINTO »

Nie ukrywam, że bardzo intryguje mnie wydobycie nieco basu z oryginalnego komina. Jesli Zimny nie chce się Tobie kombinować z wydechami to może ktoś ma zbędny choć 1 wydech? Może po taniości ktoś odda do celów naukowych :D

Awatar użytkownika
Zimny
Zapalony motocyklista
Posty: 677
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 8:31 pm
Lokalizacja: Chotomów

#57 Post autor: Zimny »

KWINTO pisze:Nie ukrywam, że bardzo intryguje mnie wydobycie nieco basu z oryginalnego komina. Jesli Zimny nie chce się Tobie kombinować z wydechami to może ktoś ma zbędny choć 1 wydech? Może po taniości ktoś odda do celów naukowych :D


Sorki trochę się ociągałem :cry: :cry: :cry: :oops: :oops:
Jak czas pozwoli to w tym tygodnia sprawa ruszy z miejsca
Pozdrawiam

Viktor

#58 Post autor: Viktor »

wiec czekamy ..... :lol: :roll: :lol:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#59 Post autor: Pretor »

Ten Pan bardzo ładne Arrowki wsadził. Reszta to mała przesada ale doskonały przykład wiejskiego tuningu.

http://pl.youtube.com/watch?v=qahIAdSHGl4
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
longus
Uczy się jeździć
Posty: 88
Rejestracja: śr lut 20, 2008 11:03 pm
Lokalizacja: olsztyn

#60 Post autor: longus »

Pretor pisze:Ten Pan bardzo ładne Arrowki wsadził. Reszta to mała przesada ale doskonały przykład wiejskiego tuningu.

http://pl.youtube.com/watch?v=qahIAdSHGl4
Niezłą choinę sobie urządził. :D
Ale tłumiki chyba milusio pracowały.
Jutro zajadę do dealera Hondy. mieli wiadro po czołówce, a może pozostał im wydech, na którym dokonam sekcji....
Honda XL1000VA Varadero SD02

http://www.swiatpodrozy.pl/a.php?id=1857

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”