Kilka pytań eksploatacyjnych

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
artiwie15
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 20, 2013 4:07 pm

Kilka pytań eksploatacyjnych

#1 Post autor: artiwie15 »

Witam,
jestem właścicielem Viaderka 2002 r na gaźnikach.
Przejechane ma 33 tys z uwagi na przypływ gotówki chciałem już kupić kilka gratów do niego na rozpoczęcie sezonu.
Płyn chłodzący- Jaki wybrać ? Ile tego wchodzi?
Płyn Hamulcowy - to samo pytanie.
Olej biore motula 5100 jak zawsze.
Filtr powietrza jaki? Czy muszę kupić także olej do filtra powietrza? Czy we wiaderku nie trzeba nasączać w oleju?
Podczas przygotowywania do zimowania motocykla zauważyłem odbarwienia na tylnych wachaczu- na dole link. Odbarwienie jest koloru mlecznego, nie mogę tego wyczyścić. Jakieś pomysły na to? Spolerować ? Co z tym zrobić.
http://imageshack.com/a/img23/7163/lhsq.jpg
http://imageshack.com/a/img856/9030/5ud7.jpg

Awatar użytkownika
jedras
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 259
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
Imię: Jędrzej
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#2 Post autor: jedras »

artiwie15 pisze:Witam,
jestem właścicielem Viaderka 2002 r na gaźnikach.
Przejechane ma 33 tys z uwagi na przypływ gotówki chciałem już kupić kilka gratów do niego na rozpoczęcie sezonu.
Płyn chłodzący- Jaki wybrać ? Ile tego wchodzi?
Płyn Hamulcowy - to samo pytanie.
Olej biore motula 5100 jak zawsze.
Filtr powietrza jaki? Czy muszę kupić także olej do filtra powietrza? Czy we wiaderku nie trzeba nasączać w oleju?
Podczas przygotowywania do zimowania motocykla zauważyłem odbarwienia na tylnych wachaczu- na dole link. Odbarwienie jest koloru mlecznego, nie mogę tego wyczyścić. Jakieś pomysły na to? Spolerować ? Co z tym zrobić.
http://imageshack.com/a/img23/7163/lhsq.jpg
http://imageshack.com/a/img856/9030/5ud7.jpg
Płyn chłodniczy - ok 3l, do chłodnic aluminiowych, o w miarę wysokiej temperaturze wrzenia. Ja mam akurat Dynagel.
Płyn hamulcowy - ok 0,5l DOT4 marka obojętna.
Filtr powietrza standardowy (papierowy) nie wymaga olejenia. Ja mam HIFLOFILTRO HF1909 i jest ok.
http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda ... 90076.html
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1487
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#3 Post autor: melon1968 »

Co do wahacza to chyba z akumulatora pociekło.Jeżeli benzyna lub inny zmywacz tego nie rusza to zostaw te plamy bo wahacz jest anodowany a to jest zabezpieczenie przed korozją aluminium.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#4 Post autor: zalmen3 »

Moim zdaniem wahacz ktoś wcześniej próbował polerować za pomocą jakiegoś genialnego środka do czyszczenia części metalowych i nie zdążył wszystkiego zebrać na czas powodując powstanie tych zacieków. Raczej jest to ciężkie do usunięcia.
Płyn chłodniczy nie ma sensu kombinować - ja z powodzeniem używam orlenowskiego Petrygo i od 6 sezonów wszystko jest ok. Hamulcowy tak samo DOT 4 z orlenu. Natomiast filtr musisz sprawdzić najpierw czy masz zwykły papierowy czy K&N, jeżeli pierwszy to tak jak pisał jedras HifloFiltro jest ok i nie wymaga nasączania, jeżeli jednak masz K&N to trzeba go wyczyścić specjalnym preparatem i potem nasączyć kolejnym specjalnym preparatem i zamontować z powrotem - nie wymienia się go tylko czyści i nasącza. Filtr oleju też HifloFiltro jest ok; kiedyś jeden sezon miałem Champion i też był ok.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#5 Post autor: james »

Ja mogę tylko dopowiedzieć, że alternatywą dla podanych płynów chłodniczych jest Prestone (punkt wrzenia - 129 stopni).

artiwie15
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 20, 2013 4:07 pm

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#6 Post autor: artiwie15 »

Myślałem ,żeby zamówić Honda pro z serwisu krzycza 75 zł za 3 litry ale ponoc ma bardzo dobre własciwosci.
Czyli z wahaczem nic nie zrobię? Bardzo ciężkie do usunięcia próbowałem już wiele preparatów niestety nic nie dało...
Tak przy okazji musze zmienic opone przód co polecacie? Anakee 2? Słyszałem dobre opinie ale testy w internecie mówia o tym ,że na suchej nawierzchni szału opona nie robi, ale ponoc na mokrym super. U mnie to wyglada tak ,że wiekszosc jezdze po szosie ale lubie tez po szutrach:) Co kupić?
Słyszałem ,że do gaznikowcow K&N nie robia...
Czy aby dojsc do filtra musze sciagac zbiornik paliwa czy moge go jakos delikatnie podniesc? Jak to najlepiej zrobic?

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#7 Post autor: zalmen3 »

Anakee2 polecam, jest boska, a testami w necie i prasie raczej bym się nie sugerował. Asfalt miodzio, szuter obleci.
Żeby dojść do filtra zbiornik musi wylecieć. Pamiętaj że Viaderko ma dwa kraniki paliwa i trzeba obydwa zakręcić, bo inaczej sika na lewo i prawo. A i tak przygotuj się na niewielki (50-100 ml) wyciek z węży wyrównujących poziom paliwa w zbiorniku.
Szkoda kasy na płyn Hondy, to najprawdopodobniej najzwyklejszy płyn dostępny na rynku, tylko że z nalepką Honda i ceną z kosmosu.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#8 Post autor: james »

zalmen3 pisze:Szkoda kasy na płyn Hondy, to najprawdopodobniej najzwyklejszy płyn dostępny na rynku, tylko że z nalepką Honda i ceną z kosmosu.
Z tego co się orientuje to Honda leje płyn motula.

fred
Rekrut
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 27, 2009 12:12 pm
Lokalizacja: Socho

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#9 Post autor: fred »

artiwie15 pisze:Słyszałem ,że do gaznikowcow K&N nie robia...
Czy aby dojsc do filtra musze sciagac zbiornik paliwa czy moge go jakos delikatnie podniesc? Jak to najlepiej zrobic?
KN robi filtry do gaźnika tyle, że są dwa razy droższe od tych do wtrysku.
Zbiornik trzeba zdjąć żeby otworzyć airbox. Najlepiej robić to oczywiście przy pustym zbiorniku, zakręcić kraniki odpiąć przewody paliwowe i odpowietrzenie oraz nie urwać kabelka od wskaźnika rezerwy.
fred

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1487
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#10 Post autor: melon1968 »

K&N do modelu 1999 ma oznaczenie HA-0011 i najtańszy na allegro 380zł z przesyłką.

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#11 Post autor: Yanek »

melon1968 pisze:K&N do modelu 1999 ma oznaczenie HA-0011 i najtańszy na allegro 380zł z przesyłką.
jeśli się nie myle to trzeba po zastosowaniu tego filtra wyregulować gaźnik

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#12 Post autor: Yanek »

james pisze:Ja mogę tylko dopowiedzieć, że alternatywą dla podanych płynów chłodniczych jest Prestone (punkt wrzenia - 129 stopni).
mam zalane SD01 Castrol Radicool

Wojo
Udaje motocyklistę
Posty: 150
Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000 ABS
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#13 Post autor: Wojo »

Na wahaczu masz kolego odbarwienie od płynu/kwasu do usuwania brudu z tylnego koła, niestety mam to samo po zastosowaniu płynów z rodzaju kwasu do usuwania brudu z felg alu i do kół. Niestety jak to usunąć to juz nie podpowiem, może polerka pasta do chromu lub cos w tym stylu. Ale nie jest to tragedia i da sie z tym żyć:)
Co do płynu w chłodnicy to oglądałem ostatnio płyn który nie zawiera wody, ma wysoką temp wrzenia i jest wieczny, tzn. raz wlany nie podlega wymianie. Kosztuje chyba 3 lub 4 razy więcej niż normalny i wymaga dokładnego wypłukania całego układu z pozostałości starego płynu, zaleta jest fakt że, w czasie pracy gorącego silnika można otworzyć korek z chłodnicy lub ze zbiorniczka wyrównawczego, nie ma eksplozji płynu grożącej poparzeniem gdyż płyn ten nie zawiera wody.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.

artiwie15
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 20, 2013 4:07 pm

Re: Kilka pytań eksploatacyjnych

#14 Post autor: artiwie15 »

Kupiłem płyn Hondy - Honda pro.
Dzisiaj chciałem wiaderkowi założyć alarm - ogólnie kilka rzeczy chciałem ulepszyć.
Zalozyłem chlodzenie na regulatorze napięcia.
Dzisiaj sprawdziłe swój filt powietrza - mam MIW - wygląda na nówkę tylko teraz mam pytanie:
Pod spodem jest taka siatka metalowa na filtrze i ona delikatnie mi się rusza podczas jazdy z określoną prędkością wytwarzało coś mi drgania i właśnie było to słychać z okolic filtra powietrza. Czy to może być problemem? Czy ta siatka powinna być mocno przymocowana i nie powinna się ani troche ruszac tym bardziej wpadac drgania? Jak jest z tym u was? Bo nie wiem czy wymieniać.
Zakładam alarm wszystko niby ok ale chciałbym połączyć się także z zapłonem - po włączeniu zapłonu alarm się uruchamia - mam diagram połączeń ale nie chciałbym grzebać przy kablach przy stacyjce ani także przy tych połączeniu kabli niedaleko zbiornika paliwa. Więc pomyślałem ,że może podpiąć pod jakiś plus , w którym płynie prąd zaraz po włączeniu zapłonu. Może klakson? Tak aby od razu był pod napięciem. Tak jak podłącza się światła do jazdy dziennej:) Może coś bliżej akumulatora? proszę o jakąś poradę.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”