Delikatne stukanie, tykanie

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Akar
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 274
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:27 am
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 XL
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Racibórz

Delikatne stukanie, tykanie

#1 Post autor: Akar »

Panowie, problem mojego brata okazał się błahy i został rozwiązany, ale pojawił się inny i to u mnie tym razem... Dzisiaj odebrałem moto z przedsezonowego serwisu (wymiana oleju z filtrem, filtru powietrza, płynu hamulcowego, chłodniczego, opon) i usłyszałem od mechanika, że niepokoi go stukanie dochodzące z serca mojej Hondy. (Z góry zaznaczam, że jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę!). I rzeczywiście po wsłuchaniu słychać stukanie, tykanie. Delikatne, bo delikatne, ale jest.

Poszukałem trochę na forum i natknąłem się na ten temat: http://hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopi ... rz%C4%85du

I tak jak forumowicze opisywali - u mnie stukanie pojawia się po nagrzaniu pieca. Mechanik zasugerował, że trzeba by sprawdzić płytki zaworowe, rozrząd (nieśmiało stawiał na wałek). Powiedział też, że z tym trzeba się trochę pobawić i że mam spokojnie jeździć, a po sezonie się tym zajmie. No i tu pojawia się problem. Wydaje mi się, że z tym za bardzo nie ma co czekać, tym bardziej, że chciałem trochę kilometrów nakręcić w tym sezonie.

Jeszcze raz zaznaczę, że po prostu nie znam się na tych sprawach i nie ma szans, żebym nawet z Waszą pomocą sam sobie z tym poradził. Chciałem zapytać czy możecie polecić kogoś na Śląsku kto zna się na rzeczy i byłby w stanie to ogarnąć? I czy to rzeczywiście może sobie poczekać czy jest to zdecydowanie sprawa, którą trzeba się zająć na cito?

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1487
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Delikatne stukanie, tykanie

#2 Post autor: melon1968 »