chlodnica- cisnienie
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob mar 09, 2013 10:59 am
- Lokalizacja: Oleszyce/ Lubaczów
chlodnica- cisnienie
Od jakiegoś czasu dzieje mi sie cos z układem chlodzenia. Po zalaniu świeżego płynu i przejechaniu około 100 km zbiorniczek wyrownawczy zaczyna być pełny, tak że jak sie odkreca koreczek zbiorniczka, to zaczyna sie wylewac płyn. Po odkreceniu korka na chłodnicy słychać uciekajace powietrze. Oczywiście jak sie zrobi około 3 tys km płyn ze zbiorniczka jest juz wywalany przez odpowietrzenie i jest go malo. Patrzylem w caly układ, bierzaca woda przelalem by ewentualnie cos odetkac. Sprawdzilem termostat w gorącej wodzie. Zatrzymalem sie na zaworku korka chlodnicy. Czy aby on blokuje i nie puszcza? Jak macie pomysł to chętnie poslucham.
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę?
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę?
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: chlodnica- cisnienie
Korek od chłodnicy jest jedynie zaworem bezpieczeństwa. Napisz czy zbiorniczek otwierasz na zimno czy na gorąco. Może masz zapowietrzony układ chłodzący?Pyca pisze:Od jakiegoś czasu dzieje mi sie cos z układem chlodzenia. Po zalaniu świeżego płynu i przejechaniu około 100 km zbiorniczek wyrownawczy zaczyna być pełny, tak że jak sie odkreca koreczek zbiorniczka, to zaczyna sie wylewac płyn. Po odkreceniu korka na chłodnicy słychać uciekajace powietrze. Oczywiście jak sie zrobi około 3 tys km płyn ze zbiorniczka jest juz wywalany przez odpowietrzenie i jest go malo. Patrzylem w caly układ, bierzaca woda przelalem by ewentualnie cos odetkac. Sprawdzilem termostat w gorącej wodzie. Zatrzymalem sie na zaworku korka chlodnicy. Czy aby on blokuje i nie puszcza? Jak macie pomysł to chętnie poslucham.
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: chlodnica- cisnienie
Raczej nie jest to wina korka. Takie efekty daje sprawny korek. W czasie pracy silnika w chłodnicach jest nadciśnienie, bo płyn jest silnie rozszerzalny w funkcji temperatury. Żeby nie rozerwało węży lub chłodnic, w korku jest zaworek wypuszczający nadmiar płynu do zbiorniczka wyrównawczego. I odwrotnie - przy stygnięciu płyn objętość zmniejsza - więc w korku mamy drugi zaworek, który wpuszcza płyn z powrotem.Yanek pisze:Korek od chłodnicy jest jedynie zaworem bezpieczeństwa. Napisz czy zbiorniczek otwierasz na zimno czy na gorąco. Może masz zapowietrzony układ chłodzący?Pyca pisze:Od jakiegoś czasu dzieje mi sie cos z układem chlodzenia. Po zalaniu świeżego płynu i przejechaniu około 100 km zbiorniczek wyrownawczy zaczyna być pełny, tak że jak sie odkreca koreczek zbiorniczka, to zaczyna sie wylewac płyn. Po odkreceniu korka na chłodnicy słychać uciekajace powietrze. Oczywiście jak sie zrobi około 3 tys km płyn ze zbiorniczka jest juz wywalany przez odpowietrzenie i jest go malo. Patrzylem w caly układ, bierzaca woda przelalem by ewentualnie cos odetkac. Sprawdzilem termostat w gorącej wodzie. Zatrzymalem sie na zaworku korka chlodnicy. Czy aby on blokuje i nie puszcza? Jak macie pomysł to chętnie poslucham.
Rocznik 2001 gaznik
Jeżeli też myślicie ze to moze byc korek, to gdzie taki badziew dostanę?
Należy zastanowić się, dlaczego u Ciebie są takie duże wahania. Widzę tu cztery możliwości:
1. Nie potrafisz prawidłowo odpowietrzyć układu - ja zalewam płyn, na otwartej chłodnicy odpalam, od czasu do czasu przegazówka, czekam na start wentylatora ( cały czas uzupełniam płyn ). Po wyłączeniu wentylatora gaszę silnik, dolewam do pełna, zakręcam korek, wlewam płyn do zbiorniczka i udaję się na przejażdżkę - tak ok. 20 km. Rano uzupełniam płyn w zbiorniczku i chłodnicy.
2. Używasz niewłaściwego płynu o nieznanych parametrach.
3. W silniku jest uszkodzenie ( najczęściej uszczelka pod głowicą ) i spaliny dostają się do układu - to można zdiagnozować ( bez wcześniejszego rozbierania silnika ) w dobrej stacji - Bosch albo podobna, czasem norauto - musisz poszukać .
4. Po płukaniu układu nie opróżniłeś go w całości z wody - nawiasem mówiąc, płukanie układu wodą to kiepski pomysł - są specjalne płyny i je należy stosować.
Sprawdziłbym także czystość chłodnic z zewnątrz, czy z przodu nic nic ich nie zasłania. A także korek zbiorniczka - czy ma sprawne odpowietrzenie.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob mar 09, 2013 10:59 am
- Lokalizacja: Oleszyce/ Lubaczów
Re: chlodnica- cisnienie
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, to nic innego nie robie.
Te Objawy były jeszcze przed plukaniem chłodnicy, a musiałem to zrobić, gdyż był dziwny osad i kamień. Zalalem specjalnym preparatem by pozbyć sie kamienia. Po przejechaniu 100 km mam go wylac. Srobka z bloku i wąż chłodnicy chyba wystarczy do wylania płynu? Dzisiaj wszystko bedzie wiadomo.
Płyn stosowany - borygo, petrygo. I bez różnicy.
To nie uszczelka, zdiagnozowane.
Dzisiaj bede oglądał układ to zobaczymy.
Te Objawy były jeszcze przed plukaniem chłodnicy, a musiałem to zrobić, gdyż był dziwny osad i kamień. Zalalem specjalnym preparatem by pozbyć sie kamienia. Po przejechaniu 100 km mam go wylac. Srobka z bloku i wąż chłodnicy chyba wystarczy do wylania płynu? Dzisiaj wszystko bedzie wiadomo.
Płyn stosowany - borygo, petrygo. I bez różnicy.
To nie uszczelka, zdiagnozowane.
Dzisiaj bede oglądał układ to zobaczymy.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: chlodnica- cisnienie
Borygo czy petrygo nie nadaja sie do motocykli Sa to plyny do samochodow o duzo mniejszej temp. wrzenia. Plyn motocyklowy wrze powyzej 120 i wiecej stopni w zaleznosci od rodzaju plynu. Moze zacznij od zalania silnika wlasciwym plynem.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 753
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: chlodnica- cisnienie
Nie nadaje się? ciekawa teoria, chyba myślisz o motocyklach jeżdżących w ekstremalnych warunkach wtedy zgoda..motoendriu pisze:Borygo czy petrygo nie nadaja sie do motocykli Sa to plyny do samochodow o duzo mniejszej temp. wrzenia. Plyn motocyklowy wrze powyzej 120 i wiecej stopni w zaleznosci od rodzaju plynu. Moze zacznij od zalania silnika wlasciwym plynem.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: chlodnica- cisnienie
Tak mi powiedział dawno temu gość znający się na mechanice a i sam doświadczyłem podobnego przypadku w motocyklu Yamaha XZ 550 jak i mój kolega w suzuki vtx 1300. W obu przypadkach na trasie było wszystko ok. w mieście zaczęło się gotowanie i przelewy. Na sygnalizacji świetlnej zawsze pozostawialiśmy plamę. Po wymianach płynów na typowo motocyklowy problemy zniknęły.Merlin pisze:Nie nadaje się? ciekawa teoria, chyba myślisz o motocyklach jeżdżących w ekstremalnych warunkach wtedy zgoda..motoendriu pisze:Borygo czy petrygo nie nadaja sie do motocykli Sa to plyny do samochodow o duzo mniejszej temp. wrzenia. Plyn motocyklowy wrze powyzej 120 i wiecej stopni w zaleznosci od rodzaju plynu. Moze zacznij od zalania silnika wlasciwym plynem.
Jaki sens ma w takim razie produkcja drogich płynów motocyklowych o zwiększonej temp.
Z pewnością masz rację co do ekstremalnych warunków. Ja rozumuje to tak. Silnik samochodowy o pojemności 1000ccm ma dużo większą chłodnicę i lepsze chłodzenie niż viadro czy inne motocykle.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 753
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: chlodnica- cisnienie
A silniki chłodzone powietrzem stojące w korku?
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: chlodnica- cisnienie
Wiatraka też miałem i w terenie czy mieście tłok po rozgrzaniu silnika puchł do takiego stopnia, że po zgaszeniu silnika rozrusznik go nie mógł ruszyć do momentu ostudzenia. Wiatrak sie przegrzeje aż zablokuje tłok. Widziałem na własne oczy jak 4ro cylindrowego olejaka bodajże yamaha katowali aż się zablokował silnik. Szybka diagnoza - zatarty. Na następny dzień odpalił jakby nigdy nic. Czary czy technologia ? NIe twierdze że nie masz racji. Bo z własnego doświadczenia rację masz.Merlin pisze:A silniki chłodzone powietrzem stojące w korku?
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.
A dlaczego dwa takie same motocykle o tym samym przebiegu i po regulacjach mają różne spalanie czy zużycie oleju ? Każdy motocykl to inna bajka.
Wracając do płynu to opisałem własne spostrzeżenia i doświadczenia i to co ja bym zrobił.
Wydaje mi się że jeden model motocykla ma bardziej wydolne chłodzenie drugi zaś mniej. A może poprzedni właściciel nasypał jakiegoś dziadostwa do uszczelnienia cieknącej uszczelki czy węża i zatkał nie to co trzeba ? Chyba jest możliwe wtedy, że mimo iż viadra mogą jeździć na petrygo ten przypadek będzie go wylewał ?
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: chlodnica- cisnienie
Merlin pisze:A silniki chłodzone powietrzem stojące w korku?
Mój syn od lat jeździ na Kawasaki Ninja a kolega na Yamasze XV1300 obaj własnie na Borygo, po mieście też i żadnych problemów.
Koledzy, można rozwodzić się i udowadniać, że wielbłąd ma garba...
jeśli Kolega wie lepiej - jego wybór
pozostaje życzyć wszystkiego najlepszego i dużo szczęścia.
PS - ktoś po coś wymyślił serwisówkę i specyfikacje...
tylko nie wiadomo po co
;* Varadero XL 1000
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 753
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: chlodnica- cisnienie
http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/up ... zp_453.pdf
KARTA CHARAKTERYSTYKI Koncentrat Płynu Borygo Alu Formuła
Sekcja 9. Właściwości fizyczne i chemiczne
"początkowa temperatura wrzenia 160°C"
http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0725&f=mh_400.xml
KARTA CHARAKTERYSTYKI Koncentrat Płynu Borygo Alu Formuła
Sekcja 9. Właściwości fizyczne i chemiczne
"początkowa temperatura wrzenia 160°C"
http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0725&f=mh_400.xml
-
- Sympatyk
- Posty: 1507
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: chlodnica- cisnienie
Pożycz korek i sprawdź czy dalej będą te same objawy.Jeśli tak to zmierz ciśnienie w układziePyca pisze:Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, to nic innego nie robie.
Te Objawy były jeszcze przed plukaniem chłodnicy, a musiałem to zrobić, gdyż był dziwny osad i kamień. Zalalem specjalnym preparatem by pozbyć sie kamienia. Po przejechaniu 100 km mam go wylac. Srobka z bloku i wąż chłodnicy chyba wystarczy do wylania płynu? Dzisiaj wszystko bedzie wiadomo.
Płyn stosowany - borygo, petrygo. I bez różnicy.
To nie uszczelka, zdiagnozowane.
Dzisiaj bede oglądał układ to zobaczymy.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: chlodnica- cisnienie
Z podanych kart charakterystyki wynika jasno, ze płyn borygo nadaje sie do motocykli. Moja niewiedza doprowadzila do niepotrzebnego zamieszania. Przepraszam i dziekuje za pomocne informacje. Widac przyczyny wycieku plynow w moim przypadku byly inne.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 753
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: chlodnica- cisnienie
Nie ma za co przepraszać Kolego, po to jest forum aby wymieniać się doświadczeniem i wiedzą.
Nikt nie posiadł wszystkich rozumów.
Nikt nie posiadł wszystkich rozumów.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: chlodnica- cisnienie
Czy już wiadomo, co było przyczyną takiego zachowania płynu ?motoendriu pisze:Z podanych kart charakterystyki wynika jasno, ze płyn borygo nadaje sie do motocykli. Moja niewiedza doprowadzila do niepotrzebnego zamieszania. Przepraszam i dziekuje za pomocne informacje. Widac przyczyny wycieku plynow w moim przypadku byly inne.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.