Wiadro padło!

Tematy dotyczące problemów z elektryka i elektroniką.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Wiadro padło!

#1 Post autor: Nuno »

Witam
Dziś podczas wycieczki zjechałem na tankowanie. Po wszystkim nie mogłem odpalić viadra, okoliczności takie jak przy rozładowanym aku, rozrusznik ledwo kręcił aż w końcu zostało tylko cykanie. Dzięki miłemu panu z vectry odpaliłem viadro z kabli na pożyczkę. Obrałem kurs na dom ale po 3km najpierw padły zegary a potem silnik zaczął się dusić i stanął. Ewidentnie brak ładowania. Co nawaliło? Regulator napięcia czy alternator? Ktoś miał coś takiego?
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Wiadro padło!

#2 Post autor: james »

Tak, miałem! Zgasły zegary, ale wyłączenie oświetlenia pozwoliło na powrót do domu :p
U mnie to oznaczało koniec alternatora. Proponuję rozpocząć standardową procedurę, czyli:
  1. Naładować aku
  2. Sprawdzić stan kostki głównego bezpiecznika (30A)
  3. Sprawdzić kostkę alternator-regulator (po lewej stronie pod bakiem)
  4. Sprawdzić stan głównego przewodu od masy (pod napinaczem rozrządu tylnego cylindra)
  5. Odpalić motocykl i sprawdzić ładowanie na klemach
  6. Sprawdzić ładowanie na kostce pod bakiem -> jeżeli wraz ze wzrostem obrotów (do 5000 tys) zaczyna spadać to znaczy, że altek zakończył żywot. Ponadto na każdej parze przewodów (3 żółte) powinna być taka sama lub zbliżona wartość (prąd zmienny)
  7. Sprawdzić ładowanie na kostce regulatora i porównać z klemami - powinno być to samo (prąd stały)
Pomiary wykonujemy na ciepłym silniku!

Po wykonaniu czynności z listy pochwal się wynikami - będziemy mogli wtedy z dużym prawdopodobieństwem określić co padło :)

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Wiadro padło!

#3 Post autor: janki5 »

Jeśli chodzi o ładowanie ABC , amen powowodzenia :isok2:

Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Re: Wiadro padło!

#4 Post autor: Nuno »

Po wstępnych oględzinach bez ładowania aku i sprawdzania napięcia obstawiam że to regulator. Kable, bezpieczniki i kostki są ok. W regulatorze jest nawet wypalona dziurka. Jutro jeszcze sprawdzę napięcie i będzie wszystko jasne. Najśmieszniejsze że zegarek ciągle działa.
Mam pytanie, otóż na allegro są regulatory nówki w cenie około stówki i jeden za 3 stówki. Te tańsze są coś warte, czy lepiej dać więcej i mieć spokój na jakiś czas?
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Wiadro padło!

#5 Post autor: janki5 »

Ja miałem ten droższy (w Olek motocykle za 269zł) chodził dwa lata bez problemu .

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Wiadro padło!

#6 Post autor: james »

Nuno pisze:Mam pytanie, otóż na allegro są regulatory nówki w cenie około stówki i jeden za 3 stówki. Te tańsze są coś warte, czy lepiej dać więcej i mieć spokój na jakiś czas?
Tu zdania są podzielone - jedni piszą, że latają któryś sezon z rzędu na takim za 100zł i jest okej, inni, że po 3 miesiącach przestał działać. Ja osobiście mam Ducati Energia, przeżył spalony alternator, dwie przypieczone kostki i nadal jest ze mną już 4 sezon. Jest jeszcze "alternatywny" regulator, z którym zapoznał się kolega płock (http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =30#p65849) - proponuję zapytać go o opinię :)

Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Re: Wiadro padło!

#7 Post autor: Nuno »

Jakoś nie chce mi się bawić w alternatywy. Kupię dedykowany, droższy. Mam już pewność że to regulator bo ma tak samo wypaloną dziurkę jak u kolegi Płock. Dwie śrubki, podpinam kostkę i gotowe. Dobrze że wysiadł 15km od domu, a nie np. na Ukrainie :)

James masz taki regulator?
http://sklep.olekmotocykle.pl/ducati-en ... 27935.html
Jak mówisz że latasz 4 sezon to musi być dobry, a masz jakieś chłodzenia czy inne patenty czy wszystko fabryczne?
Pasował bez żadnych przeróbek? Normalnie ma 5 pinów?
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2207
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

Re: Wiadro padło!

#8 Post autor: james »

Tak, dokładnie taki.
U mnie jest założony wentylator 12V (40x40 z tego co pamiętam), do tego rama w miejscu styku z regulatorem jest wyczyszona i nałożyłem tam pastę termoprzewodzącą - mam osłonę na amortyzator, więc "koło" jej nie wypłukuje.
Przed montażem wszystkie styki wyczyść i zakonserwuj np. preparatem Kontakt Spray. Sprawdź też, czy regulator nie grzeje się nadmiernie po złożeniu - na wolnych obrotach i 5000, przy włączonych światłach mijania, powinieneś móc położyć rękę. Może być ciepły, gorący, ale nie może parzyć!

Ponadto, raz na sezon robię konserwację styków no i kontroluję na bieżąco ładowanie przy użyciu miernika na kierownicy :p

Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Re: Wiadro padło!

#9 Post autor: Nuno »

Ok dzięki wielkie :isok2: , pytałem bo u mnie wszystko jest fabryczne i się zastanawiam nad założeniem chłodzenia. Zobaczymy jak będzie się spisywał nowy regulator...
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

bigwaldi
Udaje motocyklistę
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 18, 2014 7:33 pm
Marka motocykla: Varadero
Model: SD02
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wiadro padło!

#10 Post autor: bigwaldi »

Sprawdź może jeszcze alternator... ja wymieniłem regulator na nowy z Transalpa 600 (dwa razy większy) ale po tygodniu alternator narobił mi bigosu i wybuchł :) Jakaś przyczyna nawalenia regulatora musiała być. Być może to właśnie szalejący alternator ?

1suchy1
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 16, 2014 7:01 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Tychy

Re: Wiadro padło!

#11 Post autor: 1suchy1 »

Polecam temat "klątwa alternatora" tam jest wszystko precyzyjnie opisane. Ja osobiście temat przerabiałem w czerwcu altek przewinięty regulator kupiłem ten "alternatywny" i na razie po jakiś 2000 km wszystko jest idealnie
Pozdrawiam, Suchy

Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Re: Wiadro padło!

#12 Post autor: Nuno »

Regulator wymieniony, problem rozwiązany :)
Dzięki wszystkim za pomoc :isok2:
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”