SCOTTOILER czy CHAINLUBE

Tematy dotyczące zakupu, montażu i eksploatacji akcesoriów.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#1 Post autor: damian »

Jak w temacie. Czy uważacie, że lepszy jest automat smarujący olejem przekładniowym stale jak scottoiler czy spray z zastygającym po aplikacji smarem?

Dlaczego pytam? Bo smar w sprayu mam a scottoiler mogę dostać a nawet już dostałem, co prawda nie kompletny ale za darmoszkę i nie wiem czy opłaca mi się go uzupełnić o brakujące elementy. Znaczy się, jeżeli wydajność jest porównywalna ze smarem w sprayu to trzeba się zastanowić.

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#2 Post autor: michalwnuk4 »

Mi sie wydaje ze automat bedzie lepszy chodi o to ze regularne smarowani znacznie wydluza zywotnosc napedu a ze sprayem to wiesz raz sie zapomni raz sie nie chce

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#3 Post autor: staciek »

Moim zdaniem, olejarka

mam elektroniczne cudo od Scott'a - po właściwym ustawieniu parametrów - działa jak należy i łańcuch jest cały czas smarowany.
Ze sprayem - cóż, nie raz albo się zapomniało nasmarować, albo zapomniało się samego spray'a ;(
;* Varadero XL 1000

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#4 Post autor: Rafik »

Cześć, moim zdaniem smar jest ok, długo go używałem oczywiście najlepszy biały. Widać kiedy trzeba powróżyć smarowanie. ;)
Ale olejarka - to jest to! Ja mam samoróbkę. Sam zrobiłem - w necie jest mnóstwo przykładów jak to zrobić..
Osobiście polecam olejarkę, super sprawa dobrze ustawiona nie brudzi felgi! I cieszysz się tylko z jazdy! :isok2:
PS. Warto ustawić dyszę na środek, bo jeżeli z jednej strony druga sucha.. ;)

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#5 Post autor: damian »

Mam scotta bez tej dolnej śrubki i całej reszty. Dzisiaj złamałem kilka wierteł zanim udało mi się wywiercić w śrubie 6 mm otwór na przelot po długości. Zalałem go olejem przekładniowym do skrzyń biegów. Mam nadzieję, że będzie oki. Olej to 80w/90 chyba, tak mi się wydaje bo teraz nie pamiętam acz kowliek jest to do spełnienia.

Rafik
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 229
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#6 Post autor: Rafik »

http://allegro.pl/lubrixa-olej-500-ml-d ... 98349.html ja używam tego świetnie czyści i smaruje.. Można polecać :isok2:

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#7 Post autor: staciek »

damian pisze: Zalałem go olejem przekładniowym do skrzyń biegów. Mam nadzieję, że będzie oki.
Prawda jes taka, że lepiej stosować dedykowane produkty. :))
jak nie ma takich pod ręką, sugerowałbym olej do smarowania łańcuchów od pilarek spalinowych - ale bardziej jako awaryjne uzupełnienie niż do regularnego stosowania [:DD]
;* Varadero XL 1000

Yanek
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 427
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Leżajsk

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#8 Post autor: Yanek »

damian pisze:Jak w temacie. Czy uważacie, że lepszy jest automat smarujący olejem przekładniowym stale jak scottoiler czy spray z zastygającym po aplikacji smarem?

Dlaczego pytam? Bo smar w sprayu mam a scottoiler mogę dostać a nawet już dostałem, co prawda nie kompletny ale za darmoszkę i nie wiem czy opłaca mi się go uzupełnić o brakujące elementy. Znaczy się, jeżeli wydajność jest porównywalna ze smarem w sprayu to trzeba się zastanowić.
Kto smaruje ten jedzie !! ;D mam zamontowany polski Motooiler z olejem przekładniowym ELF Tranself EP 80W-90, można tez stosować polski Hipol im wyższa lepkość tym lepiej. Dodatkowo w trase zawsze zabieram smarowidło w spray'u. Testowałem Motule, S100 i inne wynalazki. Obecnie stosuje Belray Super Clean Chain Lube, biały smar o niesamowitej lepkości.

marcen01
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 80
Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda Varadero
Model: XL1000 SD02
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Bełchatów

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#9 Post autor: marcen01 »

Osobiście latam ze scottoilerem i czerwoną oliwką dedykowaną przez producenta, dawkowaną obustronnie. Nie przejmuję się smarowaniem łańcucha, choć spray motula ze smarem też badawczo wożę. Taki "kardan" zaliczam do niewątpliwych plusów, na minus - czasem uflagana felga i osłona łańcucha, ale koryguję ustawienia - jak mi zacznie wizualnie ciemna fela przeszkadzać :)
pozdr

Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#10 Post autor: Nuno »

A ja mam scotoilera i nic tylko mnie wkurza. Często latam w terenie i albo się mi zasyfia albo zapowietrza.
Nie mogę go za cholerę ustawić. Pozycja w połowie- łańcuch suchy, na maxa- felga i wszystko wokół uwalone, pomiędzy łańcuch troszkę nasmarowany ale felga bardziej.
Nawet nie chce mi się tego ruszać.
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#11 Post autor: szuler »

Mam podcisnieniowy. Przejechałem na nim 90kkm i chodzi cały czas bez zastrzeżeń. Używam niebieskiego oleju. Jak masz taki sam to sprawdź czy wszystkie podłączenia są szczelne i powinno być OK. Jak będziesz pilnować ilości oleju w zbiorniczku to nie powinno być zapowietrzen.
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

marcen01
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 80
Rejestracja: czw lut 06, 2014 4:51 pm
Imię: Mariusz
Marka motocykla: Honda Varadero
Model: XL1000 SD02
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Bełchatów

Re: SCOTTOILER czy CHAINLUBE

#12 Post autor: marcen01 »

[quote="Nuno"]...Często latam w terenie i albo się mi zasyfia albo zapowietrza...[quote]

Przyznam Ci rację, po ciężkim offie trza wymyć moto (rzadko się to zdarza, ale się zdarza), szczególnie miejsce wokół dysz scottoilera, nie zauważyłem efektu zapowietrzania się póki co. Ale może gdzieś masz pojawiające się nieszczelności w układzie, co przy ostrej jeździe w trudnym terenie może się przydarzyć, a można przyczyny szukać w garażu dłuuugo i nie znaleźć. Ustawione mam między 7 a 10 na pokrętle, poniżej - słaaaabo leci :)
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria”