Problem z redukcją biegów

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
inmortal86
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 17, 2014 4:55 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125
Rocznik: 2004

Problem z redukcją biegów

#1 Post autor: inmortal86 »

Witam,

moje Varadero ostatnio zaczęło się dziwnie zachowywać. Biegi w górę wchodzą bez najmniejszego problemu, jedynka na postoju również, neutral także. Problem występuje podczas jazdy... Dla przykładu: rozpędzam się motocyklem, wrzucam kolejno biegi aż do np. piątki i próbuję zejść w dół... Przy pierwszym zejściu jest okej, każda kolejna próba zrzucenia biegu się nie udaje aż do momentu "wysprężynowania" dźwigni zmiany biegów /mocniejsze naciśnięcie dźwigni w dół/. Po tym zabiegu mogę zredukować bieg. Każdą kolejną redukcję muszę poprzedzić tym "wysprężynowaniem". Po redukcji w górę biegi wchodzą bez zarzutu. Problem występuje tylko i wyłącznie przy redukcji.

Gdzie szukać przyczyny? Czy ma ktoś jakieś pomysły? Sprawdziłem dźwigienkę, nigdzie nie zahacza.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
VenoMek
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 253
Rejestracja: wt lut 11, 2014 10:35 am
Imię: Tomek
Marka motocykla: Honda
Model: VT750C2 A.C.E.
Rocznik: 1998
Lokalizacja: śląskie: Ruda Śląska oraz Imielin

Re: Problem z redukcją biegów

#2 Post autor: VenoMek »

Tak się zmienia biegi w motocyklach. Wysprzęglasz (naciskasz klamkę), lekka przegazówka i bieg w dół (te czynności w jednym momencie - tzw. redukcja z międzygazem) następnie zasprzęglasz (puszczasz klamkę) i następny bieg tak samo. Nie należy zmieniać kilku biegów na raz - naciskasz klamkę i wajchujesz biegami kilka na raz - nie... tak się nie robi.
Pozdrawiam
VenoMek
Tomek
Honda Shadow VT750 C2 A.C.E. '98
Honda Varadero XL1000V Travel '08

inmortal86
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 17, 2014 4:55 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL125
Rocznik: 2004

Re: Problem z redukcją biegów

#3 Post autor: inmortal86 »

VenoMek pisze:Tak się zmienia biegi w motocyklach. Wysprzęglasz (naciskasz klamkę), lekka przegazówka i bieg w dół (te czynności w jednym momencie - tzw. redukcja z międzygazem) następnie zasprzęglasz (puszczasz klamkę) i następny bieg tak samo. Nie należy zmieniać kilku biegów na raz - naciskasz klamkę i wajchujesz biegami kilka na raz - nie... tak się nie robi.

Problem rozwiązany, temat do zamknięcia. Upierałem się przy swoim poniekąd, idąc w ciemno że coś jest nie tak od strony mechanicznej. Wczoraj całe popołudnie poświęciłem na rozbieranie. Zdjąłem dekiel, wyciągnąłem tarcze sprzęgła i koszyk sprzęgłowy... pod spodem jest mechanizm odpowiedzialny za zmianę biegów. Coś nie chodziło tak jak trzeba, jedna z blaszek się blokowała przy wysprzęglaniu. Co się okazało? Wałek, który idzie od silnika aż do dźwigienki zmiany biegów był skrzywiony. Dodatkowo jeden z elementów, na którym trzyma się mechanizm zmiany biegów również był krzywy przez co całość się delikatnie przestawiła i nie przy każdym "wysprzęgleniu" łapany był ząbek od biegu. Teraz znowu można jeździć jak kiedyś, a i przy okazji wymieniony został olej na nowy ;-)

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”