Amortyzator tył

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
biker1983
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn gru 01, 2014 12:23 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005

Amortyzator tył

#1 Post autor: biker1983 »

Witam
Problemem jest regulacja twardosci,ten pierscien sie nie kreci.Czy jest jakis sposob aby to rozruszac bez zbednych zniszczen?Polewam go penetratorem od tygodnia pobijajac mlotkiem ale ani drgnie,boje sie podgrzac palnikiem aby nie uszkodzic.Pytanie czy sprezyna na nim osadzona jest wymienna a jesli jest to w jaki sposob sie do niej dobrac.
I jak rozruszac ten pierscien bo wedlug manuala powinno dac sie to regulowac przy uzyciu minimalnej sily.
Dzieki za wszelkie sugestie

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: Amortyzator tył

#2 Post autor: michalwnuk4 »

trzeba urzyc sily i odpowiedniego klucza

Awatar użytkownika
szuler
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 290
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
Imię: Marcin
Marka motocykla: Suzuki
Model: DL650A Ruda Suzia
Rocznik: 2011
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Amortyzator tył

#3 Post autor: szuler »

Tak całkiem przy użyciu minimalnej siły to się nie da. Ja stosuję klucz nastawny - taki do hydrauliki. Daje radę a hondowski specjalistyczny klucz odgiął się.
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

biker1983
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn gru 01, 2014 12:23 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005

Re: Amortyzator tył

#4 Post autor: biker1983 »

A no wlasnie oryginalny klucz sie powyginal we wszystkie mozliwe strony,a i sila zostala uzyta nie mala a on dalej ani drgnal.Wogule to na jakiej zasadzie to dziala? Ten pierscien z dziurami powinien sie krecic wzgledem calego amora czyli gdzies sie zardzewialo albo jest jakas inna przyczyna takiego stanu rzeczy.Jak to ugryzc bo moglbym uzyc wiekszej sily ale mam wrazenie ze cos nieodwracalnie popsuje a nowka to kilka dobrych stow jak mniemam.

sliwa
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 347
Rejestracja: ndz paź 05, 2014 12:04 pm
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2002
Lokalizacja: knurów

Re: Amortyzator tył

#5 Post autor: sliwa »

A w dobrą stronę kręci sz .

biker1983
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn gru 01, 2014 12:23 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005

Re: Amortyzator tył

#6 Post autor: biker1983 »

Utknal w pozycji 2 wiec to chyba bez znaczenia?

Awatar użytkownika
michalwnuk4
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 726
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
Imię: michal
Marka motocykla: honda
Model: varadero 125
Rocznik: 2004
Lokalizacja: wołomin

Re: Amortyzator tył

#7 Post autor: michalwnuk4 »

czyli od nowosci prawdopodobnie nie byl ruszany bo to fabryczne ustawienie
lej wd 40 moze za tydzien pusci

biker1983
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn gru 01, 2014 12:23 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005

Re: Amortyzator tył

#8 Post autor: biker1983 »

Juz 2 WD40 wylalem na dziada i codziennie podlewam z duza porcja uderzen i krecenia a on ani drgni.A wie ktos czy sprezyna jest wymienna to by ulatwilo dojscie gdyby ja sciagnac?

Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Amortyzator tył

#9 Post autor: damian »

Może go wymontuj i rozruszaj w imadle?

biker1983
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: pn gru 01, 2014 12:23 am
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125-V5
Rocznik: 2005

Re: Amortyzator tył

#10 Post autor: biker1983 »

Wiec dzisiaj moge sobi odpowiedziec na wlasne pytanie,da sie wymienic sprezyne na amorku bez wiekszego problemu,a wracajac do regulacji rozebralem wszystko na czesci pierwsze przeczyscilem i dziala moze nie wyglada tak ladnie i estetycznie ale DZIALA,troche pogialem ten pierscien i po zdrapaniu warstwy rdzy i metalowych elementow juz nie sa takie ladne.Regulowac mozna "silna" reka pod warunkiem ze moto na centrze stoi.
Wiec chcialem miec regulacje twardosci to mam kosztem wygladu ale jezdzac glownie po za asfaltem mam wyglad gdzies!
Pozdro LwG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”