cisnienie w oponach....

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#16 Post autor: Pretor »

Dzisiaj byłem w Hondzie Plaza.

Dobrze wykukałem różnice w wartościach ciśnienia w oponach zapisane na wahaczu i w książce serwisowej.

Otóż Honda będzie robiła akcję serwisową mającą na celu zmianę naklejek na wahaczach. Są tam BŁĘDNE WARTOŚCI.

Powietrza trzeba dmuchać tyle ile jest w książce serwisowej.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

KWINTO

#17 Post autor: KWINTO »

I tu jest kolejna niezgodność bo:
książka serwisowa podaje 1,7P oraz 2(2,25)T
Wachacz podaje 2,5P oraz 2,5T
Service Manuall podaje 2,5P oraz 2,5(2,8)T

w nawiasach wartości z obciażeniam.
Zawsze wierzyłem w święty Service Manuall, ale teraz temat jest drewniany.... :roll:

Ja tam wale po 2,5 atm. P+T w.g manuala.

stoldar

#18 Post autor: stoldar »

Oto co mam na wahaczu:

Obrazek
Na stacji bezynowej ciśnienie podawane jest w barach ...


na mojej stacji ciśnienie podawane jest na manometrze w
barach i Mpa i nie ma problemu
250 kPa to 0,25 MPa
Pompujemy, jak napisali :
solo 0,25 MPa tył i przód
i jest OK

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

#19 Post autor: staciek »

Pretor pisze:Dzisiaj byłem w Hondzie Plaza.

Dobrze wykukałem różnice w wartościach ciśnienia w oponach zapisane na wahaczu i w książce serwisowej.

Otóż Honda będzie robiła akcję serwisową mającą na celu zmianę naklejek na wahaczach. Są tam BŁĘDNE WARTOŚCI.

Powietrza trzeba dmuchać tyle ile jest w książce serwisowej.
Choć sporo czasu minęło od napisania powyższego - w Hondzie nadal podają że właściwe ciśnie do jazdy solo to 2,5 bar'a.

Też tak miałem do dziś...

Swoje wiaderko mam od niedawna (zresztą miałem dość długą przerwę w jeździe jednośladem) ale nie dawało mi spokoju, że na dojeździe do domu (a mam ok 2 km gruntówki z dość luźnym piachem) jadę jak połamany.

Po przeczytani tego tematu, mam na przodzie 2 a na tyle 2,5 bar - i teraz normalnie mogę jechać zarówno po gruntówce jak i asfalcie.

SD02 z 2004

pozdrawiam :-)
;* Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#20 Post autor: roadrunner »

staciek pisze: ...
Po przeczytani tego tematu, mam na przodzie 2 a na tyle 2,5 bar - i teraz normalnie mogę jechać zarówno po gruntówce jak i asfalcie.
Ostrożnie...! Wszyscy wiedzą że Viaderka mają tendencje do wężykowania tyłem przy dużych prędkościach... Przy niskim ciśnieniu w przedniej oponie, to wężykowanie tyłem, bardzo szybko może przerodzić się w trzepotanie kierownicą do ograniczników...!
Chyba nikt nie chciał by wyglebić przy ponad 100km/h, a mi tak targało sprzętem, że spadłem z niego zanim jeszcze sam się przewrócił!
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

Awatar użytkownika
moto__dawca
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 208
Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
Lokalizacja: śląsk

#21 Post autor: moto__dawca »

czyli jakie powinno byc najlepiej cisnienie przod ? tył ? zeby wlasnie nie bylo tego węzykowania itd ? ?
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)

Honda XL 1000 SD02 Varadero :)

Awatar użytkownika
staciek
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
Imię: Staszek
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
Kontakt:

#22 Post autor: staciek »

moto__dawca pisze:czyli jakie powinno byc najlepiej cisnienie przod ? tył ? zeby wlasnie nie bylo tego węzykowania itd ? ?
Mając nadal wątpliwości, rozmawiałem dziś z dwoma autoryzowanymi serwisami w Warszawie (Witolin i Plaza) w obu podali takie same wartości:
jazda solo P 2,5 bar; T 2,5 bar
jazda w duecie P 2,5 bar; T 2,8 bar.

Wygląda na to, że są to w pełni obowiązujące wartości.
;* Varadero XL 1000

Awatar użytkownika
MaG
Udaje motocyklistę
Posty: 151
Rejestracja: czw gru 08, 2011 4:31 pm
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Warszawa

#23 Post autor: MaG »

cholera, jak by nie było internetu to człowiek by zdrowszy był, a tak to co chwilę stres:):):)
Ja odkąd mam varadero to stosuję wg serwisówki P / T = 2,5 / 2,5 [ 2,8 ] i jeździ się komfortowo, kierownicą nie trzepie i inne cuda się nie dzieją.
oderint dum probent

Awatar użytkownika
roadrunner
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
Lokalizacja: Lubartów, Warszawa

#24 Post autor: roadrunner »

moto__dawca pisze:czyli jakie powinno byc najlepiej cisnienie przod ? tył ? zeby wlasnie nie bylo tego węzykowania itd ? ?
A czy ja napisałem że ciśnienie ma wpływ na wężykowanie? VIADERKA JUŻ TAK MAJĄ, że wężykują przy dużych prędkościach, bo mają relatywnie miękkie zawieszenie o dużych skokach i relatywnie wiotką a ciężką ramę...
Zbyt niskie ciśnienie w PRZEDNIEJ oponie ma wpływ na powstawanie i ew. pogłębianie się shimmy!

Wartości ciśnienia jak powyżej są w pełni prawidłowe!
Never ride faster, than your guardian angel can fly...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”