Wymiana napędu

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
damian
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
Marka motocykla: Honda
Model: varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Pszczółki

Re: Wymiana napędu

#31 Post autor: damian »

szuler pisze:Damian: Czytaj proszę ze zrozumieniem teksty źródłowe :) 3000 tysiące lat temu to obecnie 985 lat p.n.e a nie 3000 :)
Kurcze nie zauważyłem, że to dopiero tak mało czasu minęło. :)

A tak na poważnie to nie powinienem się tłumaczyć ale chyba za dużo pracuję i nie za bardzo przywiązuję uwagę do tak błahych szczegółów jak te 2000 brakujących lat. :)

Ale i tak dzięki za zwrócenie uwagi...

Awatar użytkownika
iwanowicz1
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 15
Rejestracja: pn lip 28, 2014 6:03 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125 xl
Rocznik: 2001
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Wymiana napędu

#32 Post autor: iwanowicz1 »

Witam miałem możliwość pokombinowania w temacie. próby zmiany zębatki z przodu na większą do v max nie powiodły się bo nie ma miejsca na jej wsadzenie. zębatka wróciła do sklepu. za to udało mi się zamiana na mniejszą z tyłu ale to tak niewiele dało że szkoda roboty. zmieniłem cały zestaw na nowy did łańcuch i zębatki zgodne z liczbą zębów jaką podaje manual i jest ok pozdrawiam.

Awatar użytkownika
karmanek
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: czw cze 02, 2016 9:11 pm
Imię: Piotr
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 125
Rocznik: 2001

Re: Wymiana napędu

#33 Post autor: karmanek »

:boss:

Awatar użytkownika
franek
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: pt wrz 13, 2019 4:59 pm
Imię: Boguś
Marka motocykla: Suzuki
Model: V-Strom 650
Rocznik: 2021
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana napędu

#34 Post autor: franek »

Sorry, że się wcinam w taką interesującą dyskusję, ale do końca nie wiem, czy zakładać nowy wątek czy odświeżać stary.

Sprawa jest taka - łańcuch na pewno muszę wymienić, ale niepokoi mnie też przednia zębatka (zdawcza). Czy ona tak powinna wyglądać? Chodzi mi o to, że jest zeszlifowana przez łańcuch z boku. Kształt zębów wydaje się być nienajgorszy - są co prawda lekko płetwą rekina, ale od strony gdzie zęby ciągną łańcuch raczej nie są zjechane.

Poczytałem teraz forum, i są wątki o luzach na wieloklinie - może ja ich nie mam, i stąd problem? Ew. tylne koło było nieustawione w osi motocykla. Tylko jak je dokładnie ustawić...

I jeszcze jedno pytanie - tylna zębatka (odbiorcza) wydaje się być ok, dlatego nie planuję jej zmieniać. Chyba, że jest jakaś złota zasada...

Moto ma 15k km, z czego 5 moje, jeżdżę raczej spokojnie (ale szybko) i ciężki też nie jestem. Martwi mnie jeszcze to, że jakieś 2-3k km temu regulowałem łańcuch, a teraz luzy miał olbrzymie...
20200625_170109~01.jpg
20200625_170109~01.jpg (291.24 KiB) Przejrzano 5727 razy
Honda Varadero 125 2003 r. -> Suzuki V-Strom 650

Awatar użytkownika
Fotom
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 210
Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
Imię: Tomasz
Marka motocykla: Honda
Model: XL125V
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice

Re: Wymiana napędu

#35 Post autor: Fotom »

Sądząc po stanie zębatki, jeszcze fabrycznej, to moto na pewno nie ma (tylko) 15kkm...
Nie, tak nie powinna wyglądać.
Jest złota zasada - wymieniasz cały napęd. Zwłaszcza tak zajechany.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1471
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Wymiana napędu

#36 Post autor: melon1968 »

W osi łańcuch to nie był. :)

Awatar użytkownika
franek
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: pt wrz 13, 2019 4:59 pm
Imię: Boguś
Marka motocykla: Suzuki
Model: V-Strom 650
Rocznik: 2021
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana napędu

#37 Post autor: franek »

Taką też decyzję, tj. co do wymiany całego napędu podjąłem. Niestety nie mogę sobie teraz przypomnieć, bo około 2-3k km temu zdejmowałem osłonę napędu, i wtedy przednia zębatka raczej wyglądała "normalnie", wydaje mi się, że bym zwrócił uwagę na takie boczne zjechanie.

W każdym razie wiem, co zrobiłem źle - łańcuch należy smarować co 300 km, oraz po deszczu, a nie co 500-1000. Przejechałem spory kawałek w deszczu, znalazłem się w środku niczego, a do najbliższego sklepu z lubrykantami miałem kolejną setkę. A słyszałem jak ten łańcuch skrzypiał, aż serce bolało. I taki jest efekt - sam jestem sobie winny.

Czy moto ma rzeczywiście 15k km - nie wiem. Tylna zębatka jest z taką boczną obręczą, podobno to jest oryginalna, i ile razy bym jej nie oglądał, to moim zdaniem była w dobrym stanie. A na pewno dużo lepszym, niż obecnie przednia. Przy czym ja laikiem jestem, to i może się nie znam.

Mam jeszcze pytanie, cyt W osi łańcuch to nie był
Rozumiem, o co chodzi, ale co mogło być przyczyną? Tylne koło nie w osi motocykla, tj. skręcone w lewo bądź prawo na śrubkach regulacji naciągu łańcucha? Jak jeden jedyny raz regulowałem naciąg łańcucha, to starałem się kręcić śrubkami "po równo", co oczywiście mi nie wyszło, bo tu się kluczyk obsunął, etc.
Ostatecznie przyłożyłem do koła długą linijkę (metrówkę), i kręcąc kołem sprawdzałem, czy łańcuch idzie cały czas równo względem tej linijki. Oczywiście test ten wykonałem też po finalnym dokręceniu śrub.
Macie na to jakieś inne pomysły? Przecież jak się daje nowy łańcuch, to nikt chyba nie liczy "30 półobrotów po obu stronach", żeby równo wyszło.

Pozdrawiam
Honda Varadero 125 2003 r. -> Suzuki V-Strom 650

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1471
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Wymiana napędu

#38 Post autor: melon1968 »

Gdzieś już pisałem jak ustawić koła w linii za pomocą listwy.
Listwa np.z profila aluminiowego(ok.2,5-3m) przykładasz do tylnego koła i najpierw musisz ustawić przednie koło równolegle do listwy.Następnie pomiary z jednej strony(odl.listwy od przedniego koła pożniej powtórka z drugiej strony.Wiadomo że przednie koło węższe. Trochę zabawy ale jak się nie ma lasera
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2020 4:43 pm przez melon1968, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
franek
Udaje motocyklistę
Posty: 176
Rejestracja: pt wrz 13, 2019 4:59 pm
Imię: Boguś
Marka motocykla: Suzuki
Model: V-Strom 650
Rocznik: 2021
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana napędu

#39 Post autor: franek »

melon1968 pisze:najpierw musisz ustawić przednie koło prostopadle do listwy
Zakładam, że chodziło o równolegle. Ale myślę, że zrozumiałem, dziękuję.
Honda Varadero 125 2003 r. -> Suzuki V-Strom 650

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1471
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Wymiana napędu

#40 Post autor: melon1968 »

franek pisze:
melon1968 pisze:najpierw musisz ustawić przednie koło prostopadle do listwy
Zakładam, że chodziło o równolegle. Ale myślę, że zrozumiałem, dziękuję.
Zmieniłem,dzięki

zeb
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 31, 2023 10:32 pm
Imię: Zeb
Marka motocykla: Honda
Model: xl 125
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Wymiana napędu

#41 Post autor: zeb »

Odgrzeję kotleta, do ustawiania zbieżności używałem dwóch łat i sprawdzałem odległość od przedniej felgi w najniższym punkcie.
Bardziej dla jakości prowadzenia niż ze względu na łańcuch.
U mnie to działa.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”