Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn paź 02, 2023 6:02 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N cze 04, 2023 6:40 pm 
Motocyklista jak się patrzy !!!
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a): 10/04/2008 o 09:21
Posty: 562
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Płeć: Nie określono
Ostatnio pisałem w wątku o akumulatorach (viewtopic.php?f=4&t=10758&p=105772#p105772), że padł mi mój 4-letni Exide. Klasycznie, zwarły się cele i zdechł totalnie, nie dając rady zasilić nawet zegarów. Oczywiście pchako do domu i ogólny smuteczek ;( .
Kupiłem nowy, tym razem ponownie Yuasa i oczywiście jak każdy świadomy Varaderowiec zaraz po zamontowaniu nowej baterii przeprowadziłem ścieżkę diagnostyczną układu ładowania. W skrócie wszystko ok - ładowanie niezależnie od obrotów nie spada poniżej 13,8 V, i dopiero solidne obciążenie różnymi odbiornikami prądu jednocześnie (długie światła, wentylator chłodnicy, manetki na full, szybkie ładowanie komórki prądem 3A i w tym momencie włączenie kierunkowskazu) powoduje spadek ładowania na 13,4-13,5 V (co i tak nie jest tragedią). Czyli wszystko ok.
Ale okazało się, że pobór prądu na wyłączonym zapłonie wynosi 0,6-0,65 mA, a serwisówka dopuszcza max 0,1 mA :down: No to szukamy gdzie sobie wycieka, najprostszy sposób, to oczywiście wyciąganie po kolei bezpieczników i patrzenie kiedy wskazanie wróci do normy. I cyk, mamy gnoja - podtrzymanie pamięci przebiegu dziennego i zegarka na postoju. Po wyjęciu odpowiedniego bezpiecznika (10 A, w skrzyneczce pod siedzeniem ten najbardziej po prawej stronie motocykla) pobór prądu spada do wartości niemierzalnych dla mojego multimetru. No ładnie, sobie myślę, pewnie przetarły się gdzieś przewody we wiązce i szukaj wiatru w polu :( Ale postanowiłem odłączyć moduł zegarów i sprawdzić wtedy, i cyk upływ niemierzalny. No i co to oznacza? Ano ni mniej ni więcej, że coś nie halo w elektronice zegarów, wiązka wypływów nie generuje, jest cała. No i zonk w sumie, bo trzeba by dobrać się do elektroniki i coś tam poszukać, ale w tej kwestii to nie posiadam żadnych umiejętności, a i schematów odpowiednich brak :thumbdown:
Oczywiście 0,65 mA to niewiele, więcej pobiera np. aktywowany alarm i jakoś ludzie z tym żyją. Dość powiedzieć, że prosta matematyka w parze z fizyką, pokazuje, ze 18 Ah akumulator wytrzyma takie obciążenie przez ponad 3 lata, więc dość długo :)) Ale niesmak pozostaje. No i jest obawa, że problem będzie się pogłębiał.
Można też wywalić ten bezpiecznik i przyzwyczaić się do tego, że zegar i przebiegi dzienne resetują się po każdym wyłączeniu zapłonu. Bo raczej kupno nowych zegarów odpada (same bebechy, czyli elektronika na tą chwilę 2 614,33 PLNów :sorry: ).
Pewnie się rozejrzę za używką ostatecznie, chyba że macie pomysł jak to ogarnąć?

_________________
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N cze 04, 2023 10:36 pm 
Sympatyk
Offline

Dołączył(a): 15/05/2013 o 22:01
Posty: 1469
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Jest dużo firm które naprawiają zegary z puszek, może tam zapytaj .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL