Forum Hondy Varadero

Forum dotyczące motocykla Honda Varadero XL1000V/XL125V oraz podróży
Teraz jest Pn lip 26, 2021 12:42 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 15, 2021 7:09 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 13/04/2017 o 15:01
Posty: 30
Lokalizacja: Myślenice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Grzegorz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 SD01
Rocznik: 1999
Szanowni !

dzisiaj zahamowałem z piskiem opony tylnego koła. Naciskając obydwa hamulce ale nożny hamulec cisnąłem na maksa.
Wiem, że w naszych motkach z systemem hamulcowym dual nie powinno się to zdarzyć.
Podejrzewam że coś się spierniczyło z zaworem PCV czy jak się on nazywa , ten z prawej strony pod zbiornikiem i nie rozdziela właściwie siły hamowania.
Czy słusznie podejrzewam ?
Motór z 1999 roku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N maja 16, 2021 6:35 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 21/04/2017 o 13:11
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Płeć: Nie określono
Imię: Robert
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2006
A skąd teoria, że hamowanie z piskiem nie jest możliwe? Przecież jak nie masz ABS to coś takiego może się zdarzyć. Przy hamowaniu w skutek działania siły bezwładności tylne koło się odciąża i jeśli cisnąłeś hamulec na maxa to mogło się zblokować. Dual wg mnie trochę to równoważy, ale przed uślizgiem nie zabezpiecza.

_________________
--
juzeppe

http://www.motowariot.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn maja 17, 2021 8:47 pm 
Rekrut
Offline

Dołączył(a): 13/04/2017 o 15:01
Posty: 30
Lokalizacja: Myślenice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Grzegorz
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000 SD01
Rocznik: 1999
Dzięki Robert !
Zanim odpowiedziałeś na moje pytanie wydumałem to samo co Ty napisałeś : skoro w późniejszych modelach zaczęto montować ABS to pewnie dochodziło do zablokowania kół i utraty przyczepności w modelach bez ABS. Twoja opinia potwierdziła tylko moje domysły. Dual to nie ABS, uważać przy hamowaniu !
Dodam, że w przerwie zimowej robiłem serwis hamulców (demontaż i czyszczenie zacisków, pompy DUAL tej przy lewym przednim zacisku, powiem że w zaworku zwrotnym tej pompy była czarna galareta a nie płyn hamulcowy, wymieniłem też klocki tylne na niebieskie Nissin-y i oczywiście płyn hamulcowy w całym układzie + odpowietrzanie), pewnie układ teraz działa tak jak powinien a dotąd tylko spowalniał motocykl i dlatego zablokowałem tył. Co by nie mówić skuteczność hamowania znacznie się poprawiła.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL