Zawieszenie przód

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
SlawekN
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2007

Zawieszenie przód

#1 Post autor: SlawekN »

Witam. Varadero 1000 ABS 2007. Pytanie, mam nadzieję, że nie głupie:) . Lagi przód, czy lekki luz jest normalny? Koło w powietrzu, ruszjąc za doły lag wzdłuż motocykla. Ewidentnie jest minimalny luz na lagach.
Znalazłem gdzieś, że to normalne. Ale wolę być pewien. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Zawieszenie przód

#2 Post autor: zalmen3 »

Nie powinno być żadnego luzu. Mały szybko zrobi się większy i prowadzenie będzie mniej pewne czy precyzyjne. Do tego może dojść do nadmiernego zużywania się części składowych lag. Możliwe, że masz do wymiany tuleje ślizgowe. Proponuję zainwestować w oryginały, akcesoryjne często nie pasują i szybko się zużywają, a podczas ich montażu przez niedopasowanie wymiarów mogą uszkodzić gniazda w goleniach. Wymieniać należy parami, zarówno w ladze (górna i dolna), jak i lewa strona i prawa.
Robota prosta, niewiele można zepsuć, a daje spokój na długi czas. Warto od razu wymienić olej i uszczelniacze.
W wersji z ABS lewa laga jest trochę bardziej skomplikowana niż prawa przez antynurka, ale spokojnie do ogarnięcia.
Możliwe też, że wyrobione są łożyska główki ramy, ale tutaj luz będzie wyczuwalny w też na samej główce. Warto żeby jedna osoba poruszała za końcówki lag a druga przyłożyła rękę do główki żeby wyczuć czy luz pochodzi stamtąd. Jeżeli tak, to z kolei będzie trzeba się zmierzyć z wymianą łożysk główki ramy.
Kwestia co jest do roboty obije się o odpowiednią diagnostykę problemu.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

SlawekN
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2007

Re: Zawieszenie przód

#3 Post autor: SlawekN »

Dzięki za odp. Też tak myślałem, luzy niedopuszczalne. Ale myślę koło wisi, lagi rozciągnie,
może i stąd luz. Części zamówione, oczywiście OEM. Zrobię oczywiście kompleksowo. Pozdrawiam.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zawieszenie przód

#4 Post autor: melon1968 »

Po złożeniu wszystkiego sprawdż luzy. :)

SlawekN
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2007

Re: Zawieszenie przód

#5 Post autor: SlawekN »

Witam. Zrobione, wszystko ok.
Ale kolejne pytanie. Czy sprężyny we wszystkich modelach powinny być gęstym zwojem w dół?
Mam 2007 rok ABS z nowymi zegarami, jeśli to pomoże określić model. Ja miałem ciasny zwój u góry w obydwu lagach. Odwróciłem je, ale mam wrażenie ,że zawias jest twardszy w normalnym cyklu pracy ( normalny asfalt z małymi nierównościami). I praktycznie nie widzę aby zawias pracował w czasie jazdy, choć czuje nierównościami na kierownicy. Natomiast przy większych nierównościach czy hamowaniu oczywiście pracuje prawidłowo.

Wiem, że na razie czerpię tylko wiedzę z forum, ale Varadero mam od nie dawna i poznaję ten motocykl. Mam nadzieję spłacić dług w przyszłości. :)

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Zawieszenie przód

#6 Post autor: zalmen3 »

Tak jak piszesz idzie gęstym zwojem w dół w obu lagach. W modelu 2007 nie ma zmian w zawieszeniu względem wersji z ABS 2004-2006.
Jeżeli jest za twardo, to możliwe, że masz jakieś akcesoryjne sprężyny, ale tego chyba tak łatwo się nie stwierdzi. Może też być nieodpowiednia ilość oleju - w lagi z ABS leje się go inaczej niż do zwykłych. Dokładnie 538 ml +/- 2,5 do prawej (lustro 103 mm od krawędzi lagi) i 511 ml +/- 2,5 do lewej (lustro 114 mm od krawędzi lagi). Po wlaniu oleju do lewej należy najpierw popompować trochę elementem tłumiącym (ten długi pręt) a potem całą rurą kilka razy, żeby olej wypełnił obie komory i dopiero wtedy mierzyć poziom lustra na wciśniętej rurze. W prawej siłą rzeczy pompujesz tylko rurą.
Jeżeli wszystko powyższe zrobiłeś dobrze to wchodzi trzecia opcja - po prostu poprzednio miałeś za miekko i teraz jest dopiero ok :whatup:
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

SlawekN
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2007

Re: Zawieszenie przód

#7 Post autor: SlawekN »

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Wszystko oczywiście zrobione jak napisałeś. Ilość i poziomy oleju oczywiście też. Faktycznie może to odczucie do stanu przed wymianą. Polatam zobaczę czy przywyknę. Człowiek zawsze po naprawie ma bardziej wyczulone zmysły czy jest ok.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Zawieszenie przód

#8 Post autor: płock1964 »

SlawekN pisze:Dzięki za rozwianie wątpliwości. Wszystko oczywiście zrobione jak napisałeś. Ilość i poziomy oleju oczywiście też. Faktycznie może to odczucie do stanu przed wymianą. Polatam zobaczę czy przywyknę. Człowiek zawsze po naprawie ma bardziej wyczulone zmysły czy jest ok.

Może zbyt gęsty olej?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

SlawekN
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 04, 2021 10:42 am
Imię: Sławek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2007

Re: Zawieszenie przód

#9 Post autor: SlawekN »

Wg zaleceń 10W.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”