Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#31 Post autor: Karlik »

Niestety okazało się, że problem jest z ryflowana końcówka wałka skrzyni biegów. Była mocno wyrobiona i nawet nowa zębatka ma duże luzy.

next22
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
Marka motocykla: honda
Model: sd01
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polichno

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#32 Post autor: next22 »

Karlik pisze:
Pytanie o pomijanie było skierowane bardziej do nexta22 "pominąć zbiornik podać paliwo do pompy z bańki ?". Też słyszałem o pomijaniu pompy paliwa, ale ciekawy jestem o co chodzi w tym teście :)
Tu na forum było ?
Zagnieciony przewód odpowietrzenia zbiornika -motorek przestawał jechać po jakimś czasie zapalał i jechał dalej
Z mojego podwórka : sitka i kraniki zapchane mułem tak ze AT powoli delikatnie jeździła gdy się odwijało zaczynała się dusić
Od czegoś benzynopodobnego gaźniki wewnątrz pokryte warstwą żywicy trudnej do umycia nawet w myjce ultradzwiękowej
Warto na początek wykluczyć drobnostki
A na wieloklin jest klej może warto spróbować
Kiedyś kleiło się tym może dziś jest coś lepszego :
Loctite Superior Metal Hysol 3478
A w sercu zawsze XL600V :)

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#33 Post autor: ADAMO16 »

Dobrze kolega pisze, zębatka na klej i robić kilometry. W AT tak się robi, działa wklejanie, a lekko afryki nie mają.
Kolego Karlik daj fote wałka, jestem ciekawy jak wyglada, że takie daje objawy.
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

Awatar użytkownika
Pegaz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
Lokalizacja: Międzyborów

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#34 Post autor: Pegaz »

Varadero na wtrysku będzie szarpać jak ma mało prądu, już kiedyś o tym pisałem. Winna może być też pompa paliwa. Mimo, że w puszce jest czysto a pompa wygląda na sprawną polecam zainwestować 4 dychy w nową i podmienić.

Żadnego klejenia zębatki, trochę luzu zawsze tam jest. Varadero to nie stara Africa.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#35 Post autor: melon1968 »

Ja już więcej nie będę zabierał głosu w tym wątku, najpierw szarpanie, później skrzynia biegów bo dwójka szarpie a teraz wałek zdawczy.
Ktoś sobie jaja robi.

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#36 Post autor: Karlik »

Ja tylko przekazuje co mówią serwisy. Luz na zębatce zdawczej może być zbiegiem okoliczności i nie być przyczyną problemów.

Dowiedziałem się również że alternator jest do regeneracji. Czy to może mieć wpływ na takie objawy, że szarpanie jest tylko na drugim biegu? Zwłaszcza w świetle tego co mówi kolega Pegaz?

Awatar użytkownika
Pegaz
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 389
Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
Imię: Paweł
Marka motocykla: Yamaha
Model: Super Tenere 1200
Lokalizacja: Międzyborów

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#37 Post autor: Pegaz »

Karlik mam nadzieję, że motocykl masz u siebie w garażu a nie u mechanika co to Ci tak diagnozuje.
Alternator to możesz sobie sam w 5 minut sprawdzić czy jest sprawny. Na forum było już dokładnie opisywane jak to zrobić.

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#38 Post autor: Karlik »

To że alternator nie jest sprawny to wiem. Poszedł do regeneracji. Pytanie czy alternator może mieć wpływ na objawy o jakich pisałem czyli, przerywanie/szarpanie w trakcie przyśpieszania tylko na drugim biegu.

Pytanie mam jeszcze a propo tematu z zębatką zdawczą, czy luz jest na niej dopuszczalny? Moja miała luz i w płaszczyźnie obrotu i góra dół. Aczkolwiek ciężko mi sobie wyobrazić że to właśnie jest przyczyną szarpania, bo ona musiałaby przeskakiwać na tym wałku. Czy to w ogóle możliwe?

Moto jest już w kolejnym serwisie, tym razem jednym z bardziej polecanych w Krakowie, więc nie mam pomysłu co aktualnie mogę dla swojej Hondy zrobić więcej =D

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#39 Post autor: Staszek1 »

Kolego. Zębatka na wałku musi mieć luz wzdłużny. Jeśli miałaby luz osiowy, na pewno byś to zuważył na zniszczonym wieloklinie wałka zdawczego. To nie może być przyczyna szarpania tylko na jednym biegu. Załącz jakieś zdjęcia. Trudno wyrokować jedynie na podstawie Twoich opisów.
Co to znaczy szarpie? Jak bardzo? Czemu tylko na drugim biegu?
Dwójka to silny bieg i pracuje w relatywnie niskim zakresie prędkości. Czy na trójce w tym zakresie obrotów (4000-6000) też szarpie? Może przy innych prędkościach obrotowych? Ja, zamiast kombinować z serwisami dziwnymi diagnozami itp. (nikt Ci tego za darmo nie robi - tak myślę) zacząłbym od wymiany pompy paliwa - pierwszy podejrzany. Koszt niewielki (pasują pompy samochodowe - było opisywane http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... C5%9Bwiece ) Robota banalna (jeśli ma się minimum pojęcia o mechanice). Pisałeś, że wymieniłeś świece. Aby na pewno na odpowiednie? Do SD02 świece irydowe IJR8B9 NGK cena 100 - 150 sztuka - teraz może i droższe. Kupowałeś i wymieniałeś sam, czy jakiś warsztat, wiesz co tam wsadzili?. Ja kiedyś przycebuliłem i kupiłem zamiennik DENSO, wymieniłem, wygrzałem i......
.... moto chodziło gorzej niż na starych. Poszarpywało przy jednostajnej jeździe. Już myślałem, że mam napęd do wymiany.
W jakim stanie masz kostki elektryczne (alternator / regulator)? Słabe ładowanie to wina alternatora, czy połączeń elektrycznych? Bo akurat to jest faktyczną bolączką tego modelu. Może mieć wpływ na opisane dolegliwości.
Na tym forum znajdziesz opisaną każdą możliwą usterkę w modelu xL1000 - 95% z nich nastąpiło po błędach serwisowy.
Nie szukaj "grubych" problemów typu skrzynia. To jest stara dobra Honda - do Hondy się nie zagląda. [:DD]
Co do zasysania "lewego" powietrza: sposób stary, nie zawsze skuteczny, ale popróbować warto.
Odpal maszynę, rozgrzej tak aby spadły obroty. Następnie popsikaj podejrzane okolice (gumowe króćce) samostartem, albo nawet plak'iem - czymś łatwo palnym. Jeśli obroty wzrosną, jest nieszczelność. Nieszczelność na wydechu też nie sprawdza się "na oko/ucho.

Nie polegaj ślepo na warsztatach, więcej wiary w siebie :isok2:
Powodzenia
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Karlik
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 19
Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
Imię: Karol
Marka motocykla: Honda
Model: XL1000
Rocznik: 2005

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#40 Post autor: Karlik »

Dzięki za tak obszerny post =)
Motocykl szarpie tylko na drugim biegu. Odczucie jest takie jakby tracił na chwile napęd. Przy innych biegach lub jednostajnej jezdzie jest wszystko jest ok.

Pompa paliwa była czysta i sprawna. Świece irydowe, nie wymieniałem osobiście, ale ustalaliśmy z mechanikiem jakie maja być i były NGK za 143 zł dokładnie.

Alternator był przytopiony, jakieś przewody gdzieś zwierały - poszedł do regeneracji. Tu mi się ewentualnie zapala lampka, że motocyklowi brakowało prądu w momencie największego obciążenia.

Mechanik sam przyznał, że w Varadero pierwszy raz spotyka się z problemem skrzynia biegów/wałek zdawczy.

Podjadę jutro do serwisu, i pogadam z chłopakami, porobię zdjęcia itp.

Dzięki wielkie panowie za tyle odpowiedzi. Mam nadzieję, że do sezonu uda się to doprowadzić do końca =D

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów

#41 Post autor: Staszek1 »

To, że pompa była czysta wcale nie oznacza, że jest sprawna.
Ale faktycznie zacznij od alternatora.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”