naciag lancucha - krok po kroku

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

naciag lancucha - krok po kroku

#1 Post autor: booros »

Czesc,

Nigdy nie naciagalem lancucha i niestety nie mam opcji zeby ktos mi to pokazal.


Czy moglby mi ktos po krotce w punktach opisac jak to sie robi.

dzieki!
Get your motor runnin'

werholt
Uczy się jeździć
Posty: 57
Rejestracja: pt gru 23, 2011 2:22 pm
Lokalizacja: Kielce

#2 Post autor: werholt »

Zaciągnij z sieci instrukcje obsługi Varadero . Tam jest dokładnie opisane (z rysunkami ) . Tak chyba najprościej .

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#3 Post autor: zzbig1 »

A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła. Ja napinam łańcuch tak by został luz 1-1,5cm choć opinii na temat luzu jest tyle ile motocyklistów . Pozdrawiam
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

zibiwaw
Rekrut
Posty: 37
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
Imię: Zbigniew
Marka motocykla: Xl 1000
Model: Sd01
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn

#4 Post autor: zibiwaw »


Awatar użytkownika
Wild Hog
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 484
Rejestracja: pn maja 24, 2010 1:22 am
Imię: Sylwek
Marka motocykla: Honda
Model: XL 1000V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Londek

#5 Post autor: Wild Hog »


I to jeszcze pokazane na Varaderce 8)
Bond. James Bond.

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#6 Post autor: adam3911 »

zzbig1 pisze:A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła. Ja napinam łańcuch tak by został luz 1-1,5cm choć opinii na temat luzu jest tyle ile motocyklistów . Pozdrawiam
Wybacz... ale taki luz to chyba w moto ze skokiem zawieszenia rzędu do 100 mm...
Jest serwisówka która to określa i nie wzięło się to z nieba lub z widzimisię jakiegoś mądraly. Nasze moto ma duży skok zawiasu i stąd bierze się duży luz łańcucha, wyobraź sobie co z nim się dzieje kiedy zawias dobija a łańcuch nie ma już luzu ( luz skraca się z pracą wachacza)
a te opinie "motocyklistów między bajki wsadz.... znam katów na sportach którzy naciągają bez luzu!!!
inna opinia urzytkownika Varadero _ naciągać z maksymalnym dopuszczalnym luzem... nie zgadzam się z nią, ale może jest w tym coś...
Serwisówka i koniec, takie moje zdanie...

Dobry
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 260
Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
Lokalizacja: Łomianki

#7 Post autor: Dobry »

zzbig1 pisze:A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła.
Luz łańcuch w Varadero powinien wynosić ok 40 mm (tak podaje serwisówka jak również w niektórych przypadkach powinna być naklejka na wachaczu z podanym luzem - ja taką mam ) i tego należy przestrzegać . Co do wykonania tego naciągu opis zzbig jest oki . Tylko pamiętaj na końcu dokręcić "ośkę "- śrubę która trzyma całe koło i wtedy sprawdż jeszcze raz naciąg lol:
troszeczkę już jeżdzę

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#8 Post autor: booros »

dzieki!
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#9 Post autor: booros »

nie moglem naciagnac lancucha bo sruba po przeciwnej stronie zebatki sie zapiekla - ta od strony zebatki bezproblemowo poszla.

zrobilem poltora obrotu z jednej strony, lancuch sie naciagnal a z drugiej w koncu zjechalem leb - nie pomoglo wd40ani inne piorunstwo.

co radzicie? zostawilem te poltora obrotu z jednej strony i skrecilem oske. w sumie nic nie szoruje i wydaje sie byc ok, ale...?

jest jakis sposob na ta srube z lbem zjechanym?
Get your motor runnin'

Wojtasso
Udaje motocyklistę
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów

#10 Post autor: Wojtasso »

Jeżeli chodzi o śrubę to naciąć ja piłką do metalu i próbować odkręcić ją stukając w ten naciety rowek śrubokrętem i młotkiem. Zawsze skutkuje ;)
Pozdrawiam
CPL(A)

kolim
Zapalony motocyklista
Posty: 797
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#11 Post autor: kolim »

Ale koło jest krzywo :)

Nie zawsze :)

Na przyszłośc spróbować rozgrzać śrubę :) i dopiero odkręcać...
A jak juź się nie uda to są dwie opcje :) jeśli masz taki śmieszny zestaw kluczy nasadkowych do zerwanych śrub... np. http://allegro.pl/yt-0603-zestaw-wykret ... 45328.html Polecam firmy Beta jest naprawdę konkretny i jakieś 50 złotych droźszy od tego ale system działania taki sam.... działa na praktycznie okrągłoj śrubie.... nasadka się wkręca coraz mocniej aź wkońcu odpuści i musi się odkręcić :)

A jeśli to nie pomoźe to zostaje jedyny sposób ale nie wiem czy zadziała jak na razie zawsze wystarczały te nakładki.... naciąć śrubę i zrobić ją na płaski śrubokręt i zastosować taki udarowy śrubokręcik http://allegro.pl/srubokret-wkretak-uda ... 27513.html
Obrazek

werholt
Uczy się jeździć
Posty: 57
Rejestracja: pt gru 23, 2011 2:22 pm
Lokalizacja: Kielce

#12 Post autor: werholt »

Wersja hard -core : dospawać dźwignię (np stary klucz) lub jeśli chce się uratować śrubę - solidną nakrętkę . W wypadku zerwania łba śruby czynność powtarzać do skutku . Gdy już nie ma czego spawać - śrubę rozwiercić i wydłubać . "Poprawić" gwint i dopasować nowa śrubę .
W sumie nawet totalnym amatorom polecam zakup spawarki - dodaje pewności siebie w każdej przepychance z metalami ..
Argument "Jak nie... etc" + sugestywne sięganie do zaworu butli z CO zmiękczy każdy metal (pomachanie szlifierką też pomaga ..)

Awatar użytkownika
zzbig1
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 211
Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

#13 Post autor: zzbig1 »

adam3911 pisze:
zzbig1 pisze:A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła. Ja napinam łańcuch tak by został luz 1-1,5cm choć opinii na temat luzu jest tyle ile motocyklistów . Pozdrawiam
Wybacz... ale taki luz to chyba w moto ze skokiem zawieszenia rzędu do 100 mm...
Jest serwisówka która to określa i nie wzięło się to z nieba lub z widzimisię jakiegoś mądraly. Nasze moto ma duży skok zawiasu i stąd bierze się duży luz łańcucha, wyobraź sobie co z nim się dzieje kiedy zawias dobija a łańcuch nie ma już luzu ( luz skraca się z pracą wachacza)
a te opinie "motocyklistów między bajki wsadz.... znam katów na sportach którzy naciągają bez luzu!!!
inna opinia urzytkownika Varadero _ naciągać z maksymalnym dopuszczalnym luzem... nie zgadzam się z nią, ale może jest w tym coś...
Serwisówka i koniec, takie moje zdanie...

Sprostowanie do oczywistej bzdury którą napisałem
Luz 1-1,5cm to ja w działkowym rowerku ustawiam a w motocyklu 2 -2,5cm co i tak jest wartością niższą od zalecanej.
Pozytywnie zakręceni mają lżej ;)

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#14 Post autor: ADAMO16 »

Odświeżę temat, na filmie naciąg ustawiany jest na centralnej stopce, koło sobie luźno "zwisa". Co w przypadku ustawiania na bocznej stopce? Łańcuch przy dobijaniu naciąga się, dobrze kombinuje? Na stopce juz jest zawias ugięty, czy 4 cm dalej obowiązuje? W afryce zawsze na centralce ustawiam.
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

Awatar użytkownika
Nuno
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 369
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
Imię: Krzysiek
Marka motocykla: Yamaha
Model: XTZ 1200 Super Tener
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Okolice Strzelina

Re: naciag lancucha - krok po kroku

#15 Post autor: Nuno »

Powinno się ustawiać na kołach, nie na centralce. Najlepiej z 20kg obciążeniem na siedzeniu.
Ale życie to życie i na centralce jest łatwiej...
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”