Podniesienie na trójkątach

Poradniki krok po kroku...
Wiadomość
Autor
rawablus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
Imię: Krzychu
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Opolskie

Podniesienie na trójkątach

#1 Post autor: rawablus »

Witam wszystkich. Od trzech tygodni jestem posiadaczem Varadero 1000. Zanim zrobi sie cieplej chciałbym kilka rzeczy porobic więc mam pytanie odnośnie podniesienia wiadra na trójkątach. Poprzedni właściciel obniżył moto pod siebie a ja z racji tego , że mam prawie dwa metry chciałbym honde podnieść. Przy zakupie dostałem oryginalny zestaw który ma troch podniesć moto. Czy jak postawie moto na stopce centralnej bede w stanie to zrobić samemu czy napotkam jakieś problemy ?

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Podniesienie na trójkątach

#2 Post autor: zalmen3 »

Trzeba będzie zdemontować tylko koło i będziesz miał dostęp do trójkąta. Nie będzie może super wygodnie, ale spokojnie dasz radę. Ja w zeszłym roku w ten sposób (na stopce centralnej) wymieniłem łożyska wahacza i amortyzator.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

rawablus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
Imię: Krzychu
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Opolskie

Re: Podniesienie na trójkątach

#3 Post autor: rawablus »

Dzieki panie kolego za szybką odpowiedz. Teraz szybko po piwko i do garażu :isok:

rawablus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
Imię: Krzychu
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Opolskie

Re: Podniesienie na trójkątach

#4 Post autor: rawablus »

I jeszcze tak na marginesie. Czy jest to prawda że po podniesieniu bądz opuszczeniu moto na trójkątach trzeba też ustawić kąt przedniego zawieszenia ? Takie info dostałem jakiś czas temu od goscia który jezdził wiaderkiem swojego czasu. Prawda to ??

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Podniesienie na trójkątach

#5 Post autor: zalmen3 »

Na moje, to w przednim zawieszeniu nie ma nic do ustawiania. Rozbierałem je przynajmniej kilkanaście razy i o niczym takim mi nie wiadomo.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

Re: Podniesienie na trójkątach

#6 Post autor: adam3911 »

zalmen3 pisze:Trzeba będzie zdemontować tylko koło i będziesz miał dostęp do trójkąta. Nie będzie może super wygodnie, ale spokojnie dasz radę. Ja w zeszłym roku w ten sposób (na stopce centralnej) wymieniłem łożyska wahacza i amortyzator.
Nie trzeba demontować koła. Ale trzeba coś pod nie podłożyć, po odkręceniu trójkątów koło opadnie

rawablus
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 20
Rejestracja: pt sie 20, 2021 10:37 am
Imię: Krzychu
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Opolskie

Re: Podniesienie na trójkątach

#7 Post autor: rawablus »

Dzieki panowie za info. Jutro biore sie do roboty. Pozdro ;)

zibiwaw
Rekrut
Posty: 37
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
Imię: Zbigniew
Marka motocykla: Xl 1000
Model: Sd01
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn

Re: Podniesienie na trójkątach

#8 Post autor: zibiwaw »

Potwierdzam nie trzeba ściągnąć koła, jeżeli założysz trójkąty od Varadero Sd01 będzie wyżej :)

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Podniesienie na trójkątach

#9 Post autor: melon1968 »

rawablus pisze:Witam wszystkich. Od trzech tygodni jestem posiadaczem Varadero 1000. Zanim zrobi sie cieplej chciałbym kilka rzeczy porobic więc mam pytanie odnośnie podniesienia wiadra na trójkątach. Poprzedni właściciel obniżył moto pod siebie a ja z racji tego , że mam prawie dwa metry chciałbym honde podnieść. Przy zakupie dostałem oryginalny zestaw który ma troch podniesć moto. Czy jak postawie moto na stopce centralnej bede w stanie to zrobić samemu czy napotkam jakieś problemy ?
Odkręcasz śruby przy trójkątach i nic więcej. Jeśli stopka boczna była skracana to masz problem.

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Podniesienie na trójkątach

#10 Post autor: zalmen3 »

No widzicie Panowie, jak to się człowiek całe życie uczy... ja odkręcałem koło ;D Może dlatego, że i tak wywalałem całe zawieszenie i po prostu nie pomyślałem, że trójkąty są dostępne bez zdejmowania koła. Mea culpa :down:
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Podniesienie na trójkątach

#11 Post autor: melon1968 »

To ma też dobre strony, wahacz jest dużo lżejszy, można sprawdzić stan łożysk i uszczelniaczy. :)

Awatar użytkownika
Staszek1
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 605
Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
Imię: Staszek
Marka motocykla: KTM
Model: 1090 ADV R
Rocznik: 2018
Lokalizacja: Milanówek

Re: Podniesienie na trójkątach

#12 Post autor: Staszek1 »

rawablus pisze:I jeszcze tak na marginesie. Czy jest to prawda że po podniesieniu bądz opuszczeniu moto na trójkątach trzeba też ustawić kąt przedniego zawieszenia ? Takie info dostałem jakiś czas temu od goscia który jezdził wiaderkiem swojego czasu. Prawda to ??
W zasadzie jedynym możliwym sposobem zmiany kąta przedniego zawieszenia jest wypuszczenie lag ponad górną półkę. Jeśli ktoś obniżał tylny zawias, to może i opuścił na przednim. To widać "gołym" okiem. Swoją drogą to ciekawe, czy nieznaczna zmiana osadzenia lag (dajmy na to 3 cm) spowodowałaby znaczące zmiany w geometrii i przekładałaby się na prowadzenie?
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)

Awatar użytkownika
Bayboos
Uczy się jeździć
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
Imię: Mirosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000XL
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polska

Re: Podniesienie na trójkątach

#13 Post autor: Bayboos »

Staszek1 pisze: W zasadzie jedynym możliwym sposobem zmiany kąta przedniego zawieszenia jest wypuszczenie lag ponad górną półkę. Jeśli ktoś obniżał tylny zawias, to może i opuścił na przednim. To widać "gołym" okiem. Swoją drogą to ciekawe, czy nieznaczna zmiana osadzenia lag (dajmy na to 3 cm) spowodowałaby znaczące zmiany w geometrii i przekładałaby się na prowadzenie?
Prawdę powiedziawszy obniżenie samego tyłu jest de facto zmianą geometrii przedniego zawieszenia. Tylko obniżenie obu elementów zawieszenia o tą samą wartość pozwala zachować kąty geometrii; ale też nie pozostaje całkowicie bez wpływu na charakter pracy zawieszenia - zarówno przez zmianę geometrii pracy wahacza (czego się nie da za bardzo uniknąć), jak i przez zmniejszenie rozstawu osi (głównie dlatego że przednie koło ląduje bliżej środka ciężkości).

Zmiany oczywiście nie są jakieś gigantyczne, z rowerowego jednak doświadczenia spodziewał bym się że samo obniżenie tyłu bardziej się odbije na stabilności i sterowności (kąt główki ramy to parametr dość "wrażliwy") niż "obniżenie równoległe". Przy czym to "odbicie" nie musi być wadą - zwiększenie kąta główki ramy (które następuje w wyniku obniżenia tyłu) zwiększa stabilność jazdy "na wprost", zmniejszając jednocześnie sterowność. Niektórym może się to podobać, innym nie musi. Większość natomiast zapewne tego nie zauważy; a nawet jeśli, to skala zmian nie powinna być jakoś szczególnie trudna do opanowania.
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Podniesienie na trójkątach

#14 Post autor: melon1968 »

A to ciekawe. Zdejmij owiewki co byś miał gołą ramę, zawias i z boku spójrz czy przy wpuszczaniu lag w półkę zmienia się kąt główki.

Awatar użytkownika
Bayboos
Uczy się jeździć
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
Imię: Mirosław
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000XL
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Polska

Re: Podniesienie na trójkątach

#15 Post autor: Bayboos »

Nie bardzo wiem co kolega próbuje przekazać. Zmiana kąta przy opuszczeniu przedniego zawieszenia o kilka cm będzie w zasadzie niezauważalna gołym okiem, więc sugestia "Zdejmij owiewki co byś miał gołą ramę" ma tyle sensu co próba zmierzenia pojemności basenu szklanką. Ale kąt się zmieni, co łatwo można wykazać przez "przesadzenie" - jak zdejmiesz lagi całkowicie i położysz motor na ziemi to zmiana powinna być już dość widoczna; a jak sobie wyobrazisz że ramę z silnikiem można obniżyć poniżej "podłogi" (albo wykopiesz dołek) tak aby to główką ramy dotknąć ziemi, to wszystko będzie oczywiste. Więc tak, "przy wpuszczaniu lag w półkę" kąt główki się zmieni. Nie jest to duża zmiana, ale jest.
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”