Hamulce - czy można odłączyć..?

Tematy dotyczące przeróbek oraz zmian parametrów motocykla.
Wiadomość
Autor
melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#16 Post autor: melon1968 »

Normalnie idzie 10W.Na utwardzenie możesz spróbować 15W oczywiście syntetyk.

Grzegorz 12
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#17 Post autor: Grzegorz 12 »

Witam sory że tak długo ale byłem jeszcze coś pośmigać . Co do oleju to ja wlałem 20 i jestem zadowolony miej nurkuje .A jak jadę na wyprawę w 2 osoby i 3 kufry czy solo to bardzo pewnie w zakrętach a jaszcze lepiej na nierównych pozdrawiam Grzegorz

HOPKINS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 02, 2015 8:22 am
Imię: Tomek
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DR 800
Rocznik: 1991

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#18 Post autor: HOPKINS »

Też jestem zainteresowany wywaleniem CBS. Może jakiś opis krok po kroku

Awatar użytkownika
ADAMO16
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 407
Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero SD02
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Tychy

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#19 Post autor: ADAMO16 »

Koledzy nie rozumie jednego, jaki jest sens kupowania motocykla z CBS, a potem jego wywalanie? Pozbywacie się CBS do jazdy w terenie, nie lepiej kupić motocykl który bardziej nadaje sie do tego celu? No chyba że się myle, to prosze mi to wytłumaczyć. :)
Varadero XL 1000 juz jest :)
Africa Twin byla :-(

Awatar użytkownika
Riczi
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 266
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
Imię: Riczi
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000V
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#20 Post autor: Riczi »

Adamo16 to że CBS jet w Viadrze nie oznacza, że kupujemy ten motocykl z tego powodu ;)
Dla jednych ten system jest zaletą, a dla drugich wadą.
Mnie osobiście nie odpowiada i wolałbym sam móc regulować siłę hamowania na obu kolach.
Gdybym jeździł wyłącznie po czarnym to ABS i CBS mogłyby być atutem, ale teraz jednak
ten system powoduje , że czuje się często niepewnie i nie mam pełnej kontroli nad sprzetem

HOPKINS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 02, 2015 8:22 am
Imię: Tomek
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DR 800
Rocznik: 1991

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#21 Post autor: HOPKINS »

Dokładnie tak jak pisze Riczi. Nic do systemu nie mam. Varadero ma inne rzeczy które mi się podobają. Miałem kupować KTM 950. Silnik rewelka,hamulce,zawias tylko że trapią go pierdoły a i 990 nie jest wiele lepsza. Może CBS skraca drogę itp ale już jakoś się przyzwyczaiłem do operowania dwoma hamulcami. Lubię przy przerzucaniu moto w zakrętu w zakręt użyć samego tyłu a tu mi się przód włącza i automatycznie zaczyna zacieśniać zakręt a nie przerzucać moto. Druga sprawa to chce urwać trochę wagi z moto. Grzegorz12 pisał że cały system waży z 7 kilo. Do tego dorzucę lekkie wydechy i kolejne 7 kilo będzie do przodu. Niby nie dużo ale zbliża nas to do 200 kg w suchym więc +. Przede wszystkim prostota systemu a że chce jechać tam gdzie nie tylko są asfalty to jest ważne dla mnie

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1485
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#22 Post autor: melon1968 »

Ktoś kto nie jeździł sportowym moto nie zrozumie dohamywania w zakręcie i jaka jest różnica.W zimie zastanowię się czy nie zrobić przeróbki

HOPKINS
Dzień dobry jestem tu nowy.
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 02, 2015 8:22 am
Imię: Tomek
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DR 800
Rocznik: 1991

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#23 Post autor: HOPKINS »

Melon widzę że mnie rozumiesz. Ciekawi mnie czy faktycznie trzeba rozwiercać te zaciski. Z tego co rozumiem to hamując hamulcem przednim to w dwóch przednich zaciskach działają po 2 zewnętrzne tłoczki i jeden tłoczek z tyłu. Hamując nożnym hamuje cały tył i po jednym środkowym tłoczku. Czyli wyrzucając całą tą infrastrukturę i dając stalowy oplot na przód od pompy do zacisków nadal będą hamować po 2 tłoczki w każdym zacisku a tył 2 tłoczki naciskając nożną dzwignię. W lagi i tak daje sprężyny i olej 15W więc nie powinno być źle z nurkowaniem. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi

Grzegorz 12
Rekrut
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#24 Post autor: Grzegorz 12 »

HOPKINS pisze:Dokładnie tak jak pisze Riczi. Nic do systemu nie mam. Varadero ma inne rzeczy które mi się podobają. Miałem kupować KTM 950. Silnik rewelka,hamulce,zawias tylko że trapią go pierdoły a i 990 nie jest wiele lepsza. Może CBS skraca drogę itp ale już jakoś się przyzwyczaiłem do operowania dwoma hamulcami. Lubię przy przerzucaniu moto w zakrętu w zakręt użyć samego tyłu a tu mi się przód włącza i automatycznie zaczyna zacieśniać zakręt a nie przerzucać moto. Druga sprawa to chce urwać trochę wagi z moto. Grzegorz12 pisał że cały system waży z 7 kilo. Do tego dorzucę lekkie wydechy i kolejne 7 kilo będzie do przodu. Niby nie dużo ale zbliża nas to do 200 kg w suchym więc +. Przede wszystkim prostota systemu a że chce jechać tam gdzie nie tylko są asfalty to jest ważne dla mnie
A apropo diety prosty patent . Polecam bardzo mocna bateria litowo jonowa żadnych strat energi po żimie bez ładowania a waga mówi sama za siebie
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Plus zębatka alu i dystanse dorobione z utwardzonego alu

A co do zacisków to żeby działały poprawnie trzeba nawiercić komorę w miejscu jak kanalika który idzie od tłoczka obok bo jak nie to będzie kontrować klocek i będzie działać połowa zacisku i połowa klocka w nacisku trzeba dobrze wymierzyć by trafić w kanalik by płyn dotarł do całości robótka na żimowe wieczory pozdrawiam Grzegorz

Korzystamy z opcji edytuj, a nie piszemy kolejno 5 postów!

Awatar użytkownika
rondelfranka
Udaje motocyklistę
Posty: 126
Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
Imię: waldek
Marka motocykla: honda
Model: varadero 1000
Rocznik: 2002
Lokalizacja: lubań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#25 Post autor: rondelfranka »

james pisze:
Riczi pisze:Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
Polecam zimą przejrzeć układ hamulcowy (CBS), zarówno drożność przewodów, stan pompy CBS jak i zaworka proporcjonalnego. Ja po zakupie Varadero miałem taką sytuację jak opisujesz; tył po prostu nie hamował gdy wciskałem klamkę - w pompce duala była "czarna kasza" (bo tak to wyglądało), a w przewodach jakaś żółta ciecz...
Ja mam właśnie taki problem jak wyżej , zaznaczone na czerwono , jeszcze sie za to nie brałem , ale może już ktoś walczył z tym problemem i coś wie na ten temat oszczędziło by mi to wgryzania się w temat. Chce żeby działało jak w orginale

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#26 Post autor: vaaks »

Po przetarciu się wężyka do tylnego zacisku o oponę, zapowietrzył się CBS. Oczywiście po wymianie wężyka, zalaniu płynem próbowałem odpowietrzyć układ. Długo się z tym bawiłem z marnym skutkiem. Dopiero fachowiec odpowietrzył po dość długiej operacji, a problem polegał na tym, że trzeba w odpowiedniej kolejności odpowietrzać zaciski i wcale nie działa to tak jak robi się w aucie.
A więc wizyta u dobrego mechanika motocyklowego i układ będzie sprawny. Mechanik z ZG.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
rondelfranka
Udaje motocyklistę
Posty: 126
Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
Imię: waldek
Marka motocykla: honda
Model: varadero 1000
Rocznik: 2002
Lokalizacja: lubań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#27 Post autor: rondelfranka »

To już coś , warto było zapytać , z chęcią wysłucham innych opcji .

kapłem się że coś nie teges jak założyłem zentralke i przy okazji zmieniałem gumke , i dla zabawy nacisnąłem klame hamulca ręcznego a tu nic , zero reakcji na tylnym kole . Motor przytaskany z niemiec , czyżby niemiaszki grzebali coś przy heblach .

Awatar użytkownika
vaaks
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 679
Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
Imię: Władysław
Marka motocykla: SUZUKI
Model: DL 650
Rocznik: 2017
Lokalizacja: PWL

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#28 Post autor: vaaks »

rondelfranka pisze:
nacisnąłem klame hamulca ręcznego a tu nic , zero reakcji na tylnym kole .
i tak powinno być. Klamka uruchamia tylny hamulec tylko podczas jazdy gdy nastąpi nacisk lagi na tłoczek w cylinderku przy lewym przednim zacisku (zapomniałem nazwy tego ustrojstwa ;D chyba pompa CBS ). W zależności od siły tego nacisku odpowiednia siła hamowania pojawia się na tylnym kole.
Niech mnie ktoś poprawi jak nieprecyzyjnie to opisałem. :sorry:

http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=8087
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------

Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250

Awatar użytkownika
rondelfranka
Udaje motocyklistę
Posty: 126
Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
Imię: waldek
Marka motocykla: honda
Model: varadero 1000
Rocznik: 2002
Lokalizacja: lubań

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#29 Post autor: rondelfranka »

Warto było zapytać a nie od razu atakować maszynę narzędziami , nawet nie wiedziałem że mam tak inteligentną maszynę , chociaż podejrzewałem że coś takiego może byc.

Wielkie Dzięki Kolego "Waaks" za sensowną podpowiedz , pochyle się teraz nad tematem

wentyl
Uczy się jeździć
Posty: 95
Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
Imię: Bartas
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero 1000
Rocznik: 1999
Lokalizacja: PRA / PZ

Re: Hamulce - czy można odłączyć..?

#30 Post autor: wentyl »

odgrzewam kotleta....
czy po odłączeniu zasilania w płyn i tylnych zacisków od pompy CBS, pompa bedzie miała luzy, które będą "dzwonić" podczas jazdy lub wpłynie to na hamowanie przodem ?
czy konieczne jest robienie pompy na sztywno, poprzez np. dorobienie nowego jarzma zacisku ?
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”