Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Cześć kolego w twoim Viaderku jest już inna pompa paliwa więc juz nie musisz o tym myślec pozdrawiam
- ostry4td
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: pn lip 11, 2016 7:00 pm
- Imię: Michał
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Białystok
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Dzięki, juz sie zastanawiałem gdzie znajduje sie ona w moim moto pozdrawiam
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Wielka bańka obok filtra oleju.ostry4td pisze:Dzięki, juz sie zastanawiałem gdzie znajduje sie ona w moim moto pozdrawiam
- atego815
- Uczy się jeździć
- Posty: 85
- Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:21 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: 1000 SD1
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczólki k/Gdanska
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Prze sezonem postanowiłem, obok innych operacji, zobaczyć co tam w pompie paliwa...
A tam styki na ostatnich nogach !
Prawdopodobnie niebawem gdzieś bym stanął.
Sugeruję popaczać też u siebie, względnie wymienić i zabezpieczyć opisanym sposobem.
A tam styki na ostatnich nogach !
Prawdopodobnie niebawem gdzieś bym stanął.
Sugeruję popaczać też u siebie, względnie wymienić i zabezpieczyć opisanym sposobem.
- Załączniki
-
- 20170319_123844_HDR.jpg (205.49 KiB) Przejrzano 10467 razy
Gdy jeżdżę, to myślę...Boję się myśleć, co będzie gdy przestanę...
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
No warto tam zobaczyć jak wygląda,ale ja poczekam na pierwsze objawy przerabiałem już ten temat w poprzednim Viaderku a teraz na czarną godzine pod siedzeniem kawałek rurki w kształcie U żeby ominąć pompe w krytycznej sytuacji pozdrowionka
- atego815
- Uczy się jeździć
- Posty: 85
- Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:21 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: 1000 SD1
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczólki k/Gdanska
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
I wtedy bańka z paliwem na plecach, żeby grawitacyjnie?
Gdy jeżdżę, to myślę...Boję się myśleć, co będzie gdy przestanę...
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
HAHA spoko jak zalejesz do pełna to na 100 km starcza spokojnie,jadąc przepisowo tak więc patent sprawdzony
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz mar 24, 2019 8:35 pm
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Wyry
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Witam,
Jakby kogoś interesowało. Zabezpieczyłem styki w swoim Varadero przekaźnikiem SSR zamiast mechanicznego.
Zmieniłem też sposób podłączenia pompy. Zamiast do stycznika pompy podłączyłem do zapłonu (czerwona kostka pod lewą owiewką, biało czarny kabel). Zrobiłem to bo zauważyłem że przy kręceniu rozrusznikiem, napięcie na oryginalnym obwodzie spada na tyle, że pompa nie ma siły ścisnąć sprężyny i nie wykonuje pełnego cyklu (można wyczuć ręką). Miałem to też w VFR (i kolega również), że za cholerę nie dało się jej odpalić po zimie. Trzeba było napompować do gaźników przez podłączenie pompy na krótko. Ułatwia to też diagnostykę, i rozruch motocykla po braku paliwa. Wadą jest to, że przy wywrotce pompa będzie pompować aż do wyłączenia zapłonu mimo że silnik się nie kręci.
Schemat podłączenia jest też trochę inny. Dołożyłem diodę (wygaszanie przepięć) i połączenia są tak zrobione, że przy awarii przekaźnika można go pominąć (raczej rzadkość). Nie dawałem radiatora. Już mi chce mi się rozkręcać pompy w tym sezonie, ale diodę lepiej dać bezpośrednio przy cewce. Skuteczniej by działała. W załączniku parę zdjęć.
Pozdrawiam.
Jakby kogoś interesowało. Zabezpieczyłem styki w swoim Varadero przekaźnikiem SSR zamiast mechanicznego.
Zmieniłem też sposób podłączenia pompy. Zamiast do stycznika pompy podłączyłem do zapłonu (czerwona kostka pod lewą owiewką, biało czarny kabel). Zrobiłem to bo zauważyłem że przy kręceniu rozrusznikiem, napięcie na oryginalnym obwodzie spada na tyle, że pompa nie ma siły ścisnąć sprężyny i nie wykonuje pełnego cyklu (można wyczuć ręką). Miałem to też w VFR (i kolega również), że za cholerę nie dało się jej odpalić po zimie. Trzeba było napompować do gaźników przez podłączenie pompy na krótko. Ułatwia to też diagnostykę, i rozruch motocykla po braku paliwa. Wadą jest to, że przy wywrotce pompa będzie pompować aż do wyłączenia zapłonu mimo że silnik się nie kręci.
Schemat podłączenia jest też trochę inny. Dołożyłem diodę (wygaszanie przepięć) i połączenia są tak zrobione, że przy awarii przekaźnika można go pominąć (raczej rzadkość). Nie dawałem radiatora. Już mi chce mi się rozkręcać pompy w tym sezonie, ale diodę lepiej dać bezpośrednio przy cewce. Skuteczniej by działała. W załączniku parę zdjęć.
Pozdrawiam.
- Załączniki
-
- Schemat
- clipimage.jpg (72.6 KiB) Przejrzano 9171 razy
-
- IMG_20190330_163544 (Mały).jpg (81.82 KiB) Przejrzano 9171 razy
-
- IMG_20190330_152059 (Mały).jpg (94.19 KiB) Przejrzano 9171 razy
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: pt lis 22, 2013 9:31 pm
- Imię: Daniel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Sztutowo
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
POMPA POMPKA PALIWA UNIWERSALNA 0,2 BAR 92L/h dostępna na allegro za około 70 złociszy .Taka alternatywa dla palących się styków,bardzo niski pobór prądu. Działa bez awarii od kilku lat.
- Załączniki
-
- pompka paliwa 0,2 bara.jpg (64.54 KiB) Przejrzano 9123 razy
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: sob lut 09, 2019 9:43 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 1999
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Ja już jestem po przeróbce pompy, wkrótce test czy działa...
- Załączniki
-
- IMAG0515.jpg (365.89 KiB) Przejrzano 8419 razy
-
- IMAG0514.jpg (436.54 KiB) Przejrzano 8419 razy
-
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 16, 2019 11:57 am
- Imię: Irek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Daniel czy na stykach starej pompy jest normalnie podawane 12V?
Ja to mierzyłem i koło 6V chodzi....
Skąd złapać prąd do tej pompy która ty zapioles...?
Ja to mierzyłem i koło 6V chodzi....
Skąd złapać prąd do tej pompy która ty zapioles...?