Witam serdecznie Forumowiczów.
Nurtuje mnie temat dysz głównych w gaźnikach modelu sd 1. Czytałem kilka tematów na forum, jednakże nie znalazłem odpowiedzi na pytanie.
Podczas czyszczenia gaźników ustaliłem że mam fabryczne dysze przez co nie dziwi mnie że moto pali ok 10 litrów przy normalnej jeździe.
Była podobno akcja serwisowa gdzie wymieniano dysze główne na mniejsze. Nie interesuje mnie jazda sportowa tylko zwykła przelotowa do pracy i turystyka zatem mocy i tak będzie zapas.
O wymianie zębatki czytałem i rzeczywiście jest to rozwiązanie na brak 6 biegu.
Pytanie zatem do osób zorientowanych w temacie o wymiary mniejszych dysz, które były montowane przez serwis hondy ?
Wiadomo że są dwa różne wymiary dla przedniego i tylnego gaźnika.
Widziałem na allegro że są dostępne dysze główne w dużym wachlarzu rozmiarów.
Czy ktoś z forum posiada info jakie rozmiary dysz montował serwis Hondy żeby zoptymalizować to spalanie ???
Gaźniki, dysze główne,spalanie.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 07, 2021 1:17 pm
- Imię: Sebastian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero sd1
- Rocznik: 1999
- ArturNtv
- Sympatyk Weteran
- Posty: 214
- Rejestracja: ndz paź 18, 2015 12:24 am
- Imię: Artur
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Gaźniki, dysze główne,spalanie.
Hmmm, moj egzemplarz przy normalnej jezdzie spalał 6 litrów. Rocznik 99. Nic nie zmieniane w gaznikach ani zebatkach.
Ponizej informacja od Bogdana, ktory przejechal Viaderkiem gaznikowym ponad 300 000km:
Spalanie : oszczędne (jazda zgodnie z przepisami + 30% przekroczenia ) 5,6 - 6.6 L/100 km, na autostradzie, jazda agresywna 7 - 9 L/100 km.
Ponizej informacja od Bogdana, ktory przejechal Viaderkiem gaznikowym ponad 300 000km:
Spalanie : oszczędne (jazda zgodnie z przepisami + 30% przekroczenia ) 5,6 - 6.6 L/100 km, na autostradzie, jazda agresywna 7 - 9 L/100 km.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: sob lut 09, 2019 9:43 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 1999
Re: Gaźniki, dysze główne,spalanie.
U mnie tak samo dysze oryginalne, spalanie w granicy 6-6.5 litra, maksymalnie około 8 litrów. Może ssanie u ciebie się nie wyłącza całkowicie? Oryginalne dysze przód 168, tył 170.
- mack1310
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 460
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL / PC 800
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Jarosław
Re: Gaźniki, dysze główne,spalanie.
U mnie tak jak u przedmówców. Sześć do sześć i pół litra. Max przy głupawce 8,5litra...
Z pełnym bagażem i plecaczkiem 7.
Więc synchronizacja gaźników, kontrola filtra powietrza plus nowe świeczki i nawijać kilometry na koła.
Pamiętaj nie ma co poprawiać Pana Hondy.
Z pełnym bagażem i plecaczkiem 7.
Więc synchronizacja gaźników, kontrola filtra powietrza plus nowe świeczki i nawijać kilometry na koła.
Pamiętaj nie ma co poprawiać Pana Hondy.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Gaźniki, dysze główne,spalanie.
Żeby zmniejszyć spalanie w SD01 zakłada się dynojety gdzie w zestawie masz trzy rodzaje dysz i regulowaną iglicę. Spalanie spada o ok.litr-półtora/100km.Przetestowane przez kolegę a moc zostaje ta sama.Tanio nie jest, coś koło trzech stów.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 07, 2021 1:17 pm
- Imię: Sebastian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero sd1
- Rocznik: 1999
Re: Gaźniki, dysze główne,spalanie.
Dziękuję za informacje.
Świece i filtr powietrza mam wymienione.
Gaźniki czyściłem, wymieniłem zaworki i uszczelki. Nie przywiązałem wagi do regulacji pływaków, ustawienia czujnika TPS a synchro było zrobione na szybko. Nie pamiętam jak były ustawione iglicę więc muszę to jeszcze raz robić.
Czy zatem pływaki się jakoś ustawia ?
Śrubki regulacji składu mieszanki fabrycznie na ile obrotów macie ustawione ?
Rezystancje TPS ktoś wklejał na forum to znajdę.
Iglice spróbuje dać max na dół i synchro.
Acha no i to ssanie sprawdzę bo niby byłem pewny że trzymają gumki ale może robią psikusa.
Jestem ciekaw czy coś pomoże.
Zastanawiało mnie jeszcze dlaczego jak zalałem pod korek to paliwo z gaźników przelewało i wężykiem na dół wypluwał. Zaworki nowe więc może któryś pływak źle ustawiony. Przy 2/3 zbiornika nic nie wycieka.
Świece i filtr powietrza mam wymienione.
Gaźniki czyściłem, wymieniłem zaworki i uszczelki. Nie przywiązałem wagi do regulacji pływaków, ustawienia czujnika TPS a synchro było zrobione na szybko. Nie pamiętam jak były ustawione iglicę więc muszę to jeszcze raz robić.
Czy zatem pływaki się jakoś ustawia ?
Śrubki regulacji składu mieszanki fabrycznie na ile obrotów macie ustawione ?
Rezystancje TPS ktoś wklejał na forum to znajdę.
Iglice spróbuje dać max na dół i synchro.
Acha no i to ssanie sprawdzę bo niby byłem pewny że trzymają gumki ale może robią psikusa.
Jestem ciekaw czy coś pomoże.
Zastanawiało mnie jeszcze dlaczego jak zalałem pod korek to paliwo z gaźników przelewało i wężykiem na dół wypluwał. Zaworki nowe więc może któryś pływak źle ustawiony. Przy 2/3 zbiornika nic nie wycieka.