pompa paliwa
pompa paliwa
moze ktos sie orientuje gdzie i jak mozna naprawic uszkodzoną pompe paliwa do varadero 99-02 ??????
pompa paliwa Varadero
Witam ! Proszę o namiar na jakiegoś szpeca-elektryka, który mógłby zreperować mi platynki-przerywacze w pompie. Będę wdzięczny za odpowiedź bo jakoś nie uśmiecha mi się zakup nowej. Pozdrawiam
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: pn wrz 15, 2008 9:17 pm
- Lokalizacja: orzysz
Re: pompa paliwa Varadero
Z racji nadejścia jesieni nastał czas kręcenia (przy piwie) przy moto.no i okazało się że pompa paliwa dycha ostatkiem sił.znam kilka wersji wybrnięcia z tej mało komforyowej sytuacji. a więc abu nowa pompa (boli),regeneracja (boli i nie do końca wiadomo jak zrobione), ja pewnie zamontuję podciśnieniową mikuni i zapomnę o pompie w viaderku a i koszty 300-400,w zależności na ile piw jest zapotrzebowanie
dyplomacja to sztuka mówienia sp...j tak by rozmówca poczuł radość z powodu oczekującej go podróży.
W moim viadrze dają się już odczuć pierwsze oznaki zbliżającego się końca żywota pompy paliwa. Czas się zmierzyć z problemem.
Chyba zdecyduje się na mikuni albo na dellorto.
MarekM wygrzebał kiedyś na forum międzynarodowym coś takiego:
Dellorto
52 eur to nie majątek
Chyba zdecyduje się na mikuni albo na dellorto.
MarekM wygrzebał kiedyś na forum międzynarodowym coś takiego:
Dellorto
52 eur to nie majątek

nieaktualne
- lord wiader
- Uczy się jeździć
- Posty: 77
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
- Lokalizacja: Józefosław
jak poszła wymiana styków?borys pisze:a co styki poszły? Ja dziś swoją odebrałem od elektryka była jeszcze na chodzie ale niebawem powiedziałaby dośc. Okazało się że można wymienic styki więc głowa do góry wszyscy posiadacze starego modelu. jutro zamontuję więc powiem co i jak
ja przymierzam się do swojej. skąd brać styki?
pozdrawiam
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V
Varadero XL 1000V
Trzeba się wybrać do sklepu z częściami elektronicznymi i popatrzeć na przekaźniki 12 lub 24V voltowe. Szukać tych z jak największymi (najwyższymi) stykami.
U mnie zadziałał podobny do tego:
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... e%3D2%2C20
G2R-1-E-12VDC Przekaźnik SPDT 16A/250VAC, cewka 12VDC
UWAGA: Starać się nie uszkodzić powierzchni styku, nie szlifować nie zaciskać kombinerkami. Styk który zamontujemy powinien być idealnie gładki. Zwiększy to żywotność rozwiązania.
U mnie zadziałał podobny do tego:
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... e%3D2%2C20
G2R-1-E-12VDC Przekaźnik SPDT 16A/250VAC, cewka 12VDC
UWAGA: Starać się nie uszkodzić powierzchni styku, nie szlifować nie zaciskać kombinerkami. Styk który zamontujemy powinien być idealnie gładki. Zwiększy to żywotność rozwiązania.
mozna dać do regeneracji.
Na sąsiednim forum mozna poszukać kto to robi.
Ja wymieniłem na moduł elektroniczny. 150 zł załatwia sprawe.
Z pompą MIKUNI też nie jest tak rózowo !
Znam takich którzy chwalą..ale i takiego który przeklina pomysł jej załozenia
Można też kupić samą kopułkę ...jest na forum AT człowiek który to sprowadza.
Z zakuwaniem styków to tez nie taka b€łka z masłem....o ile jakoś się da na tej dolnej "szynie" to nie widzę nabijania styków na tej wiotkiej jak papier blaszce.
Dokładny schemat macie
http://faq.africatwin.com.pl/Pompa_pali ... _-_naprawa
Pompy AT/Varadero chyba sa identyczne.
Na sąsiednim forum mozna poszukać kto to robi.
Ja wymieniłem na moduł elektroniczny. 150 zł załatwia sprawe.
Z pompą MIKUNI też nie jest tak rózowo !
Znam takich którzy chwalą..ale i takiego który przeklina pomysł jej załozenia
Można też kupić samą kopułkę ...jest na forum AT człowiek który to sprowadza.
Z zakuwaniem styków to tez nie taka b€łka z masłem....o ile jakoś się da na tej dolnej "szynie" to nie widzę nabijania styków na tej wiotkiej jak papier blaszce.
Dokładny schemat macie
http://faq.africatwin.com.pl/Pompa_pali ... _-_naprawa
Pompy AT/Varadero chyba sa identyczne.
Królowa jest tylko jedna - XRV-750
- lord wiader
- Uczy się jeździć
- Posty: 77
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
- Lokalizacja: Józefosław
mam pytanie dodatkowe-czy układ się jakoś odpowietrza po wymianie pompy? założyłem nowe styki (od afryki - są identyczne), moto popracowało na ssaniu, wypaliło to co w gaźniku i zgasło. pompa jest ciepła, tak jakby prąd przez cewkę płynął, zresztą wielkiej filozofii z podłączaniem nie było. wszystkie kable są na miejscu. po zgaśnięciu nie odpaliłem ponownie, tak jakby się zalał albo zapowietrzył... 

niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V
Varadero XL 1000V
- lord wiader
- Uczy się jeździć
- Posty: 77
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
- Lokalizacja: Józefosław
- lord wiader
- Uczy się jeździć
- Posty: 77
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
- Lokalizacja: Józefosław
no właśnie dokładnie tak zrobiłem, tzn. najpierw porobiłem fotki, później spiesząc się nie spojrzałem na zdjęcia i zamieniłem przewody.
pochodziło na odwrotnym połączeniu przez chwilę i później przestało. po zmianie na właściwą konfigurację nie odpalił już.
nie wiem czy nie zalałem, bo na ssaniu lekko odkręciłem manetkę jak zchodził z obrotów (zupełnie niepotrzebnie).
spróbuję dzisiaj, może już wysechł.
pochodziło na odwrotnym połączeniu przez chwilę i później przestało. po zmianie na właściwą konfigurację nie odpalił już.
nie wiem czy nie zalałem, bo na ssaniu lekko odkręciłem manetkę jak zchodził z obrotów (zupełnie niepotrzebnie).
spróbuję dzisiaj, może już wysechł.
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V
Varadero XL 1000V
- lord wiader
- Uczy się jeździć
- Posty: 77
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:42 am
- Lokalizacja: Józefosław
sprawa się wyjaśniłalord wiader pisze:no właśnie dokładnie tak zrobiłem, tzn. najpierw porobiłem fotki, później spiesząc się nie spojrzałem na zdjęcia i zamieniłem przewody.
pochodziło na odwrotnym połączeniu przez chwilę i później przestało. po zmianie na właściwą konfigurację nie odpalił już.
nie wiem czy nie zalałem, bo na ssaniu lekko odkręciłem manetkę jak zchodził z obrotów (zupełnie niepotrzebnie).
spróbuję dzisiaj, może już wysechł.

przyczyną niemożliwości uruchomienia była ruchoma część zestyku, która była źle zamocowana.
Prawdopodobnie podczas zakładania kopułki ruchoma część zestyku, która z tyłu (po przeciwnej stronie niż styki) osadzona jest w wąskim podłużnym otworze
wysunełą się z niego i cały mechanizm przerywacza po prostu się zawiesił. Nie pracował, nie iskrzył.
Rozebrałem, porównałem ze starym, poprawiłem tak, jak powinno być. Po dwóch zakręceniach rozrusznikiem motocykl odpalił bez zająknięcia.
Nowy przerywacz tak, jak pisałem pochodzi od pompy afrykańskiej - identyczny. Mam nadzieję, że pojeździ ze mną następne 40 tys., a w międzyczasie zregeneruję sobie
stary z wypalonymi stykami i będzie na kolejną podmiankę.
Jeżeli ktoś zdecyduje się na wymianę oryginalnego przerywacza (150 pln) mogę podać namiary na człowieka, który to sprzedaje.
Ja nic z tego nie mam, zwykła koleżeńska pomoc.
pozdrawiam
niech mocz będzie z tobą...
Varadero XL 1000V
Varadero XL 1000V