Układ hamulcowy
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Układ hamulcowy
Witam.
Rozpocząłem wczoraj zimowy gruntowny przegląd moto po zakupie. Ściągnąłem wszystkie plastiki i zbiornik. Zauważyłem niepokojące braki w układzie hamulcowym widoczne na zdjęciach:
Powinien tam być chyba jeszcze jeden przewód hamulcowy. Tylko nie wiem gdzie ma być podłączony. Tak wyglądają podłączenia pompy tylnego hamulca:
Sprawdzę jeszcze w dokładnie serwisówce jak wygląda układ hamulcowy może coś znajdę. Ale proszę o jakąś fachową opinię.
Rozpocząłem wczoraj zimowy gruntowny przegląd moto po zakupie. Ściągnąłem wszystkie plastiki i zbiornik. Zauważyłem niepokojące braki w układzie hamulcowym widoczne na zdjęciach:
Powinien tam być chyba jeszcze jeden przewód hamulcowy. Tylko nie wiem gdzie ma być podłączony. Tak wyglądają podłączenia pompy tylnego hamulca:
Sprawdzę jeszcze w dokładnie serwisówce jak wygląda układ hamulcowy może coś znajdę. Ale proszę o jakąś fachową opinię.
Tak wygląda u mnie
o ile się nie mylę to brakuje węża od nożnego hamulca. Więc jak hamujesz ręcznym hamulcem to hamują ci dwa małe tłoczki z tyłu +przód a jak hamujesz nożnym hamulcem to hamuje ci tylko z przodu po jednym tłoczku a tylni duży środkowy tłoczek nie pracuje. Łatwo to sprawdzić, postaw Vare na centralnej stopie i wciśnij nożny hamulec i spróbuj kołem przekręcić. a gdzie co się podłącza to nie pamiętam, więc jak coś to dopiero jutro luknę jak mam u siebie
Co zaszkodziło, to nauczyło
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Odpowiedz jest prosta - ktos "wylaczyl" w Twoim motocyklu dzialanie ukladu dual CBS, w taki sposob, zeby przy wcisnieci klamki hamulca recznego, pompa umieszczona przy lewym przednim zacisku nie uruchamiala tylnego zacisku hamulcowego (srodkowego tloczka). Zrobil to w najprostszy znany sposob - zdemontowal przewod hamulcowy przenoszacy cisnienie wytworzone w pompie od duala na tylny zacisk i zaslepil wszystko srubami.
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).
Pozdrawiam
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).
Pozdrawiam
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Najpierw to muszę stopkę centralną sobie kupić (mam taki zamiar). Ale zauważyłem jeszcze jeden brak w układzie hamulcowym. Poślę zdjęcie jak wrócę do domu.Bieniu pisze:
Tak wygląda u mnie
o ile się nie mylę to brakuje węża od nożnego hamulca. Więc jak hamujesz ręcznym hamulcem to hamują ci dwa małe tłoczki z tyłu +przód a jak hamujesz nożnym hamulcem to hamuje ci tylko z przodu po jednym tłoczku a tylni duży środkowy tłoczek nie pracuje. Łatwo to sprawdzić, postaw Vare na centralnej stopie i wciśnij nożny hamulec i spróbuj kołem przekręcić. a gdzie co się podłącza to nie pamiętam, więc jak coś to dopiero jutro luknę jak mam u siebie
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Po przeanalizowaniu serwisówki widzę, że w moim moto oprócz kilku przewodów hamulcowych brakuje jeszcze chyba zaworu proporcjonalnego. Na poniższym zdjęciu przestrzeń po tym zaworze (i ile to jest zawór jak nie to proszę mnie oświecić). Chyba mocowanie tego elementu też jest ułamane .
Zna ktoś przypadek przypadek oderwania się tego elementu? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć że to nie jest czyjaś radosna twórczość. Idę zaraz do garażu prześledzić połączenie całego układu. Może jeszcze coś znajdę .
Szkoda, że nie zauważyłem tego przy zakupie, na pewno bym więcej utargował .
Zna ktoś przypadek przypadek oderwania się tego elementu? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć że to nie jest czyjaś radosna twórczość. Idę zaraz do garażu prześledzić połączenie całego układu. Może jeszcze coś znajdę .
Szkoda, że nie zauważyłem tego przy zakupie, na pewno bym więcej utargował .
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Sprawdziłem połączenia mojego układu hamulcowego. Schemat zamieszczam poniżej.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy przyłącza 1 i 10 są połączone tylko za pośrednictwem zaworu proporcjonalnego?
2. Czy przyłącza 7 oraz 10 są ze sobą połączone (przyłącza z przodu na dolnej półce)?
3. Do czego służy przyłącze 11 w pompie P3?
4. Czy tłoczek pompy P3 tłoczy płyn tylko przez złącze 10 czy także przez 11?
5. Czy przyłącza 13 i 16 uruchamiają dwa zewnętrzne tłoczku w przednich zaciskach ZLP i ZPP?
6. Które tłoczki uruchamiane są przyłączem 1 a które 2 w zacisku ZT?
To na razie tyle. Teraz jestem zmuszony zakupić brakujące podzespoły. Ma ktoś na zbyciu?
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy przyłącza 1 i 10 są połączone tylko za pośrednictwem zaworu proporcjonalnego?
2. Czy przyłącza 7 oraz 10 są ze sobą połączone (przyłącza z przodu na dolnej półce)?
3. Do czego służy przyłącze 11 w pompie P3?
4. Czy tłoczek pompy P3 tłoczy płyn tylko przez złącze 10 czy także przez 11?
5. Czy przyłącza 13 i 16 uruchamiają dwa zewnętrzne tłoczku w przednich zaciskach ZLP i ZPP?
6. Które tłoczki uruchamiane są przyłączem 1 a które 2 w zacisku ZT?
To na razie tyle. Teraz jestem zmuszony zakupić brakujące podzespoły. Ma ktoś na zbyciu?
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Kolega zelman3 ma dużo racji. Układ działa tak jak opisał. Przy hamowaniu przodem nie hamuje zacisk z tyłu. Brak połączenia, wyjście pompy duala zaślepione. (Przyczyniło się to do mocnego nurkowania przodu przy hamowaniu ręcznym hamulcem). Przy hamowaniu nożnym hamulcem hamują oba koła. Nie pozostaje mi nic innego jak przywrócic układ do oryginalnego stanu.zalmen3 pisze:Odpowiedz jest prosta - ktos "wylaczyl" w Twoim motocyklu dzialanie ukladu dual CBS, w taki sposob, zeby przy wcisnieci klamki hamulca recznego, pompa umieszczona przy lewym przednim zacisku nie uruchamiala tylnego zacisku hamulcowego (srodkowego tloczka). Zrobil to w najprostszy znany sposob - zdemontowal przewod hamulcowy przenoszacy cisnienie wytworzone w pompie od duala na tylny zacisk i zaslepil wszystko srubami.
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).
Pozdrawiam
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
A ja bym tak zostawił . Jak będziesz chciał wjechać w piach to będziesz się wk...wiał ,że chamuje ci przednie kołomatusz82 pisze:Kolega zelman3 ma dużo racji. Układ działa tak jak opisał. Przy hamowaniu przodem nie hamuje zacisk z tyłu. Brak połączenia, wyjście pompy duala zaślepione. (Przyczyniło się to do mocnego nurkowania przodu przy hamowaniu ręcznym hamulcem). Przy hamowaniu nożnym hamulcem hamują oba koła. Nie pozostaje mi nic innego jak przywrócic układ do oryginalnego stanu.zalmen3 pisze:Odpowiedz jest prosta - ktos "wylaczyl" w Twoim motocyklu dzialanie ukladu dual CBS, w taki sposob, zeby przy wcisnieci klamki hamulca recznego, pompa umieszczona przy lewym przednim zacisku nie uruchamiala tylnego zacisku hamulcowego (srodkowego tloczka). Zrobil to w najprostszy znany sposob - zdemontowal przewod hamulcowy przenoszacy cisnienie wytworzone w pompie od duala na tylny zacisk i zaslepil wszystko srubami.
Pytanie po co? No ja widze trzy powody:
- chec robienia stoppie
- chec palenia gumy
- chec rozdzielenia ukladow aby podczas jazd w terenie moc hamowac tylko jednym kolem (do wyboru tylem lub przodem).
Jak przywrocic do stanu oryginalnego? To proste, trzeba zlokalizowac w ktorym miejscu jest uklad zaslepiony "z drugiej strony" zakupic odpowiedni przewod hamulcowy, uszczelki, sruby, itd. podlaczyc, napelnic plynem i cieszyc sie z posiadania systemu dual (oczywiscie pod warunkiem ze wszystko nie skorodowalo na tyle, ze bedzie trzeba rozbierac i czyscic, ale to wyjdzie po podlaczeniu wszystkiego na nowo).
Pozdrawiam
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- matusz82
- Sympatyk
- Posty: 327
- Rejestracja: śr paź 06, 2010 2:22 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Czyżowice
Tylko przy naciskaniu przedniego hamulca hamuje mi tylko przód, a przy naciskaniu tylnego oba koła. Takie rozwiązanie na piach niezbyt satysfakcjonujące. Zablokowane jest działanie pompy przy lewym zacisku przez to nie hamują wszystkie tłoczki tylnego zacisku. Jak ktoś zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytania to miałbym już chyba pełny obraz działania układu hamulcowego.
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Z całą pewnością brakuje zaworu i "wyprute" są przewody prowadzące do zaworu, obawiam się że czeka Cię nie mały wydatek... Musiałbym rozebrać motocykl żeby prześedzić co gdzie powinno być podłączone, ale zacisk 10 przy pompie CBS, chyba prowadzi właśnie do zaworu rozdzielającego...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...