Jak wymienić zakuty łańcuch
Jak wymienić zakuty łańcuch
Witam, czytałem, że można założyć kakuty łańcuch bez odkrecania wahacza. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, co po kolei odkręcić? Dziękuje.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Spinkę??mirek pisze:rozszlifowac jedno ogniwo i rozpiac, pozniej kup spinke przypisana do tego lancucha za 3 zl i zamontuj spowrotem
Mi odradzano zapinkę, podobna zapinka dobra jest do mniejszych moto o mocy 40 max 50KM. Sam mam 2 nówki zapinki pod siedzeniem (w razie godziny W) i czeka mnie "przekuwanie" łańcucha i po namowach innych varaderowiczów kupiłem jednak zakuwkę (24zł) :oops:
Jak tylko się ociepli też biorę się za demontaż łańcucha i będę zakładał już zakuty bez demontażu wahacza (ponoć da się - sprawdzę to już niebawem)
Grunt to aby do wiosny

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Napisz szerzej co musiałeś zdemontować aby założyć zakuty łańcuch? Masz fabryczne stelaże do kufrów? Z tego co dziś patrzyłem czeka mnie raczej demontaż tych stelażówSzkodnik pisze:Dzięki Kris070, 20 min roboty i po sprawie. Teraz jeszcze jeden problem, jaki jest gwint na wałku zdawczym żeby odkręcić małą zębatkę? Cholernie mocno dokręcona a nie chciałbym czegoś rozwalić, bo ja to potrafię dwie kulki od łożyska zepsuć.

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Sprawa naprawdę jest prosta. Zaczynasz od odkrecania osłony zębatki, potem odkręcasz trzy śruby lewego seta. Ja miałem mały problem, bo musiałem zaopatrzyć sie w klucz nasadowy o rozmiarze 27 którego nie miałem. Dwie następne śruby odkręcasz kluczem 13 i apmulem bodajże 8. Aha, odkręciłem jeszcze małą spinkę łączącą plastik i dźwignię zmiany biegów. Jeżeli chodzi o stelarze, to na upartego mozna było ich nie ruszać. Ja dla bezpieczeństwa odkręciłem lewy wspornik, to tylko jedna śrubka przy secie. Mam stelarze Givi.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Śruba jest normalna; przy jej demontażu/montażu stosuję taką technikę:Szkodnik pisze:Dzięki Kris070, 20 min roboty i po sprawie. Teraz jeszcze jeden problem, jaki jest gwint na wałku zdawczym żeby odkręcić małą zębatkę? Cholernie mocno dokręcona a nie chciałbym czegoś rozwalić, bo ja to potrafię dwie kulki od łożyska zepsuć.
- stawiam na centralną podstawkę
- zapinam pierwszy bieg
- siadam na motocykl i wciskam nożny hamulec tak mocno jak się tylko da
- lewą ręką uzbrojoną w klucz odkręcam/dokręcam śrubę
Wymagany moment to 54 Nm.
Z takich ważniejszych spraw to jeszcze warto wspomnieć że zębatkę instalujemy napisami "na zewnątrz".
Pozdrawiam