"opóźnione"? kierunki
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
mozne ktos opisac dokladnie jak rozebrac ten przełącznik od kierunkow zeby to przeciescic ? tam sa 2 srubki od dolu to tylko to trzeba odkrecic/ i potem co ? zebym sie to cale nie rozpadlo i potem nie dalo zlozyc he dlatego wole zapytac jak to rozkrecic po kolei /
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Odkręcić śruby od spodu i zdjąc przełącznik z kierownicy, nic się nie rozpadnie. Potem odkręcić śrubki wewnątrz, jak rozbierzesz to zobaczysz i złożyć w odrwotnej konieczności. W środku przełącznika jest sprężynka i kulka, nie powinna wypaść ale trzeba uważać przy wyjmowaniu "suwaka" przełącznika.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- KoSS
- Uczy się jeździć
- Posty: 51
- Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ja miałem trochę przetartą tą blaszkę ze stykami więc nadlałem cyną te styki a potem zeszlifowałem na równo tak jak fabrycznie było. Trzeba uważać przy lutowaniu bo można odlutować kabelki. Potem wazelina techniczna i działa pięknie.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
U mnie akurat problemem był orginalny gęsty smar który dostał się do styków, nie woda. Nie bardzo wiem w jaki sposób mógłbym zapobiec tej awarii przedmuchując cokolwiek. Złączek instalacji elektrycznej pod owiewkami np. i w trudno dostępnych miejscach też nie przedmuchasz, a tam też dostaje się woda...Backet pisze:Ja po każdym myciu Viadra przedmuchuję sprężonym powietrzem wszystkie przełączniki w celu ich osuszenia i na razie nie mam problemów z elektryką.
Lepiej zapobiegać niż leczyć
Miałem taką sytuację, że w "kostce" od alternatora nie łączyła jedna faza i ładowanie było słabe. Jednynym sposobem "zapobiegania", jest okresowa kontrola wszystkich złączek instalacji elektrycznej, czyli przegląd, czyszczenie i doginanie styków.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
Zgadza się woda to nie smar.roadrunner pisze:Rozebrałem, przemyłem, zwyciężyłem!! Działa jak złoto, dzięki stokrotne, oszczędziłem sobie nowego przerywacza!
Dodam tylko że przyczyną całego "zamieszania" był smar którym nasmarowany jest mechanizm przełącznika, a który dostał się między styki...
Nie doczytałem twojego postu do końca :oops:
Co do złączek w trudno dostępnych miejscach to przed poprzednim sezonem rozebrałem trochę plastików i pokryłem złączki specjalnym preparatem, który zapobiega dostawaniu się wilgoci do styków.
Dotykając Nieba nie zapomnij, że stoisz na Ziemi
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
dzis sie za to zabralem i powiem ze ponad godzine w garazu spedzilem he.. troche tego bylo rozkrecania i blaszki i potem te kostki.. ale rozkrecilem i przemylem wszystko benzyna eks i poskladalem i dziala o wiele lepiej..
takaze jeden problem mniej dzieki za info pozdro
takaze jeden problem mniej dzieki za info pozdro
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero
- Mielcar
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 20
- Rejestracja: pn sty 28, 2013 10:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdańsk/Bydgoszcz
Gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do przyczyn wadliwego działania jego kierunkowskazów i mam tu na myśli takie objawy jak: nie włączanie się w ogóle, szybkie cykanie przerywacza, włączanie się z kierunku opóźnieniem, to uprzejmie potwierdzam wcześniejsze diagnozy i rozwiązania. To na 90% styk w manetce kierunkowskazów, który każdy można w godzinę naprawić posiadając jedynie śrubokręt, waciki żony/dziewczyny (ewentualnie mogą być mamy lub ostatecznie sąsiadki, choć nie polecam i odrobinę wódki lub spirytusu. Przyda się drobny papier ścierny albo łagodny pilniczek do paznokci (ale nie odpowiadam za konsekwencje kradzieży pilniczka wyżej wymienionym).
Dziś rano się w to pobawiłem, kierunek nie zaskakiwał w ogóle a teraz działa cacy. Okazało się, że obficie nałożony smar + lekkie przetarcie/nadpalenie styku uniemożliwiały sprawne załączanie. Wyczyściłem wszystko do sucha, przetarłem styki po obu stronach papierem ściernym i złożyłem do kupy smarując wazeliną. Polecam serdecznie!
Dziś rano się w to pobawiłem, kierunek nie zaskakiwał w ogóle a teraz działa cacy. Okazało się, że obficie nałożony smar + lekkie przetarcie/nadpalenie styku uniemożliwiały sprawne załączanie. Wyczyściłem wszystko do sucha, przetarłem styki po obu stronach papierem ściernym i złożyłem do kupy smarując wazeliną. Polecam serdecznie!
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Potwierdzam działanie tego rozwiązania. W przeciwieństkie do kolegi, styki przesmarowałem oliwką a kulki i prowadzenie smarem silikonowym. Wszystko działa cacyMielcar pisze:Gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do przyczyn wadliwego działania jego kierunkowskazów i mam tu na myśli takie objawy jak: nie włączanie się w ogóle, szybkie cykanie przerywacza, włączanie się z kierunku opóźnieniem, to uprzejmie potwierdzam wcześniejsze diagnozy i rozwiązania. To na 90% styk w manetce kierunkowskazów, który każdy można w godzinę naprawić posiadając jedynie śrubokręt, waciki żony/dziewczyny (ewentualnie mogą być mamy lub ostatecznie sąsiadki, choć nie polecam i odrobinę wódki lub spirytusu. Przyda się drobny papier ścierny albo łagodny pilniczek do paznokci (ale nie odpowiadam za konsekwencje kradzieży pilniczka wyżej wymienionym).
Dziś rano się w to pobawiłem, kierunek nie zaskakiwał w ogóle a teraz działa cacy. Okazało się, że obficie nałożony smar + lekkie przetarcie/nadpalenie styku uniemożliwiały sprawne załączanie. Wyczyściłem wszystko do sucha, przetarłem styki po obu stronach papierem ściernym i złożyłem do kupy smarując wazeliną. Polecam serdecznie!
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: wt cze 25, 2013 11:27 pm
- Marka motocykla: varadero
- Model: xl 1000
- Rocznik: 2002
Re: "opóźnione"? kierunki
dokładnie wd40 bez rozkręcania styków, tylko dobrze spryskać i ok!