"opóźnione"? kierunki
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
mozne ktos opisac dokladnie jak rozebrac ten przełącznik od kierunkow zeby to przeciescic ? tam sa 2 srubki od dolu to tylko to trzeba odkrecic/ i potem co ? zebym sie to cale nie rozpadlo i potem nie dalo zlozyc he dlatego wole zapytac jak to rozkrecic po kolei /
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero

- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Odkręcić śruby od spodu i zdjąc przełącznik z kierownicy, nic się nie rozpadnie. Potem odkręcić śrubki wewnątrz, jak rozbierzesz to zobaczysz i złożyć w odrwotnej konieczności. W środku przełącznika jest sprężynka i kulka, nie powinna wypaść ale trzeba uważać przy wyjmowaniu "suwaka" przełącznika.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- KoSS
- Uczy się jeździć
- Posty: 51
- Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ja miałem trochę przetartą tą blaszkę ze stykami więc nadlałem cyną te styki a potem zeszlifowałem na równo tak jak fabrycznie było. Trzeba uważać przy lutowaniu bo można odlutować kabelki. Potem wazelina techniczna i działa pięknie.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
U mnie akurat problemem był orginalny gęsty smar który dostał się do styków, nie woda. Nie bardzo wiem w jaki sposób mógłbym zapobiec tej awarii przedmuchując cokolwiek. Złączek instalacji elektrycznej pod owiewkami np. i w trudno dostępnych miejscach też nie przedmuchasz, a tam też dostaje się woda...Backet pisze:Ja po każdym myciu Viadra przedmuchuję sprężonym powietrzem wszystkie przełączniki w celu ich osuszenia i na razie nie mam problemów z elektryką.
Lepiej zapobiegać niż leczyć
Miałem taką sytuację, że w "kostce" od alternatora nie łączyła jedna faza i ładowanie było słabe. Jednynym sposobem "zapobiegania", jest okresowa kontrola wszystkich złączek instalacji elektrycznej, czyli przegląd, czyszczenie i doginanie styków.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
Zgadza się woda to nie smar.roadrunner pisze:Rozebrałem, przemyłem, zwyciężyłem!!Działa jak złoto, dzięki stokrotne, oszczędziłem sobie nowego przerywacza!
Dodam tylko że przyczyną całego "zamieszania" był smar którym nasmarowany jest mechanizm przełącznika, a który dostał się między styki...
Nie doczytałem twojego postu do końca :oops:
Co do złączek w trudno dostępnych miejscach to przed poprzednim sezonem rozebrałem trochę plastików i pokryłem złączki specjalnym preparatem, który zapobiega dostawaniu się wilgoci do styków.
Dotykając Nieba nie zapomnij, że stoisz na Ziemi
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
dzis sie za to zabralem i powiem ze ponad godzine w garazu spedzilem he.. troche tego bylo rozkrecania i blaszki i potem te kostki.. ale rozkrecilem i przemylem wszystko benzyna eks i poskladalem i dziala o wiele lepiej..
takaze jeden problem mniej
dzieki za info
pozdro
takaze jeden problem mniej


Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero

- Mielcar
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 20
- Rejestracja: pn sty 28, 2013 10:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdańsk/Bydgoszcz
Gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do przyczyn wadliwego działania jego kierunkowskazów i mam tu na myśli takie objawy jak: nie włączanie się w ogóle, szybkie cykanie przerywacza, włączanie się z kierunku opóźnieniem, to uprzejmie potwierdzam wcześniejsze diagnozy i rozwiązania. To na 90% styk w manetce kierunkowskazów, który każdy można w godzinę naprawić posiadając jedynie śrubokręt, waciki żony/dziewczyny (ewentualnie mogą być mamy lub ostatecznie sąsiadki, choć nie polecam
i odrobinę wódki lub spirytusu. Przyda się drobny papier ścierny albo łagodny pilniczek do paznokci (ale nie odpowiadam za konsekwencje kradzieży pilniczka wyżej wymienionym).
Dziś rano się w to pobawiłem, kierunek nie zaskakiwał w ogóle a teraz działa cacy. Okazało się, że obficie nałożony smar + lekkie przetarcie/nadpalenie styku uniemożliwiały sprawne załączanie. Wyczyściłem wszystko do sucha, przetarłem styki po obu stronach papierem ściernym i złożyłem do kupy smarując wazeliną. Polecam serdecznie!

Dziś rano się w to pobawiłem, kierunek nie zaskakiwał w ogóle a teraz działa cacy. Okazało się, że obficie nałożony smar + lekkie przetarcie/nadpalenie styku uniemożliwiały sprawne załączanie. Wyczyściłem wszystko do sucha, przetarłem styki po obu stronach papierem ściernym i złożyłem do kupy smarując wazeliną. Polecam serdecznie!
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Potwierdzam działanie tego rozwiązania. W przeciwieństkie do kolegi, styki przesmarowałem oliwką a kulki i prowadzenie smarem silikonowym. Wszystko działa cacyMielcar pisze:Gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do przyczyn wadliwego działania jego kierunkowskazów i mam tu na myśli takie objawy jak: nie włączanie się w ogóle, szybkie cykanie przerywacza, włączanie się z kierunku opóźnieniem, to uprzejmie potwierdzam wcześniejsze diagnozy i rozwiązania. To na 90% styk w manetce kierunkowskazów, który każdy można w godzinę naprawić posiadając jedynie śrubokręt, waciki żony/dziewczyny (ewentualnie mogą być mamy lub ostatecznie sąsiadki, choć nie polecami odrobinę wódki lub spirytusu. Przyda się drobny papier ścierny albo łagodny pilniczek do paznokci (ale nie odpowiadam za konsekwencje kradzieży pilniczka wyżej wymienionym).
Dziś rano się w to pobawiłem, kierunek nie zaskakiwał w ogóle a teraz działa cacy. Okazało się, że obficie nałożony smar + lekkie przetarcie/nadpalenie styku uniemożliwiały sprawne załączanie. Wyczyściłem wszystko do sucha, przetarłem styki po obu stronach papierem ściernym i złożyłem do kupy smarując wazeliną. Polecam serdecznie!

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: wt cze 25, 2013 11:27 pm
- Marka motocykla: varadero
- Model: xl 1000
- Rocznik: 2002
Re: "opóźnione"? kierunki
dokładnie wd40 bez rozkręcania styków, tylko dobrze spryskać i ok!