Pompka paliwa
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Pompka paliwa
Witam Panów:)
Po zeszłotygodniowej nieudanej próbie odpalenia maszynki dziś wziąłem się za wyjęcie pompy bo wszystko wskazywało na to że to ona jest tego przyczyną (już w zeszłym sezonie chwilami niedomagała) Po rozebraniu okazało się że po stykach pozostał tylko ich ślad a wokół czarny nalot po ich iskrzeniu:/ Związku z tym mam do Panów pytanie co lepiej zrobić?
1. Kupić nową (lub kupić jakiś zamiennik)?
2. Kupić zestaw naprawczy (przerywacz) ? i zabezpieczyć go kondensatorem - jak tak to o jakiej pojemności musiałby być?
3. Zastąpić przerywacz mechaniczny przerywaczem elektronicznym?
Ponieważ za szybko chciałem wymontować pompkę i związku z tym nie zwróciłem uwagi który wężyk to zasilanie a który wyjście:/ i teraz mam problem dlatego mam pytanie o to do was:)
Z góry dziękuje za wszelkie wasze rozwiązania:)
Grzegorz
Po zeszłotygodniowej nieudanej próbie odpalenia maszynki dziś wziąłem się za wyjęcie pompy bo wszystko wskazywało na to że to ona jest tego przyczyną (już w zeszłym sezonie chwilami niedomagała) Po rozebraniu okazało się że po stykach pozostał tylko ich ślad a wokół czarny nalot po ich iskrzeniu:/ Związku z tym mam do Panów pytanie co lepiej zrobić?
1. Kupić nową (lub kupić jakiś zamiennik)?
2. Kupić zestaw naprawczy (przerywacz) ? i zabezpieczyć go kondensatorem - jak tak to o jakiej pojemności musiałby być?
3. Zastąpić przerywacz mechaniczny przerywaczem elektronicznym?
Ponieważ za szybko chciałem wymontować pompkę i związku z tym nie zwróciłem uwagi który wężyk to zasilanie a który wyjście:/ i teraz mam problem dlatego mam pytanie o to do was:)
Z góry dziękuje za wszelkie wasze rozwiązania:)
Grzegorz
- Załączniki
-
- pompka paliwa
- Pompa paliwa1.jpg (54.69 KiB) Przejrzano 8092 razy
Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Nowa pompa to koszt około 700 złotych więc pewnie odpada. Możesz kupić podciśnieniową, kilka osób ją polecało. Ale moja propozycja to...
-kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie,
Sam przerabiałem układ, działa super, jeżeli będę miał czas to w weekand zrobie zdjęcia i wstawie opis do działu zrób to sam
-kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie,
Sam przerabiałem układ, działa super, jeżeli będę miał czas to w weekand zrobie zdjęcia i wstawie opis do działu zrób to sam

- olo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 609
- Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:00 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: SD02
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: tarnów
Re: Pompka paliwa
o ile dobrze pamiętam, został mi w garazu zestaw naprawczy do Sd01, poszukam, jak jestes zainteresowany pisz na pw
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: Pompka paliwa
Tak zgadza się:) i dlatego pomysł z nową pompą odpada;)
Będę wdzięczny jak wstawisz oprócz szczegółowego opisu taki krótki tak żebym wiedział jak to zrobić żeby działało mi to poprawnie:) Jeśli chodzi o przekaźnik - to jaki to dokładnie musi być?james pisze: -kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie
Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Opis podrzucę Tobie jakoś w weekand, bo teraz nie mam czasu. Przekaźnik mam taki, tylko, bez mocowania http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=534471#xBenio pisze:Tak zgadza się:) i dlatego pomysł z nową pompą odpada;)
Będę wdzięczny jak wstawisz oprócz szczegółowego opisu taki krótki tak żebym wiedział jak to zrobić żeby działało mi to poprawnie:) Jeśli chodzi o przekaźnik - to jaki to dokładnie musi być?james pisze: -kupić zestaw naprawczy w larssonie ~ 60 złotych
-dołożyć przekaźnik za 15 złotych i mieć spokój z tym przekaźnikiem na jakieś 30 tys km, bo to on się tylko wypala a nie styki na pompie
-
- Sympatyk
- Posty: 50
- Rejestracja: wt kwie 26, 2011 3:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: Pompka paliwa
Trochę ogarnąłem temat i znalazłem takie coś:) :
http://archiwum.africatwin.com.pl/index ... orum=3&p=0
http://www.africatwin.ru/africafiles/ma ... elpump.pdf
Myślę że spokojnie każdy samemu sobie poradzi z tematem:)
Postaram się porobić zdjęcia z każdego etapu przeróbki
i jak się to uda to wrzucę na forum:)
http://archiwum.africatwin.com.pl/index ... orum=3&p=0
http://www.africatwin.ru/africafiles/ma ... elpump.pdf
Myślę że spokojnie każdy samemu sobie poradzi z tematem:)
Postaram się porobić zdjęcia z każdego etapu przeróbki

Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Materiał z drugiego linku jest dobry - na podstawie tego pdf'a przerabiałem u siebie układ. Zanim zaczniesz cokolwiek robić rozczytaj dobrze schemat, żebyś się później nie "zakręcił" przy składaniu. 

- MarS
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: wt kwie 30, 2013 2:28 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Pompka paliwa
Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje
, jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje

1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Pozdr.
MarS
Ride ahead, feel free, expect unexpected...
MarS
Ride ahead, feel free, expect unexpected...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje, jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...
Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).
Poza tym zapraszam do powitalni

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Pompka paliwa
Pompka ma pracować nierówno - taka jej uroda - jak zamykają się iglice w zaworkach , wzrasta ciśnienie , membrana odsuwa styk i pompka przestaje chodzić . Po obniżeniu poziomu paliwa iglice otwierają przepływ , ciśnienie maleje i pompka zaczyna pracować .MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje, jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Więc zacząłbym od sprawdzenia gaźników.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Pompka paliwa
Skąd w tym miejscu ma pojawić się 50 volt ?james pisze:Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje, jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...
Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).
Poza tym zapraszam do powitalni
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Wiem, wiem... też mnie to dziwiło. W pompie paliwa jest cewka, która (z tego co pamiętam) rozłącza styki i to ona, po naładowaniu generuje taki "silny impuls". Kiedyś podpiąłem miernik w tym miejscu i tyle pokazał. Później podpiąłem diodę LED (12V) i spaliła się po przekroczeniu 6tys obrotów. Doświadczenie przeprowadził także jeden z kolegów z forum - uzyskał identyczne wyniki.płock1964 pisze:Skąd w tym miejscu ma pojawić się 50 volt ?james pisze:Jeżeli pytasz o parametry dodatkowe przekaźnika (bo tak wnioskuję) to jest to przekaźnik uniwersalny 12V. Cechy szczególne to piny 85,86,87,87a,30. Na amperaż nie masz co patrzeć, bo i tak taki prąd nigdy tam nie popłynie (20A), no chyba, że będzie poważny problem z instalacją.MarS pisze:Witam
przejżałem dość dokładnie całe forum w temacie pompy łacznie z linkami do forum afryki i generalnie wszystko kumam, albo tak mi się wydaje, jednak nasuwają mi się dwa pytania:
1. jaki powinien być ten przekaźnik, jakieś parametry by się przydały?
2. kolejna sprawa która mnie nurtuje to elektryczne sterowanie pompy, czy ktoś kiedyś miał problem z sterownikiem umieszczonym pod lampą?
U mnie problem z pompa jest inny, podaje bez przerwy na wolnych obrotach co doprowadza do przelewania się paliwa. Wymieniłem cały przerywacz, kupując nowy i nadal problem się pojawia, przez chwile pochodził dobrze, wyłaczyłem silnik a po ponownym odpaleniu paliwo zaczęło się lać. Pompka napewno pracuje nierówno, ma przerwy bo wystarczy ją dotknać i czuje się tzw. bicie, więc raczej styki sie nie zwarły, jednak paliwo wylewa się przelewami.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem w varadero, czy to moze być problem sterownika, tego pod lampa?
moje to SD02, ale z 2001 roku
Pozdr i proszę o rade
MarS
Ja na początku sprawdziłbym, czy styki pompy nie są pokryte "czymś", co powoduje ich sklejanie, przy wolnych obrotach napięcie na stykach to 8-12V, przy wyższych (~5000) to już 50V! Znajomy miał taki problem, że styki skleiły mu się od wody. Możesz także zobaczyć, czy pompa jest dobrze poskładana (mechanizm). U mnie raz się prawie zagotowała, jak sprężynka nie wskoczyła na swoje miejsce przy zamykaniu całości...
Dokładnego mechanizmu sterowania nie znam. Przejrzałbym serwisówkę, konkretnie diagram połączeń elektrycznych i zobaczył jak to wszystko działa. Z tego co widziałem przed chwilą, to pompa jest podłączona do owego przekaźnika za zegarami a on do modułu (tego, koło świateł tylnich).
Poza tym zapraszam do powitalni
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Pompka paliwa
A może Tobie już regler pada ?
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?

O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
A w sercu zawsze XL600V 

- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Pompka paliwa
tak to było w "maluchach" i nie tylkonext22 pisze:A może Tobie już regler pada ?![]()
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompka paliwa
Jeżeli pytanie było skierowane do mnie to muszę odpowiedzieć przecząco - wszystko (już) jest dobrze z elektryką. Jeśli masz u siebie założony taki przekaźnik to proponuję zmierzyć napięcie na 85 i 30 pinie. Wyniki mogą Cię zaskoczyćnext22 pisze:A może Tobie już regler pada ?![]()
O i teraz pytanie
Jak zbudowana jest pompa paliwa ?
Zawsze myślałem że tam jest membrana i ciśnienie paliwa wypycha ten trzpień
Żyłem w błędzie ?
