dym z regulatora
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: dym z regulatora
1. jak mierzyłeś żółte kabelki ? ( mierzyłeśmiędzy sobą , prąd zmienny )
2. można spuścić oliwe lub położyć motorek na prawo
3. polutować na stałe to b.dobry pomysł
4.muszą być sprawne i dobrze połączone te trzy elementy : akumulator + regler + uzwojenie alternatora i nie będzie niespodzianek
2. można spuścić oliwe lub położyć motorek na prawo
3. polutować na stałe to b.dobry pomysł
4.muszą być sprawne i dobrze połączone te trzy elementy : akumulator + regler + uzwojenie alternatora i nie będzie niespodzianek
A w sercu zawsze XL600V 

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Alternatora nie opłaca się kupować nowego - w ASO ~ 2000 zł, zamiennik (najczęściej regenerowany z UK) około 500 zł. Mogę Tobie wysłać namiary do gościa, który zajmuje się przewijaniem altków - ja i kilku innych kolegów z forum jeździmy na naprawianych przez niego i wszystko jest w jak najlepszym porządku 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: pn maja 13, 2013 7:48 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: dym z regulatora
Jeśli James myślimy o tym samym gościu od alternatorów to potwierdzam, mój zrobił dobrze, ładowanie super.
Przy wyciąganiu uzwojenia nie spuszczałem oleju, miskę podłożyłem i może setka wyleciała - motocykl oparty na stopce bocznej.
Przy wyciąganiu uzwojenia nie spuszczałem oleju, miskę podłożyłem i może setka wyleciała - motocykl oparty na stopce bocznej.
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: dym z regulatora
Nowy miałem na myśli przewijany od gościa z gogołowej mam do niego rzut beretem , ale sprawdzony przez was oczywiście mile widziany .
Tak mierzyłem między sobą prąd przemienny .
Kiedyś w kostce już wymieniałem styki bo się smażyła i teraz znowu plus "amen " alternator .
Aku mam trzy lata tyle mam moto wcześniej nie wiem ile było już w moto , po naładowaniu ma 12,4-12,6 niekiedy przygasały liczniki przy odpalaniu aku firmy warta.
Jutro wyciągam alternator , czekam na namiary do goscia
Dzisiaj 200km nawinięte żeby rozruszać się a tu taki klops.
Tak mierzyłem między sobą prąd przemienny .
Kiedyś w kostce już wymieniałem styki bo się smażyła i teraz znowu plus "amen " alternator .
Aku mam trzy lata tyle mam moto wcześniej nie wiem ile było już w moto , po naładowaniu ma 12,4-12,6 niekiedy przygasały liczniki przy odpalaniu aku firmy warta.
Jutro wyciągam alternator , czekam na namiary do goscia
Dzisiaj 200km nawinięte żeby rozruszać się a tu taki klops.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Właśnie tego speca miałem na myśli (firma GYWER)janki5 pisze:Nowy miałem na myśli przewijany od gościa z gogołowej mam do niego rzut beretem

Po naładowaniu prostownikiem? Też mam warte i po powrocie z trasy ma ~13V, po zostawieniu moto na jakieś 2 tygodnie do miesiąca 12.8V.janki5 pisze:Aku mam trzy lata tyle mam moto wcześniej nie wiem ile było już w moto , po naładowaniu ma 12,4-12,6 niekiedy przygasały liczniki przy odpalaniu aku firmy warta.
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: dym z regulatora
Okazało się że miernik felerny na szybko człowiek wkurzony w pełnym ubraniu i tak to wyszło ,dzisiaj na spokojnie na innym przy 3000tyś obrotów napięcia 56-57 V , kostka wywalona kable polutowane , ładowanie wróciło , regulator ciepły ale rękę można położyć ,zostawiłem ten z ducati ma żeberka oryginalny na zapas , ładowanie 14,6 a na światłach 14,2 , skończyło się na strachu , kupię nowy akumulator i powinno być dobrze .
Dzięki wszystkim za wskazówki
W jaki akumulator zainwestować
aha gościu z Gogołowej powiedział że jeszcze trzeba sprawdzić czy alternator nie ma przebicia , każdy kabel osobno na brzęczku miernikiem do masy .
Dzięki wszystkim za wskazówki

W jaki akumulator zainwestować
aha gościu z Gogołowej powiedział że jeszcze trzeba sprawdzić czy alternator nie ma przebicia , każdy kabel osobno na brzęczku miernikiem do masy .
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Ja mam od dwóch lat aku VARTA YTX14-BS i nie mam się do czego przyczepić. Pracował też z uszkodzonym alternatorem i z przytopionymi kostkami - wszystko to przetrwałjanki5 pisze:W jaki akumulator zainwestować

-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
Regulator kupiony za 90 zl i zamontowany.zobaczymy jakie beda efekty.pozdrawiam. 

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Pamiętaj o zamontowaniu dodatkowego chłodzeniaPianek pisze:Regulator kupiony za 90 zl i zamontowany.zobaczymy jakie beda efekty.pozdrawiam.

-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
Narazie jest dobrze.przejechałem 200 km i ok.
pozdrawiam i szerokości.
pozdrawiam i szerokości.

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: dym z regulatora
Witam
Demontowałem kolektory wydechowe do malowania i przez przypadek dotknąłem regulatora (varadero 125 2007) i się mało co oparzyłem. (Regulator z radiatorem).
Dokonałem pomiarów ładowania na akumulatorze.
silnik zimny wolne obroty bez świateł-14,1V
silnik ciepły 5500 obr.bez świateł -14,1 V
silnik zimny włączone światła wolne obroty - 13,75V
silnik ciepły włączone światła 5500 obr. -13,85 V
Akumulator przed włączeniem silnika 12,7 V. ( ma rok)
Sprawdziłem kostki przy bezpieczniku i pod bakiem z alternatora wyglądają ok. Nie widać nadtopienia i korozji. Ale przewody od Alternatora tez sa cieplejsze już po kilku minutach pracy silnika. Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
Ne wiem czy na razie jest wszystko ok i ten typ ma regulator ok 60 stopni podczas pracy czy jednak początki złego.
Chyba kupie wskaźnik ładowania aby mieć go pod kontrola nie chce się zdziwić w trasie.
Demontowałem kolektory wydechowe do malowania i przez przypadek dotknąłem regulatora (varadero 125 2007) i się mało co oparzyłem. (Regulator z radiatorem).
Dokonałem pomiarów ładowania na akumulatorze.
silnik zimny wolne obroty bez świateł-14,1V
silnik ciepły 5500 obr.bez świateł -14,1 V
silnik zimny włączone światła wolne obroty - 13,75V
silnik ciepły włączone światła 5500 obr. -13,85 V
Akumulator przed włączeniem silnika 12,7 V. ( ma rok)
Sprawdziłem kostki przy bezpieczniku i pod bakiem z alternatora wyglądają ok. Nie widać nadtopienia i korozji. Ale przewody od Alternatora tez sa cieplejsze już po kilku minutach pracy silnika. Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
Ne wiem czy na razie jest wszystko ok i ten typ ma regulator ok 60 stopni podczas pracy czy jednak początki złego.
Chyba kupie wskaźnik ładowania aby mieć go pod kontrola nie chce się zdziwić w trasie.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: dym z regulatora
marcinw88 pisze:Witam
Demontowałem kolektory wydechowe do malowania i przez przypadek dotknąłem regulatora (varadero 125 2007) i się mało co oparzyłem. (Regulator z radiatorem).
Dokonałem pomiarów ładowania na akumulatorze.
silnik zimny wolne obroty bez świateł-14,1V
silnik ciepły 5500 obr.bez świateł -14,1 V
silnik zimny włączone światła wolne obroty - 13,75V
silnik ciepły włączone światła 5500 obr. -13,85 V
Akumulator przed włączeniem silnika 12,7 V. ( ma rok)
Sprawdziłem kostki przy bezpieczniku i pod bakiem z alternatora wyglądają ok. Nie widać nadtopienia i korozji. Ale przewody od Alternatora tez sa cieplejsze już po kilku minutach pracy silnika. Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
Ne wiem czy na razie jest wszystko ok i ten typ ma regulator ok 60 stopni podczas pracy czy jednak początki złego.
Chyba kupie wskaźnik ładowania aby mieć go pod kontrola nie chce się zdziwić w trasie.
Nikt niema Varadero 125 i nie mierzył prądu?

- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: dym z regulatora
Ja mierzłem ale raczej aby sprawdzić czy ładowanie działa. Działało i tyle. Chętnie bym i pomógł i jutro ponownie dokonał pomiaru lecz... niestety sprawdzając prąd ładowania prostownika spaliłem sobie miernik. Sorki... Co do temp to po to montuje się radiator aby odprowadzał ciepło. Gdyby regulator miał być zimny to by nie miał radiatora.
- waldeman
- Sympatyk Weteran
- Posty: 848
- Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
- Imię: Waldek
- Marka motocykla: BMW GS
- Model: F 800 ADV
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: dym z regulatora
Jeśli te informacje coś pomogą to proszę bardzo : varadero XL 125 V- 2009 r - akumulator oryginalny , w zimie rozładowany przez alarm do zera, teoretycznie powinien być złom , ale dał się reanimować .
Stan spoczynkowy - 12,84 V
na zimno - wolne obroty ( ok.2000 )- 14,04 V
obroty ok. 5500 -14,07 V
silnik ciepły - wolne obroty ( ok.1400/1500 ) - 13,90/ 13,93 V
obroty ok. 5500- 13,94/ 13,96 V
Regulator napięcia mocno ciepły ale nie parzy .
Stan spoczynkowy - 12,84 V
na zimno - wolne obroty ( ok.2000 )- 14,04 V
obroty ok. 5500 -14,07 V
silnik ciepły - wolne obroty ( ok.1400/1500 ) - 13,90/ 13,93 V
obroty ok. 5500- 13,94/ 13,96 V
Regulator napięcia mocno ciepły ale nie parzy .









-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: dym z regulatora
waldeman pisze:Jeśli te informacje coś pomogą to proszę bardzo : varadero XL 125 V- 2009 r - akumulator oryginalny , w zimie rozładowany przez alarm do zera, teoretycznie powinien być złom , ale dał się reanimować .
Stan spoczynkowy - 12,84 V
na zimno - wolne obroty ( ok.2000 )- 14,04 V
obroty ok. 5500 -14,07 V
silnik ciepły - wolne obroty ( ok.1400/1500 ) - 13,90/ 13,93 V
obroty ok. 5500- 13,94/ 13,96 V
Regulator napięcia mocno ciepły ale nie parzy .
Rozumie ze pomiary ze światłami?
Jeśli tak to nie mam się czym martwić mam mniej o 0,1V. Tylko ta temp radiatora? Mam zamontowany od wczoraj woltomierz wiec będę miał pod kontrolą ładowanie. Dzięki