chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
- grzechu
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 12:27 pm
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Bydgoszcz
chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Witam.
SD02, 2003, podczas jazdy, kiedy manetka jest lekko odkręcona i moto porusza się z wcześniej uzyskaną prędkością dochodzi
do kichnięcia ciśnienia w airbox. W przypadku gdy w takiej sytuacji dodam gazu kichnie często. Problem występuje przy dobrze rozgrzanym silniku. Kilka razy zdarzyło się, że podczas ruszania z postoju na czerwonym świetle strzelił i silnik zgasł.
To nie występuje cały czas, ale się zdarza. Już znam efekt i okoliczności tego problemu i nauczyłem się eliminować warunki
kiedy to powstaje. Jeździć się da, lecz lepiej byłoby takiego zjawiska nie mieć. Wymieniłem świece na nowe, filtr powietrza, przedmuchałem wszystkie przewody odp. zbiornik. Niestety nie przyniosło to pożądanego efektu.
Od wymiany przejechałem ok. 12000 km. i ten efekt nie nasila się, ale lubi kichnąć.
Jeżeli ktoś zna rozwiązanie tego zjawiska, to proszę o podpowiedź jak się go pozbyć.
pozdrawiam
Grzegorz
SD02, 2003, podczas jazdy, kiedy manetka jest lekko odkręcona i moto porusza się z wcześniej uzyskaną prędkością dochodzi
do kichnięcia ciśnienia w airbox. W przypadku gdy w takiej sytuacji dodam gazu kichnie często. Problem występuje przy dobrze rozgrzanym silniku. Kilka razy zdarzyło się, że podczas ruszania z postoju na czerwonym świetle strzelił i silnik zgasł.
To nie występuje cały czas, ale się zdarza. Już znam efekt i okoliczności tego problemu i nauczyłem się eliminować warunki
kiedy to powstaje. Jeździć się da, lecz lepiej byłoby takiego zjawiska nie mieć. Wymieniłem świece na nowe, filtr powietrza, przedmuchałem wszystkie przewody odp. zbiornik. Niestety nie przyniosło to pożądanego efektu.
Od wymiany przejechałem ok. 12000 km. i ten efekt nie nasila się, ale lubi kichnąć.
Jeżeli ktoś zna rozwiązanie tego zjawiska, to proszę o podpowiedź jak się go pozbyć.
pozdrawiam
Grzegorz
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Wtrysk? Gaźnik? (nie pamiętam czy w 2003 był już wtrysk )
Jak gaźnik to synchro - miałem podobny objaw
Jak gaźnik to synchro - miałem podobny objaw
- grzechu
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 12:27 pm
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
wtrysk. model od 2003 do góry.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 144
- Rejestracja: czw sty 09, 2014 9:54 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Bełchatów / Piotrków Tryb.
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
kolego powiedz mi czy moto ma nierówną pracę, potrafi przerywać podczas jazdy? jak wygląda sytuacja podczas zapalania i dodawania ssania? U mnie były podobne objawy, które powoli się nasilały, też starałem się je eliminować, wymieniłem połowę motocykla i nic. problem rozwiązałem dopiero pod koniec roku, powód- POMPA PALIWA. Po jej zmianie wszystkie objawy i niedogodności natychmiastowo zniknęły. Daj znać kiedy i jakie występują objawy, ale ja stawiam na pompę.
- grzechu
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 12:27 pm
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Odpala na zimnym, ciepłym ok. Nie szarpie, pracuje równo. Jedzie płynnie, przyśpiesza ok. przy kichnięciu jest lekkie szarpnięcie.
Czasem przy bardzo wys. temp. otoczenia (np. Grecja itp.) nie chce odpalić - myślę, że coś z cewką immobilisera ponieważ kontrolka immo na to wskazuje i nie słyszę przekaźnika i pompy paliwa. Wyłączę/włączę zapłon i odpala. jednak po prawidłowym odblokowaniu immo. silnik odpala super.
Sądzisz, że elektryczna pompa może mieć słaby wydatek podczas kiedy silnik luźno kręci, ale gdy potrzeba "powera" moto. pięknie
się zbiera.
Miałeś podobne objawy i po wym. elektrycznej pompy paliwa ustąpiły?
Czasem przy bardzo wys. temp. otoczenia (np. Grecja itp.) nie chce odpalić - myślę, że coś z cewką immobilisera ponieważ kontrolka immo na to wskazuje i nie słyszę przekaźnika i pompy paliwa. Wyłączę/włączę zapłon i odpala. jednak po prawidłowym odblokowaniu immo. silnik odpala super.
Sądzisz, że elektryczna pompa może mieć słaby wydatek podczas kiedy silnik luźno kręci, ale gdy potrzeba "powera" moto. pięknie
się zbiera.
Miałeś podobne objawy i po wym. elektrycznej pompy paliwa ustąpiły?
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 144
- Rejestracja: czw sty 09, 2014 9:54 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Bełchatów / Piotrków Tryb.
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
z tego co piszesz to jednak trochę inne objawy. U mnie z początku też sporadycznie kichnęło natomiast z czasem doszła nierówna praca na wolnych obrotach, gdy dodawałem choćby odrobinę ssania moto kichnęło i gasło. A gdy było bardzo gorąco, po iluśtam kilometrach moto gasło i dawało się odpalić dopiero po odczekaniu ok 30min. Później jeszcze doszedł objaw, że przy przyspieszaniu moto szarpało, potrafiło kichać regularnie często. Przy jednostajnej jeździe i trzymaniu prędkości objawy te były nie do zniesienia. u Ciebie jak widzę to rozwiązaniem jest "ten typ tak ma". U mnie nie dało się normalnie użytkować motocykla, wymiana pompy rozwiązała wszelkie problemy, żadnego kichnięcia, przerwania itp. w Twoim przypadku myślę, że nie ma czym się przejmować.
-
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 9:14 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000VA
- Rocznik: 2004
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Jaka to jest "lekko odkręcona manetka"? Trzymanie obrotów poniżej <3k podobno daje takie objawy. Ostatnio sam gdzieś o tym czytałem i coś kojarzę o zaworkach systemu "PAIR". Byś musiał sam poszukać, ale generalnie przesłanie było takie, że częste zbyt niskie obroty silnika źle wpływają na zaworki i można je zaślepić na stałe i wtedy problem znika
- grzechu
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 12:27 pm
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Staram się utrzymywać obr raczej powyżej 3000 ale to właśnie przy 3000-3500 tak się zdarza. Jak kręcę wyżej to nic niepozytywnego się nie dzieje.
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Miałem bardzo podobny problem.
Też wymieniłem świece, regulowane zawory etc. i nic
jak strzelał "w gaźnik" (air box) tak strzelał.
Gdy zmieniłem filtr na K&N - problem został zredukowany o 80% - tzn dalej strzela ale dużo mnij i słabiej
W końcu przycisnąłem mechaników i powiedzieli (bo jeszcze tego nie zrobiłem) że to wina niewielkiej nieszczelności w układzie wydechowym...
Do naprawy na oryginalnych teflonowych tulejach się nie zabieram.
Chcę to zrobić, podobnie jak to część kolegów zrobiła, za pomocą tulei mosiężnych... trochę łatwiej i twalsze
i tu prośba - czy któryś z szanownych kolegów ma zwymiarowaną taką tuleję do SD02?
PS - wiem że mam wtrysk
"strzał w gaźnik" użyłem jako potoczne określenie
Też wymieniłem świece, regulowane zawory etc. i nic
jak strzelał "w gaźnik" (air box) tak strzelał.
Gdy zmieniłem filtr na K&N - problem został zredukowany o 80% - tzn dalej strzela ale dużo mnij i słabiej
W końcu przycisnąłem mechaników i powiedzieli (bo jeszcze tego nie zrobiłem) że to wina niewielkiej nieszczelności w układzie wydechowym...
Do naprawy na oryginalnych teflonowych tulejach się nie zabieram.
Chcę to zrobić, podobnie jak to część kolegów zrobiła, za pomocą tulei mosiężnych... trochę łatwiej i twalsze
i tu prośba - czy któryś z szanownych kolegów ma zwymiarowaną taką tuleję do SD02?
PS - wiem że mam wtrysk
"strzał w gaźnik" użyłem jako potoczne określenie
;* Varadero XL 1000
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Mam zwymiarowaną tulejkę. Postaram się jutro podać wymiarystaciek pisze:
i tu prośba - czy któryś z szanownych kolegów ma zwymiarowaną taką tuleję do SD02?
PS - wiem że mam wtrysk
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
U mnie sytuacja tez troche mnie zaskoczyła, wczoraj odpaliłme go po jakiejś półtora miesięcznej przerwie, ok zagadał wszystko ok., zgasiłem go na chwilke i nie chciał zapalić, kręcił ale ni cholery nie chciał zapalić, dodałem gazu zagadał ale nierówno i po odjęciu gazu zgasł, zaczekałem, to samo. Tak jak by sie zalał tyle że, to maszyn na wtrysku wiec zalanie nie powinno mieć miejsca, szczególnie że, było zimno a manetka ssania była wyciągnięta tylko gdzieś na 40% maksimum. Wiec nie wiem czy zapalc go na full ssaniu, czy bez ssania ale na gazie, czy jak kurde? Kiedys tez tak zrobił ale to był incydent wiec sie tym nie przejmowałem.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Zapalaj na full ssaniu, jak wejdzie na obroty to ssanie zmniejszysz.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- grzechu
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz sty 26, 2014 12:27 pm
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
Teraz skojarzyłem, że będąc w Rumunii "otarłem brzuchem" o kamolce przy nagłym braku asfaltu i rozszczelniłem rury wydechowe.
Gdzieś llciutko wydech puszcza. Właśnie od tego czasu strzały się troszkę nasiliły - myślę, że to trafna uwaga, sonda może błędnie odczytywać skład spalin i pętla nie działa poprawnie. dzięki za podpowiedź. Muszę to sprawdzić.
Proszę więc o wymiary pierścienia uszczelniającego.
Gdzieś llciutko wydech puszcza. Właśnie od tego czasu strzały się troszkę nasiliły - myślę, że to trafna uwaga, sonda może błędnie odczytywać skład spalin i pętla nie działa poprawnie. dzięki za podpowiedź. Muszę to sprawdzić.
Proszę więc o wymiary pierścienia uszczelniającego.
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
tak nieśmiało przypominam się z tulejkamieneron pisze:
Mam zwymiarowaną tulejkę. Postaram się jutro podać wymiary
;* Varadero XL 1000
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: chwilowe zadławienie i strzał w airbox SD02
staciek pisze:tak nieśmiało przypominam się z tulejkamieneron pisze:
Mam zwymiarowaną tulejkę. Postaram się jutro podać wymiary
Przepraszam - zwyczajnie zapomniałem Tulejki jak i motocykl stoi u rodziców, dziś lub najpóźniej jutro do nich pojadę i zmierzę.
Przepraszam, po prostu zapomniałem
EDIT:
- wysokość tulejki 26 mm
- średnica zewnętrzna 44,5 mm
- średnica wewnętrzna 38,5 mm
- grubość ścianki 3,5 mm
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r