Ładowanie cz. druga PILNE
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lip 13, 2015 9:39 pm
- Imię: przemek
- Marka motocykla: varadero
- Model: sd01
- Rocznik: 0
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Panowie po dwuch dniach Nie użytkowania akumulator spada poniizej 12 (aku Nowy)
Lądowanie bardzo się wacha czasami jest 13.9 na wolnych a czasami 13.3 po włączę świateł czasami 12.8 a czasami ponad 13.
Regulator jest bardzo gorący.
Czy czas było by wymienić regulator
Lądowanie bardzo się wacha czasami jest 13.9 na wolnych a czasami 13.3 po włączę świateł czasami 12.8 a czasami ponad 13.
Regulator jest bardzo gorący.
Czy czas było by wymienić regulator
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Jak pisałem Ci w innym wątku do sprawdzenia kostki połączeniowe z naciskiem na tor kabli żołtych.
Jak kostki ok. To regler do wymiany.
Pasowało by zapiąć amperomierz na wyłączonym kluczyku bo może coś kradnie prąd. Często właśnie regler.
Jak kostki ok. To regler do wymiany.
Pasowało by zapiąć amperomierz na wyłączonym kluczyku bo może coś kradnie prąd. Często właśnie regler.
A w sercu zawsze XL600V 

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lip 13, 2015 9:39 pm
- Imię: przemek
- Marka motocykla: varadero
- Model: sd01
- Rocznik: 0
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Kostki sprawdzone także regulator do wymiany.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Ładowanie sprawdza się nie na wolnych obrotach a przy ok. 4 - 5 tysi
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- janre
- Sympatyk Weteran
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
może mi ktoś wytłumaczyć tak łopatologicznie punkt 5 kreseczka pierwsza. Ja to rozumiem tak, że wartość mierzona jeśli jest większa od podanej w pkt 1 a mniejsza od 15,5 V to jest zły akumulator. Czyli pomiędzy 13 V a 15,5 V - bez sensu.Jak również punkt 6 jest dla mnie niezrozumiały, czy pomiary dokonujemy przy włączonym zapłonie, uruchomionym silniku, podłączonych kostkach od alternatora i regulatora, nie wiem. Stwierdzenie, że wszystkie pomiary OK, czyli napięcie jak w 1 pkt, oporność 0,3 do 0,5 oma i obwód masy- powinno być przewodzenie - to regulator do wymiany? Jeśli jest przewodzenie to jest OK nie pasuje mi stwierdzenie "powinno być przewodzenie" Bo jeśli powinno być przewodzenie i jest to przeodzenie to jest OK a jak jest OK to regulator do wymiany- nic z tego już nie rozumiem. W punktach 1,2,3 i 5 jest instrukcja jak robić pomiar a w pkt 4 i 6 nie. Czy kostki rozpiąć czy włączyć zapłon czy silnik uruchomić. Jak ktoś zna się niech napisze. Ja z elektryki jestem zielonyYanek pisze:Proszę, weź sobie wydrukuj i sprawdź.bigwaldi pisze:czy ma ktoś jakąś książkę serwisową, żeby sprawdzić na 100 % jakie powinno być ładowanie ?
Sprawdzenie obwodu ładowania w moto
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.
Autor: zalmen3 by hondavaradero.pl
_________________
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Jak piszesz jesteś zielony z elektryki więc nie czepiaj się napraw bo możesz narobić sobie kosztów.
A co się tu pisze trzeba odbierać że nie jest to 100% prawda. :hyhy:Punkt 1 trzecia kreska- od 2 lat mam 12,5V na akumulatorze i działa. 


- janre
- Sympatyk Weteran
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Kolego melon, alternatora przewijał nie będę, nie będę też naprawiał regulatora, ale zmierzyć napięcie i opór to potrafię, jeśli będzie jasno napisane jak.
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
melon ma rację - te niektóre diagnozy "diagnozy" to wiedza czysto hipotetyczna.
Wyciagnij z całości średnią logiczną i sobie poradzisz
Wyciagnij z całości średnią logiczną i sobie poradzisz

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Na samym początku napisz, czy starasz się zdiagnozować jakąś usterkę w Varadero, czy po prostu chcesz w zgodzie z serwisówką zrobić mini-przegląd układu ładowania?janre pisze:Kolego melon, alternatora przewijał nie będę, nie będę też naprawiał regulatora, ale zmierzyć napięcie i opór to potrafię, jeśli będzie jasno napisane jak.
- janre
- Sympatyk Weteran
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
W czym rzecz. Zmierzyłem napięcie ładowania podczas pracy motocykla po nagrzaniu i obrotach ok. 5000 obr/min z włączonymi światłami mijania wynik 13,7 V. Po włączeniu świateł drogowych ok. 13,5 V. Takie napięcie utrzymuje się w zasadzie w prawie całym zakresie obrotów (pomijam wolne obroty). Kostkę od alternatora usunąłem, złączyłem " na ostro". Próbowałem z mostkiem opisywanym w innym temacie, ładowanie dalej takie samo. Akumulator "trzyma" napięcie. Podejrzewam, że regulator daje takie ładowanie. Rozmawiałem z panem z Rzeszowa, który wytwarza regulatory do motocykla i stwierdził, że napięcie ładowania pomiędzy 13,5 V a 14,5 V jest dobre i nic nie trzeba szukać. Tak więc na razie nie będę nic robił. Pozdrawiam
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
janre pisze:W czym rzecz. Zmierzyłem napięcie ładowania podczas pracy motocykla po nagrzaniu i obrotach ok. 5000 obr/min z włączonymi światłami mijania wynik 13,7 V. Po włączeniu świateł drogowych ok. 13,5 V. Takie napięcie utrzymuje się w zasadzie w prawie całym zakresie obrotów (pomijam wolne obroty). Kostkę od alternatora usunąłem, złączyłem " na ostro". Próbowałem z mostkiem opisywanym w innym temacie, ładowanie dalej takie samo. Akumulator "trzyma" napięcie. Podejrzewam, że regulator daje takie ładowanie. Rozmawiałem z panem z Rzeszowa, który wytwarza regulatory do motocykla i stwierdził, że napięcie ładowania pomiędzy 13,5 V a 14,5 V jest dobre i nic nie trzeba szukać. Tak więc na razie nie będę nic robił. Pozdrawiam
Mam te same wartości ładowania i jest ok.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
W mojej opinii również jest wszystko w normie. Na takim ładowaniu zrobiłem już w tym sezonie 14000 i nic się nie dzieje.
- marekw
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 15
- Rejestracja: sob wrz 26, 2015 9:27 am
- Imię: Marek
- Marka motocykla: nie mam jeszcze XL
- Model: Honda XRV RD 07
- Rocznik: 1993
- Lokalizacja: GDYNIA
Re: Ładowanie cz. druga PILNE
Widze ze te same bolaczki co w AT,ja sobie z tym poradzilem ,nowy regler ,kable polaczone na stale ,,zlutowane,,koski wyzucone bo lubią się nadpalać,dodatkowy radjator aluminiowy przykrecony do reglera na paste termiczną,I MAM SPOKÓJ,OCZYWISCIE NAPIECIE POD KĄTROLĄ NA WOLTOMIERZU