Ma, albo nie ma. Zestaw łożysk OEM kosztuje jakieś 350 zł, montujesz według serwisówki i właściwie zapominasz. U mnie już ponad 40 tys km od wymiany i nawet raz regulować nie musiałem. Dla mnie to ma sens - święty spokój na lata, brak dziwnych dylematów i kombinowania:) Przez te kilkanaście lat posiadania i własnoręcznego serwisowania Viaderka przekonałem się, że w pewnych przypadkach oszczędności są tylko pozorne i tak jest właśnie z łożyskiem główki ramy.mokry pisze: Dokładnie łożysko stożkowe nie jest łożyskiem OM.
Więc ciut w lewo ciut w prawo ma sens.
Problem przy wymianie łożysk główki ramy
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Problem przy wymianie łożysk główki ramy
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 20
- Rejestracja: śr lis 11, 2020 3:55 pm
- Imię: Radosław
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Podlasie
Re: Problem przy wymianie łożysk główki ramy
Serwisówkę mam wydrukowaną
i nawet z niej korzystam 
W tym roku pójdą już jednak stożkowe wałeczkowe, następnym razem na pewno oryginały, chociażby dla porównania.
Niestety warsztat o którym wspomniał "mokry" jest zamknięty na stałe; ale już się dopchałem po znajomościach do warsztatu gdzie wykonują podobne prace i zobaczymy jak wyjdzie przy okazji pójdzie nowa nakrętka regulująca żeby mogli dobrać odpowiedni gwint.
Nasadki do regulującej nie posiadam żeby dokręcić kluczem dynamo, więc pozostaje wyczucie


W tym roku pójdą już jednak stożkowe wałeczkowe, następnym razem na pewno oryginały, chociażby dla porównania.
Niestety warsztat o którym wspomniał "mokry" jest zamknięty na stałe; ale już się dopchałem po znajomościach do warsztatu gdzie wykonują podobne prace i zobaczymy jak wyjdzie przy okazji pójdzie nowa nakrętka regulująca żeby mogli dobrać odpowiedni gwint.
Nasadki do regulującej nie posiadam żeby dokręcić kluczem dynamo, więc pozostaje wyczucie

- mokry
- Udaje motocyklistę
- Posty: 128
- Rejestracja: wt lip 31, 2018 3:57 pm
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Koło
Re: Problem przy wymianie łożysk główki ramy
Masz rację jak jest oryginał robisz wg serwisowki i musi być dobrze.zalmen3 pisze:Ma, albo nie ma. Zestaw łożysk OEM kosztuje jakieś 350 zł, montujesz według serwisówki i właściwie zapominasz. U mnie już ponad 40 tys km od wymiany i nawet raz regulować nie musiałem. Dla mnie to ma sens - święty spokój na lata, brak dziwnych dylematów i kombinowania:) Przez te kilkanaście lat posiadania i własnoręcznego serwisowania Viaderka przekonałem się, że w pewnych przypadkach oszczędności są tylko pozorne i tak jest właśnie z łożyskiem główki ramy.mokry pisze: Dokładnie łożysko stożkowe nie jest łożyskiem OM.
Więc ciut w lewo ciut w prawo ma sens.
Też kupuję OEM kiedy nie ma zamienników.
Coś tam jednak po Panu Hondzie poprawić zawsze można. Zobacz ile tematów na temat pompy, regulatora,kosza sprzęgłowego,słynnej kostki, itp.
Varadero to dobry sprzęt ale coś tam można poprawić.
Łożysk kulkowych w główce się nie reguluje , tak jak napisałeś tam jest stały moment określony przez producenta.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Problem przy wymianie łożysk główki ramy
Dlatego napisałem "w pewnych przypadkach" 

Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl