Strona 2 z 3
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: pn lip 07, 2014 5:18 pm
autor: yama
jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: pn lip 07, 2014 9:06 pm
autor: płock1964
yama pisze:jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
Ale że o co kaman?
Pewnie jak wszyscy, nie mam nic przeciwko wtrącaniu 3-ech groszy ( niekoniecznie swoich ), ale prośba - jak już musisz wtrącić, zrób to w zrozumiałym języku.
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: pn kwie 27, 2015 12:12 am
autor: grzechu24
witam
podczas zimowania motocykla zabrałem się za zabezpieczenia styków pompy, ale podczas pierwszej wiosennej przejażdżki wystąpił problem, a mianowicie po przejechaniu ok 15 km motocykl zaczął przerywać aż "zdechł" i niestety nie chciał odpalić, chwile dumałem aż doszedłem do tego ze pompa przestała działać

na początku myślałem ze padł przekaźnik, ale niestety po zmianie na inny (akurat miałem drugi przy sobie) wiadro nie dawało oznak życia

wiec zabrałem się za pompę, po rozkręceniu dekielka nic nie wskazywało na jakieś uszkodzenia, ale podczas kręcenia rozrusznikiem styki w ogóle nie dawały oznak życia, ale gdy poruszyłem je palcem nagle zaczęło działać

i moto po dłuższym kręceniu w końcu odpaliło

myślałem ze po prostu styk się czymś zabrudził i przestał działać, więc w domu dokładnie go wyczyściłem i wszystko było ok ale po jakimś czasie wystąpił ten sam problem

i tu moje pytanie, gdzie leży problem i czy ktoś miał taką sytuacje po modyfikacji pompy? z góry dzieki
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: pn kwie 27, 2015 10:08 am
autor: james
Powody takiego stanu rzeczy są dwa:
-Pomimo tego, że styki się nie wypalają, wyrabiają się prowadzenia, co sporadycznie powoduje zawieszanie się mechanizmu pompy. Warto mieć w kufrze pręt stalowy (~ 25 cm długości), którym w razie czego puknie się w pompę.
-Różnica temperatur powoduje, że na stykach osadza się woda (kropla), która czasami prowadzi do "sklejenia" - dzieje sie tak głównie po dłuższym postoju motocykla. Wystarczy przetrzeć styki pilniczkiem i lecimy dalej. Jeśli masz od środka białą pompę, to znaczy, że spotkałeś się właśnie z tym

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: pn kwie 27, 2015 11:32 pm
autor: grzechu24
dzięki james za cenną wskazówkę

ale bardziej obstawiam pierwszą przyczynę która opisałeś, bo najbardziej pasuje do tego przypadku który u mnie wystepuje

jakis białych nalotów czy coś tego rodzaju nie zauważyłem. Ja bardziej obstawiałem przekaznik

a takie pytanie czy moze dojść do sytuacji ze przekaźnik nie podaje dobrego napięcia na przerywacz w pompie i następuje tzw "zakopcenie styku" przez co pompa nie działa? jest w ogóle taka mozliwość?
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: wt kwie 28, 2015 6:37 pm
autor: james
W przypadku poprawnie działajacego przekaźnika oraz układu elektrycznego pompy, nie ma takiej możliwości.
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: śr kwie 29, 2015 10:25 pm
autor: grzechu24
Rozumiem

dzieki za pomoc

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: wt maja 12, 2015 2:13 pm
autor: artiwie15
Witam, z uwagi na chęć odbycia wyprawy motocyklowej w czerwcu około 4 tys km dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie pompy paliwa. Na moje oko może niezbyt fachowe wygląda na to ,że wszystko jest ok. Nie chciałbym aby coś mnie zaskoczyło w trakcie jazdy. Motocykl ma przejechane 40 tys km jest to ostatni model na gaźniku ( oznaczenie mam już SD02). Proszę o opinie forumowiczów na podstawie zamieszczonych zdjęć czy mam myśleć już nad zestawem naprawczym może jeszcze uda mi się zrobić te 4 tys km. Pozdrawiam
http://images.tinypic.pl/i/00664/gc86wf4vrzds.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00664/08jrhsf21hni.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/o5ttfe3bqy67.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/0s0imxcbuih5.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00664/uxss2ydpj7rz.jpg
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: wt maja 12, 2015 2:52 pm
autor: ADAMO16
Temat w afryce przerabiałem, komplet naprawczy to nie majątek. Twoje styki już swoje zrobiły, kup i wymień.
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: wt maja 12, 2015 8:29 pm
autor: janki5
Kup wymień (komfort psychiczny pełny)
Kup zabierz ze sobą na zapas (komfort psychiczny umiarkowany )
Nie rób nic ( komfort psychiczny żaden , całą drogę myśleć o tym , ból głowy gwarantowany )
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: wt maja 12, 2015 9:19 pm
autor: artiwie15
To już faktycznie one tak źle wyglądają

? Tak na oko laika wcale źle nie jest. Jestem ciekawy czym się sugerujecie:P
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: śr maja 27, 2015 10:43 am
autor: melon1968
Pchanie viadra to niezły trening.

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: czw lut 04, 2016 6:12 pm
autor: Jimi
Witam, Czy taki przekaźnik będzie równie odpowiedni?
http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 54030.html
Parametry techniczne:
Napięcie cewki przekaźnika - 12V DC (prąd stały)
Max prąd styków przekaźnika - 40A (NO) i 30A (NC)
Rezystancja cewki - 77 Ω
Typ przekaźnika - NC i NO (przełączający)
Ilość pinów - 5
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: czw lut 04, 2016 11:45 pm
autor: next22
Bardzo dobry będzie

Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
: ndz mar 12, 2017 10:54 am
autor: ostry4td
Czy w SD02 pompa paliwa jest taka sama i też trzeba kontrolować styki?