chłodzenie regulatora napięcia
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Daj znać po ok. 10 tys. km (najlepiej w różnych warunkach atmosferycznych) jak się sprawdziło i w jakim stanie są wiatraki.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Ja na swoim chłodzonym dodatkowo jednym radiatorem i dwoma wiatraczkami po obu stronach regulatora zauważyłem różnicę. Najważniejsza - to o wiele mniejsza temp. regulatora. Mam zamiennik więc po nagrzaniu się bez dodatkowego chłodzenia spadało napięcie i 1 - 2 V teraz spadnie max. do 1v. Może niewielka różnica ale kto wie jak długo pochodził by zamiennik przy porządnym nagrzaniu. Wentylatorki założyłem używane i po ponad 8 tys. przejechanych km w różnych warunkach pogodowych mają się dobrze.james pisze:Daj znać po ok. 10 tys. km (najlepiej w różnych warunkach atmosferycznych) jak się sprawdziło i w jakim stanie są wiatraki.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Ciekawe rzeczy piszesz kolego. Co to za zamiennik?
Ja na sprawdzonym rozwiązaniu (chyba z początków forum) zrobiłem 30 tys. km i różnica jest głównie w temperaturze regulatora, nie ma natomiast żadnej na "woltarzu". Forumowym, czyli oczyszczona rama, posmarowana pastą termoprzewodzącą, na to regulator Ducati Energia i wentylator przykręcony do użebrowania (łożysko ślizgowe). Wentylator zmieniłem po prawie 20 tys. km... bo stwierdziłem, że czas na zmiany
Napięcie 14.4-14.5V ze światłami / 5k rpm.
Ja na sprawdzonym rozwiązaniu (chyba z początków forum) zrobiłem 30 tys. km i różnica jest głównie w temperaturze regulatora, nie ma natomiast żadnej na "woltarzu". Forumowym, czyli oczyszczona rama, posmarowana pastą termoprzewodzącą, na to regulator Ducati Energia i wentylator przykręcony do użebrowania (łożysko ślizgowe). Wentylator zmieniłem po prawie 20 tys. km... bo stwierdziłem, że czas na zmiany

Napięcie 14.4-14.5V ze światłami / 5k rpm.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Regulator mam made in china za parę złociszy. I takie miał wskazania na podłączonym mierniki który na bieżąco informuje o ładowaniu. Pewnie nie wytrzyma tyle co oryginał ale postanowiłem zaryzykować. Chociażby dlatego założyłem dodatkowe chłodzenie.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Noo zobaczymy jak to wyjdzie u mnie, latem cisnę na Bułgarię, mam założony jakiś chiński regler ale wezmę do plecaka też Ducati
Ew. założę ducati a tego chińczyka (całkiem nowy jest) wezmę jako dojazdówkę.

Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Regulator i kilka innych części warto mieć w zapasie, bo w razie co to na bałkanach nie jest z tym kolorowo 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Własnie się tego spodziewam, dlatego składam motocykl od podstaw. Niby kupiony w stanie bardzo dobrym a ile już pierdół (potencjalnych awarii) wyszło to masakra 

Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Rekrut
- Posty: 32
- Rejestracja: pn wrz 28, 2015 8:28 am
- Imię: Szymon
- Marka motocykla: XL 1000V
- Model: ..
- Rocznik: 2002
Re: chłodzenie regulatora napięcia
U mnie też się regulator nagrzewał co wiadomo skutkowało spadkami napięcia. Wtyczki poprawione (nie były w złym stanie), a na regulator założyłem radiator.
Tak to wygląda u mnie.


Regulator zamontowałem płaską stroną w stronę radiatora. Dodatkowo pomiędzy dałem pastę termoprzewodzącą jak do procka.
Nie dawałem wiatraka bo uznałem, że jest on zbędny. Ustawienie radiatora pozwoli na swobodny przepływ powietrza.
Tak to wygląda u mnie.


Regulator zamontowałem płaską stroną w stronę radiatora. Dodatkowo pomiędzy dałem pastę termoprzewodzącą jak do procka.
Nie dawałem wiatraka bo uznałem, że jest on zbędny. Ustawienie radiatora pozwoli na swobodny przepływ powietrza.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000VA
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wadowice
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Witam mam pytanko gdzie podłączacie ten dodatkowy wentylator ??
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: chłodzenie regulatora napięcia
Plus do tylnej lampy. Masa do ramy