Hamulce - czy można odłączyć..?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Normalnie idzie 10W.Na utwardzenie możesz spróbować 15W oczywiście syntetyk.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Witam sory że tak długo ale byłem jeszcze coś pośmigać . Co do oleju to ja wlałem 20 i jestem zadowolony miej nurkuje .A jak jadę na wyprawę w 2 osoby i 3 kufry czy solo to bardzo pewnie w zakrętach a jaszcze lepiej na nierównych pozdrawiam Grzegorz
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: pn lis 02, 2015 8:22 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DR 800
- Rocznik: 1991
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Też jestem zainteresowany wywaleniem CBS. Może jakiś opis krok po kroku
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Koledzy nie rozumie jednego, jaki jest sens kupowania motocykla z CBS, a potem jego wywalanie? Pozbywacie się CBS do jazdy w terenie, nie lepiej kupić motocykl który bardziej nadaje sie do tego celu? No chyba że się myle, to prosze mi to wytłumaczyć. 

Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Adamo16 to że CBS jet w Viadrze nie oznacza, że kupujemy ten motocykl z tego powodu 
Dla jednych ten system jest zaletą, a dla drugich wadą.
Mnie osobiście nie odpowiada i wolałbym sam móc regulować siłę hamowania na obu kolach.
Gdybym jeździł wyłącznie po czarnym to ABS i CBS mogłyby być atutem, ale teraz jednak
ten system powoduje , że czuje się często niepewnie i nie mam pełnej kontroli nad sprzetem

Dla jednych ten system jest zaletą, a dla drugich wadą.
Mnie osobiście nie odpowiada i wolałbym sam móc regulować siłę hamowania na obu kolach.
Gdybym jeździł wyłącznie po czarnym to ABS i CBS mogłyby być atutem, ale teraz jednak
ten system powoduje , że czuje się często niepewnie i nie mam pełnej kontroli nad sprzetem
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: pn lis 02, 2015 8:22 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DR 800
- Rocznik: 1991
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Dokładnie tak jak pisze Riczi. Nic do systemu nie mam. Varadero ma inne rzeczy które mi się podobają. Miałem kupować KTM 950. Silnik rewelka,hamulce,zawias tylko że trapią go pierdoły a i 990 nie jest wiele lepsza. Może CBS skraca drogę itp ale już jakoś się przyzwyczaiłem do operowania dwoma hamulcami. Lubię przy przerzucaniu moto w zakrętu w zakręt użyć samego tyłu a tu mi się przód włącza i automatycznie zaczyna zacieśniać zakręt a nie przerzucać moto. Druga sprawa to chce urwać trochę wagi z moto. Grzegorz12 pisał że cały system waży z 7 kilo. Do tego dorzucę lekkie wydechy i kolejne 7 kilo będzie do przodu. Niby nie dużo ale zbliża nas to do 200 kg w suchym więc +. Przede wszystkim prostota systemu a że chce jechać tam gdzie nie tylko są asfalty to jest ważne dla mnie
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Ktoś kto nie jeździł sportowym moto nie zrozumie dohamywania w zakręcie i jaka jest różnica.W zimie zastanowię się czy nie zrobić przeróbki
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: pn lis 02, 2015 8:22 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DR 800
- Rocznik: 1991
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Melon widzę że mnie rozumiesz. Ciekawi mnie czy faktycznie trzeba rozwiercać te zaciski. Z tego co rozumiem to hamując hamulcem przednim to w dwóch przednich zaciskach działają po 2 zewnętrzne tłoczki i jeden tłoczek z tyłu. Hamując nożnym hamuje cały tył i po jednym środkowym tłoczku. Czyli wyrzucając całą tą infrastrukturę i dając stalowy oplot na przód od pompy do zacisków nadal będą hamować po 2 tłoczki w każdym zacisku a tył 2 tłoczki naciskając nożną dzwignię. W lagi i tak daje sprężyny i olej 15W więc nie powinno być źle z nurkowaniem. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
A apropo diety prosty patent . Polecam bardzo mocna bateria litowo jonowa żadnych strat energi po żimie bez ładowania a waga mówi sama za siebieHOPKINS pisze:Dokładnie tak jak pisze Riczi. Nic do systemu nie mam. Varadero ma inne rzeczy które mi się podobają. Miałem kupować KTM 950. Silnik rewelka,hamulce,zawias tylko że trapią go pierdoły a i 990 nie jest wiele lepsza. Może CBS skraca drogę itp ale już jakoś się przyzwyczaiłem do operowania dwoma hamulcami. Lubię przy przerzucaniu moto w zakrętu w zakręt użyć samego tyłu a tu mi się przód włącza i automatycznie zaczyna zacieśniać zakręt a nie przerzucać moto. Druga sprawa to chce urwać trochę wagi z moto. Grzegorz12 pisał że cały system waży z 7 kilo. Do tego dorzucę lekkie wydechy i kolejne 7 kilo będzie do przodu. Niby nie dużo ale zbliża nas to do 200 kg w suchym więc +. Przede wszystkim prostota systemu a że chce jechać tam gdzie nie tylko są asfalty to jest ważne dla mnie
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Plus zębatka alu i dystanse dorobione z utwardzonego alu
A co do zacisków to żeby działały poprawnie trzeba nawiercić komorę w miejscu jak kanalika który idzie od tłoczka obok bo jak nie to będzie kontrować klocek i będzie działać połowa zacisku i połowa klocka w nacisku trzeba dobrze wymierzyć by trafić w kanalik by płyn dotarł do całości robótka na żimowe wieczory pozdrawiam Grzegorz
Korzystamy z opcji edytuj, a nie piszemy kolejno 5 postów!
- rondelfranka
- Udaje motocyklistę
- Posty: 126
- Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
- Imię: waldek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 1000
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: lubań
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Ja mam właśnie taki problem jak wyżej , zaznaczone na czerwono , jeszcze sie za to nie brałem , ale może już ktoś walczył z tym problemem i coś wie na ten temat oszczędziło by mi to wgryzania się w temat. Chce żeby działało jak w orginalejames pisze:Polecam zimą przejrzeć układ hamulcowy (CBS), zarówno drożność przewodów, stan pompy CBS jak i zaworka proporcjonalnego. Ja po zakupie Varadero miałem taką sytuację jak opisujesz; tył po prostu nie hamował gdy wciskałem klamkę - w pompce duala była "czarna kasza" (bo tak to wyglądało), a w przewodach jakaś żółta ciecz...Riczi pisze:Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Po przetarciu się wężyka do tylnego zacisku o oponę, zapowietrzył się CBS. Oczywiście po wymianie wężyka, zalaniu płynem próbowałem odpowietrzyć układ. Długo się z tym bawiłem z marnym skutkiem. Dopiero fachowiec odpowietrzył po dość długiej operacji, a problem polegał na tym, że trzeba w odpowiedniej kolejności odpowietrzać zaciski i wcale nie działa to tak jak robi się w aucie.
A więc wizyta u dobrego mechanika motocyklowego i układ będzie sprawny. Mechanik z ZG.
A więc wizyta u dobrego mechanika motocyklowego i układ będzie sprawny. Mechanik z ZG.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- rondelfranka
- Udaje motocyklistę
- Posty: 126
- Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
- Imię: waldek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 1000
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: lubań
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
To już coś , warto było zapytać , z chęcią wysłucham innych opcji .
kapłem się że coś nie teges jak założyłem zentralke i przy okazji zmieniałem gumke , i dla zabawy nacisnąłem klame hamulca ręcznego a tu nic , zero reakcji na tylnym kole . Motor przytaskany z niemiec , czyżby niemiaszki grzebali coś przy heblach .
kapłem się że coś nie teges jak założyłem zentralke i przy okazji zmieniałem gumke , i dla zabawy nacisnąłem klame hamulca ręcznego a tu nic , zero reakcji na tylnym kole . Motor przytaskany z niemiec , czyżby niemiaszki grzebali coś przy heblach .
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
i tak powinno być. Klamka uruchamia tylny hamulec tylko podczas jazdy gdy nastąpi nacisk lagi na tłoczek w cylinderku przy lewym przednim zacisku (zapomniałem nazwy tego ustrojstwarondelfranka pisze:
nacisnąłem klame hamulca ręcznego a tu nic , zero reakcji na tylnym kole .

Niech mnie ktoś poprawi jak nieprecyzyjnie to opisałem.

http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=8087
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- rondelfranka
- Udaje motocyklistę
- Posty: 126
- Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
- Imię: waldek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 1000
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: lubań
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Warto było zapytać a nie od razu atakować maszynę narzędziami , nawet nie wiedziałem że mam tak inteligentną maszynę , chociaż podejrzewałem że coś takiego może byc.
Wielkie Dzięki Kolego "Waaks" za sensowną podpowiedz , pochyle się teraz nad tematem
Wielkie Dzięki Kolego "Waaks" za sensowną podpowiedz , pochyle się teraz nad tematem
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
odgrzewam kotleta....
czy po odłączeniu zasilania w płyn i tylnych zacisków od pompy CBS, pompa bedzie miała luzy, które będą "dzwonić" podczas jazdy lub wpłynie to na hamowanie przodem ?
czy konieczne jest robienie pompy na sztywno, poprzez np. dorobienie nowego jarzma zacisku ?
czy po odłączeniu zasilania w płyn i tylnych zacisków od pompy CBS, pompa bedzie miała luzy, które będą "dzwonić" podczas jazdy lub wpłynie to na hamowanie przodem ?
czy konieczne jest robienie pompy na sztywno, poprzez np. dorobienie nowego jarzma zacisku ?
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....